Side 2 af 3

Re: Honda NSC Vision 50 4T 2015

: 3. august 2016 11:33
af erikhansen
Tak Katana
Men er den ikke lidt voldsom dyr?

Re: Honda NSC Vision 50 4T 2015

: 3. august 2016 11:35
af erikhansen
Tak Katana
Men er den ikke lidt voldsom dyr?....og hvor finder jeg den her på siden?

Re: Honda NSC Vision 50 4T 2015

: 3. august 2016 11:38
af erikhansen
Tak katana
men virker voldsom dyr
men hvor kan man finde den her på siden?

Re: Honda NSC Vision 50 4T 2015

: 3. august 2016 12:30
af erikhansen

Re: Honda NSC Vision 50 4T 2015

: 3. august 2016 16:29
af Katana
erikhansen skrev:Tak katana
men virker voldsom dyr
men hvor kan man finde den her på siden?
Jo, den er meget dyr. Incl. forsendelse betalte jeg op omkring 1000 kr.

I er jo heldige, nu kan der fås gratis pdf-kopi af bogen. Det kunne man ikke i 2012 da jeg købte Honda Vision 4T første gang.

PS. På scooterhulp skal man være medlem af forum før der kan hentes gratis download. Her er scootergrisens gratis kopi - men den er altså halvdårlig scannet ind. http://scootergrisen.org/scooterhjemmes ... l_tysk.pdf

Re: Honda NSC Vision 50 4T 2015

: 4. august 2016 14:15
af erikhansen
Jo tak, men som du ser...

Re: Honda NSC Vision 50 4T 2015

: 4. august 2016 18:25
af scootergrisen
Fine billeder og lang beskrivelse.
Godt nok surt at ødelægge den for 5500 kroner.

Kan godt være der står 10W30 i manualen men tror ikke nødvendigvis det er dårligt at de har puttet 10W40 i.
10W40 skulle være mere tykflydende ved 100 graders celsius end 10W30.
10W40 skulle passe til de temperaturer vi har i danmark årets rundt.
Men hvis man kørte med den i varmere lande så ville der nok stå noget andet.
Du kan se det på http://scootergrisen.org/scooterhjemmeside/olie.php#sae

Angående km/l så kan du skrue variatordækslet af og kigge om der er en ring/forhøjning inde mellem de forreste remskiver der hvor har kileremmen er.
Hvis der er det så betyder det at kileremmen ikke kan komme helt øverst op på remskiverne og det betyder så for at motoren køre med unødigt høje omdrejninger ved fuld gas.
Hvis man fjerner den ring/forhøjning så kan man kører længere på liter ved samme hastighed, men scooteren får også en højere topfart også er det ulovligt.
Du kan se det på http://scootergrisen.org/scooterhjemmes ... p#variator

Jeg har målt min til 46 km/l uden den begrnænsning og ved at køre så stille som muligt ved 30 km/t og det er med karburator. Så du skulle gerne kunne køre længere end det på literen selvom det jo så nok trækker ned når du køre 45 km/t.

Sjovt at batteriet sidder oppe forrest det har jeg vist aldrig set.

Re: Honda NSC Vision 50 4T 2015

: 4. august 2016 18:52
af 1234
Jeg har valgt at holde scooteren lovlig, så ingen pillen her :-)

Jeg oplever dog en forbedring efter der er kommet nyt olie på, før gik den 39-40km/l, ved sidste måling kørte den ca. 43km/l. Kører på samme måde som tidligere.

Re: Honda NSC Vision 50 4T 2015

: 4. august 2016 19:15
af scootergrisen
Den skulle vel også være mere tyndt flydende den med 10W30 når olien er varm men ved ikke om det nødvendigvis er en god ting.

Re: Honda NSC Vision 50 4T 2015

: 4. august 2016 19:37
af 1234