Re: HS1 -> H4 pære skift
: 8. oktober 2013 20:52
Det ser satme godt ud!
Snak om scooter og knallert og få hjælp til at lave dit køretøj
https://scootergrisen.org/forum/
Mig bekendt skal pæren lyse til den ene side (venstre), så man kan se hvad der foregår, i ens egen side af vejen.scootergrisen skrev:Så er det bare hvordan de andre oplever det.
Du kunne få en anden til at køre på din scooter også kan du selv køre på en anden scooter eller cykel og se hvordan der er når de kommer kørende imod dig om det blænder for meget.
Det er korrekt at nærlys skal lyse asymmetrisk højrerettet, men motorcykler og knallerter er fritaget for dette krav.Jps skrev:Mig bekendt skal pæren lyse til den ene side (venstre), så man kan se hvad der foregår, i ens egen side af vejen.scootergrisen skrev:Så er det bare hvordan de andre oplever det.
Du kunne få en anden til at køre på din scooter også kan du selv køre på en anden scooter eller cykel og se hvordan der er når de kommer kørende imod dig om det blænder for meget.
Det burde være et krav .Baddi skrev:Det er korrekt at nærlys skal lyse asymmetrisk højrerettet, men motorcykler og knallerter er fritaget for dette krav.Jps skrev:Mig bekendt skal pæren lyse til den ene side (venstre), så man kan se hvad der foregår, i ens egen side af vejen.scootergrisen skrev:Så er det bare hvordan de andre oplever det.
Du kunne få en anden til at køre på din scooter også kan du selv køre på en anden scooter eller cykel og se hvordan der er når de kommer kørende imod dig om det blænder for meget.
Ja, jeg mente højre. Beklager min fejltagelsescootergrisen skrev:Du mener vel højre fordi i køre jo i højre side i danmark ligesom her.
Det kan vi godt sige, jeg har bare på fornemmeren at det mindsker udsynet gevaldigt når man drejer mod venstre da lyset så vil lyse op i himlen, men det er bare et gæt. Det er ikke til at vide, hvorfor reglerne er som de er.Jps skrev:
Det burde være et krav .
Vil lige høre om du stadigvæk køre med H4 60/55W pære, og om du har haft nogen problemer?zzzzleepy skrev:Hej Venner
Jeg vil idag prøve at skifte min forlygtepære i Agilitien ud med en H4 pære
der sidder pt en HS1 35/35W pære i
Jeg Erstatter den med en H4 60/55W ( Philips Xtreme Vision ) Som skulle give "op" til 100% mere lys end en standard H4... Det passer dog ikke i virkeligheden men gir den 25% mere er det jo også fint
Forskellen mellem en HS1 og en H4 er en styre tap som er større på HS1 pæren. højest sansynligt for at man ikke skal kunne montere den i en bil ved en fejl pga den er for svag til biler.
melder tilbage omkring lyset når jeg får det testet i aften