Side 2 af 2
Re: Nyhed : Grace One (elektrisk cykel som stor knallert)
: 14. august 2014 22:02
af scootergrisen
Rækkevidden kunne jo i teorien let øges til 210 km hvis man putter to ekstra batteriet ind midt i stellet.
Hvis man så kun brugte et batteri af gangen så kunne man have et batteri til opladning der hjemme også når man kom hjem kunne man bytte et batteri ud så man ikke skulle vente på opladning.
Så bliver det jo lige pludselig ikke noget problem at "tanke op" og det kan lige frem gå hurtigere end at tanke benzin.
Så det bare prisen den er gal med, med 9000 kroner per batteri.
Re: Nyhed : Grace One (elektrisk cykel som stor knallert)
: 17. august 2014 21:47
af GYS
Stor knallert skal aldrig synes så vidt jeg ved.
Hvis importøren vælger at ikke få en standardgodkendelse, så skal den så vidt jeg ved synes. Du medtager diverse dokumenter, og får den godkendt ved syn, uden den har en standard godkendelse.
Hvis du køber den, og selv skal sørge for godkendelse ved syn, så er det et meget risikabelt køb.
Kan se at fantombike sælger den med hvid nummerplade for 1500 kr. ekstra.
Selvom det ikke fremgår tydeligt af billedet, så burde den derfor leve op til lovens krav for scootere.
Re: Nyhed : Grace One (elektrisk cykel som stor knallert)
: 8. september 2014 22:34
af GYS
Grace One skulle være helt ok efter dansk lovgivning.
Bycyklerne i København er produceret hos samme tyske producent. Men kører desværre kun 25 km/t.
Re: Nyhed : Grace One (elektrisk cykel som stor knallert)
: 25. september 2014 15:11
af Overdrive
Alle cykler kan da køre 45 km/t og mere til..
Noget andet er så kvaliteten af dem, den på billeder er en dårlig kvalitet som nok allerede er helt udgået. Alene det at motoren sidder i baghjulet, siger alt. Sidder den i forhjulet er det en ekstremt dårlig EL-cykel, der ikke burde koste over 3.000 inklusive de tvivlsomme batterier der oftest sidder i sådan nogle.
Skal man købe en EL-cykel, er der kun ganske få forhandlere der ved hvad de taler om.
Til en start, er den ikke med krankmotor, så glem alt om den.
Der findes udelukkende Tyske modeller af god kvalitet, men det er en stadig udvikling.
Topklasse cykler koster ikke under 20.000, men ofte 35.000 (uden ekstra udstyr), som jo er en hel del penge.
Batteriet skal skiftes ret tit, som regel hvert andet år hvis den bruges hver dag. Det bliver til ret mange penge, når man regner forbruget pr. dag, da mange batterier koster over 6.000 og endnu mere. Der svarer til 8-9 kroner pr. dag, alene til batteriet oven i kommer så det man bruger til opladning og almindelig vedligeholdelse af cyklen.
Re: Nyhed : Grace One (elektrisk cykel som stor knallert)
: 26. september 2014 05:36
af scootergrisen
Hvorfor skulle det være en dårlig ting at motoren sidder i baghjulet ?
Krafttabsmæssigt må det vel være det mest optimale når kraften ikke skal gennem en transmission.