Re: Punkteringsbeskyttelse
: 19. juni 2024 17:23
Jeg har ikke haft problemer med tætningen. Fungerer modtageren, så ses som du skriver også hvis dæktrykket bliver lavere.
Jeg får nu sat nyt dæk på motorcyklen, og fremover bruger jeg kun OKO hvis det er nødvendigt for nødlapning.
På min kina knallert, tror jeg det er større sandsynlighed for gennemtæring fra ydersiden end fra indersiden - da jeg fik knallerten, var der kun en skrue som holdte motoren, og den gik fint igennem syn. Efter lidt tid, var der ingen skruer der holdt motoren, og motoren blev alene holdt af kæden og udstødningsrøret. Nu er udstødningen rusten, så jeg har for en sikkerhedsskyld monteret samtlige skruer der skulle holde motoren, og ikke kun den ene, som kineserne syntes var nødvendigt. På knallerten er kun en lang bolt, der holder forende og bagende sammen. Og den havde de ikke stramt da jeg købte den. Pludseligt vrikkede forende og bagende, og jeg troede det var hjulet som sad løst. Men hjulet sad fast. Så fandt jeg ud af, at det var hele bagpartiet der slingede, fordi at bolten var gået halvvejs ud. Da var knallerten under en måned gammel. Den ene støddæmper gik da jeg bremsede, og jeg flyver nu forover hvis jeg bruger forbremsen, da den ene støddæmper ikke fungerer - så jeg bruger kun bagbremsen. I forhold til, at knallerten er af kina-kvalitet, så tror jeg risikoen ved OKO i dækkene, er langt mindre end enhver anden risiko. Jeg tror den klæbede OKO masse, til sidst er den der holder det hele sammen.
Jeg får nu sat nyt dæk på motorcyklen, og fremover bruger jeg kun OKO hvis det er nødvendigt for nødlapning.
På min kina knallert, tror jeg det er større sandsynlighed for gennemtæring fra ydersiden end fra indersiden - da jeg fik knallerten, var der kun en skrue som holdte motoren, og den gik fint igennem syn. Efter lidt tid, var der ingen skruer der holdt motoren, og motoren blev alene holdt af kæden og udstødningsrøret. Nu er udstødningen rusten, så jeg har for en sikkerhedsskyld monteret samtlige skruer der skulle holde motoren, og ikke kun den ene, som kineserne syntes var nødvendigt. På knallerten er kun en lang bolt, der holder forende og bagende sammen. Og den havde de ikke stramt da jeg købte den. Pludseligt vrikkede forende og bagende, og jeg troede det var hjulet som sad løst. Men hjulet sad fast. Så fandt jeg ud af, at det var hele bagpartiet der slingede, fordi at bolten var gået halvvejs ud. Da var knallerten under en måned gammel. Den ene støddæmper gik da jeg bremsede, og jeg flyver nu forover hvis jeg bruger forbremsen, da den ene støddæmper ikke fungerer - så jeg bruger kun bagbremsen. I forhold til, at knallerten er af kina-kvalitet, så tror jeg risikoen ved OKO i dækkene, er langt mindre end enhver anden risiko. Jeg tror den klæbede OKO masse, til sidst er den der holder det hele sammen.