Side 2 af 2
Re: Peugeot v-clic starter ikke?
: 29. januar 2016 15:17
af scootergrisen
Hvad spillerum har ventilerne?
Tændrøret må gerne være lidt sort men ikke noget mellem elektroderne så du kan rense det og tjekke elektrodeafstanden. Den skal vist være 0,6-0,7 mm.
Hold det mod motorblokken og tjek at der er gnist.
Re: Peugeot v-clic starter ikke?
: 29. januar 2016 15:24
af kkarisb
De begge 2 står 0.08 - gnisten har en pæn lilla og er kraftig
Re: Peugeot v-clic starter ikke?
: 29. januar 2016 17:28
af scootergrisen
Så kan du prøve om der bliver suget benzin ind.
Du kan også prøve at holde holden for luftindsugningen så kan det være den bedre suger benzin op.
Ellers prøv og lav en video med den motor der er på nu.
Re: Peugeot v-clic starter ikke?
: 2. februar 2016 22:49
af kkarisb
Når jeg holder hånden for karburatoren - er det som om den spytter benzinen ud? min hånd lugtet ihvertfald af benzin og bliver våd?
men har nu bestilt en ny vakuumhane til benzinen fordi den anden ikke virker - benzinen løber ihvertfald ud af slangen når den ikke skal
Re: Peugeot v-clic starter ikke?
: 3. februar 2016 23:50
af kkarisb
I dag startede den og kunne køre i ca 30 sekunder, og døde og derefter intet liv - den er næsten ved at komme igang men kunne kun den ene gang
Re: Peugeot v-clic starter ikke?
: 4. februar 2016 09:31
af Supercharger
tyder på brændt ventil, siden den spytter luft retur gennen karburatoren.
Har du lavet en kompressionstest? og hvad siger den?
Re: Peugeot v-clic starter ikke?
: 6. februar 2016 11:03
af kkarisb
Har desværre ikke en kompressionstester der kan komme i hullet - har kun til biler? - kan man få et reduktionsstykke?
