Side 2 af 4

Re: giantco sprint sport 08

: 20. april 2013 19:07
af sprint690
nej...der gik den bar ud..så satte vi en ny i så virkede den :D tænkter der er en oversag til der sker en kortsluting i CDI boxen

Re: giantco sprint sport 08

: 20. april 2013 20:02
af sprint690
nej...der gik den bar ud..så satte vi en ny i så virkede den :D tænkter der er en oversag til der sker en kortsluting i CDI boxen

Re: giantco sprint sport 08

: 21. april 2013 00:43
af Kymconørden
iphone3gs skrev: har lige skiftet cyllender til standard
Betyder det at der sad en større cylinder på før? Og at start problemerne opstod efter du skiftede?

Hvis du har sat en mindre cylinder på, uden at ændre på karburatoren får den nye cylinder Alt for meget benzin. Tændrøret gnister, men oversvømmes af benzin.

Re: giantco sprint sport 08

: 21. april 2013 00:54
af sprint690
nej ...det har kørt ganske fint med begge cyllender før.. ingen problemer der...og det er standard kabu der sidder ..med alle begrænsingerne fjernet... har selvf stillet blanding skruen . og den drukner ikk ...den starte ikk ... pga ingen knist.. er jeg 100% på...men det kan ikk være rigtigt man skal skifte CDI BOX hele tiden.. sådan er sku ikk billig . kan man måle sig ud a det med et multimeter.. jegh ar ikk så meget forstand på det med strøm... men ved lidt... ...men har nemlig ikke noget multimeter men kan sikkert skaffe et..hvis det bliver højst nødvendigt. :D

Re: giantco sprint sport 08

: 21. april 2013 01:12
af Kymconørden
iphone3gs skrev:den starte ikk ... pga ingen knist.. er jeg 100% på..
Du skriver et sted at den gnister på motor-blokken?

Re: giantco sprint sport 08

: 21. april 2013 01:18
af Kymconørden
iphone3gs skrev:men har nemlig ikke noget multimeter men kan sikkert skaffe et..hvis det bliver højst nødvendigt. :D
Hvis den bliver ved at brænde CDIer af, ville det nok være smart at måle lidt på det el-system :thumbup:

Re: giantco sprint sport 08

: 21. april 2013 02:07
af scootergrisen
Køb et multimeter men lad være med at køb de helt billige til under 100 kroner de holder ikke så længe.

Re: giantco sprint sport 08

: 21. april 2013 10:41
af sprint690
Hvordan måler man så. Hvis jeg finder et. Om der er nogen bestemt måde. Ud over multimeter skal stå på ohm . Eller hvad. Er ikk så god til strøm. Som sagt tidligere. Hvis i kan skære det ud i pap hvad og hvordan jeg skal gøre . Ville det være kanon. Tak

Re: giantco sprint sport 08

: 21. april 2013 14:57
af sprint690
OK...det med CDI boksene..de andre...da jeg købte scooteren..gik vi roddede lidt med den jo....der fandt vi ud af den var istykker ...den lavede ikk ordenlig knist.. så smækkede vi en ny på og så kørte den..cirka 1 til 2 måndere. kom kørne ude på vejen da den gik ud...med fart... så skiftede vi den....så virkede den i et par månedere os. der gik den ud i tomgang og ku ikk rigitgt holde gas... så fik vi en B version...den så ud til at virke den kørte i et halvt års tid.. og nu sidder der en ubegrænset CDI BOX på-... værgang den har været gået i stykkker har det været CDI'en... men så må der være noget galt...for den sidste her er jo næsten smeltet igen.....SKAL så lig siges at den blev ved med at springe sikringerne ,.,..så var jeg ved en cykel smed...han sagde..bar smæk en lidt støre i.....mener i manuelen står der 20w og der sidder 25 i nu... det har det gjordt i lang tid nu...1 års tid..tror jeg..... så der må være noget med strømen...

kan det være batteriet . eller pick-up'en ??????? tak for hjælpen indtil vidre :D håber vi får løst problemet

Re: giantco sprint sport 08

: 21. april 2013 15:06
af sprint690
http://www.youtube.com/watch?v=NULcUv6q ... e=youtu.be her er med tændrøert ude


http://www.youtube.com/watch?v=CPUx2p5XMM4 med tændrøret inde...

håber nogen kan hjælpe mig... som i kan se ..virker den nogen gange ude... men ikke inde ..og tændrøet er ikk overdrevet vådt...den har den rigtige følse..ikk druknet