Side 2 af 3

Re: Giantco G-Buddy start problemer

: 21. januar 2014 18:21
af scootergrisen
Husk og sæt stempellåseringene helt rigtigt.
Der er af og til nogle som køber nye dele også går den ene ring løs og ødelægger det hele igen.

Re: Giantco G-Buddy start problemer

: 21. januar 2014 18:47
af Smeden
Modtaget :)
Hvad kan have forårsaget stemplet til at ødelægge både stempel og cylinder? :)

Re: Giantco G-Buddy start problemer

: 21. januar 2014 19:01
af scootergrisen
Prøv og tag nogle billeder af det.

Re: Giantco G-Buddy start problemer

: 21. januar 2014 19:11
af Smeden
Det gør jeg imorgen når jeg kommer på job hvor den står :)

Re: Giantco G-Buddy start problemer

: 22. januar 2014 19:21
af Smeden
Så fik jeg taget billeder :)

Billede
Billede
Sidder ringene rigtigt på det nye stempel? der var de to helt tynde til olie ringen eller hvad det nu hedder, også var der en der var lidt tykkere end den anden, og jeg har sat den tynde af dem øverst og den tykke af dem i midten.
Billede
Billede

Re: Giantco G-Buddy start problemer

: 22. januar 2014 20:01
af scootergrisen
Har du husket og skifte motorolie ind i mellem ?

Re: Giantco G-Buddy start problemer

: 22. januar 2014 20:16
af MSJ1982
Der skal side 6 bøsninger 2 mellem blok og cylinder og 2 mellen cylinder og topstykke, og 2 i den du spænder på topstykket...

Det ser ud til at der har enten været for meget olie på, så den har skudt det ud et eller andet sted henne, for der skal IKKE ligge olie der, og det ser ikke så nyt ud...
Og så skift olien på den, og fyld ikke mere end 0.5 eller 0 6 Liter på

Re: Giantco G-Buddy start problemer

: 22. januar 2014 21:13
af Smeden
Scootergrisen, jeg fik den for et par måneder siden efter den havde stået stille i et år, i starten kørte den fint også skete alt dette, men den var vist været mere eller mindre løbet tør for olie på et tidspunkt så vidst jeg kunne forstå..

MSJ1982, Tak for det, jeg har kun 3 bøsninger i alt som jeg lige kan se, jeg kigger igen imorgen, ellers må jeg ned og have 3 mere :)
Jeg har ikke haft fyldt mere end 0,5 liter på ad gangen, efter jeg fik den.
Men før jeg starter den så tømmer jeg bundkarret og fylder helt nyt på, ville det ikke være det bedste? :)

Re: Giantco G-Buddy start problemer

: 22. januar 2014 22:16
af scootergrisen
Jo men brug oliepinden til at kontroller niveauet.
Jeg vil sige 0,5 liter er for lidt men det må du jo selvom.

Re: Giantco G-Buddy start problemer

: 25. januar 2014 16:13
af Kymconørden
Smeden skrev:Hvad kan have forårsaget stemplet til at ødelægge både stempel og cylinder? :)
Hvis den engang har været kørt helt tør for olie, som du skriver, vare det ikke længe før stempel og ringe begynder at rive.
Da du har kørt med ridsen, må olieforbruget ha været højt? Man kunne forestille sig at den har brændt noget olie, og udstødningsventilen måske kunne trænge til en rensning?