Fine billeder og lang beskrivelse.
Godt nok surt at ødelægge den for 5500 kroner.
Kan godt være der står 10W30 i manualen men tror ikke nødvendigvis det er dårligt at de har puttet 10W40 i.
10W40 skulle være mere tykflydende ved 100 graders celsius end 10W30.
10W40 skulle passe til de temperaturer vi har i danmark årets rundt.
Men hvis man kørte med den i varmere lande så ville der nok stå noget andet.
Du kan se det på
http://scootergrisen.org/scooterhjemmeside/olie.php#sae
Angående km/l så kan du skrue variatordækslet af og kigge om der er en ring/forhøjning inde mellem de forreste remskiver der hvor har kileremmen er.
Hvis der er det så betyder det at kileremmen ikke kan komme helt øverst op på remskiverne og det betyder så for at motoren køre med unødigt høje omdrejninger ved fuld gas.
Hvis man fjerner den ring/forhøjning så kan man kører længere på liter ved samme hastighed, men scooteren får også en højere topfart også er det ulovligt.
Du kan se det på
http://scootergrisen.org/scooterhjemmes ... p#variator
Jeg har målt min til 46 km/l uden den begrnænsning og ved at køre så stille som muligt ved 30 km/t og det er med karburator. Så du skulle gerne kunne køre længere end det på literen selvom det jo så nok trækker ned når du køre 45 km/t.
Sjovt at batteriet sidder oppe forrest det har jeg vist aldrig set.