Tændrør: CR7HSA / C7HSA

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
Kymconørden
11. Rang
11. Rang
Køretøjer: Kymco Agility 72cc-4t 2007
Baotian Sprint 50cc-4t 2008

Tændrør: CR7HSA / C7HSA

Ulæst indlæg af Kymconørden »

Min Kymco kører med C7HSA, og Orionen med CR7HSA tændrør. Her på siden lærte jeg lige at R står for noget radiostøj-dæmpning.
Er det den eneste forskel på de 2 tændrør? Der skulle vel ikke være noget galt i at bruge et CR7HSA til Kymcoen?

Dengang jeg stadig modtog TV-signalet via almindelig antenne, kunne jeg se på skærmen at om 1 minut ville Kaj komme forbi på sin Puck Maxi, og ganske rigtigt så kom Kaj forbi lidt efter. Hans Puck udsendte så kraftig radio-støj at man kunne se det på skærmen som pletter, før man kunne høre selve knallerten. Skulle han måske ha brugt et tændrør med R?
scootergrisen
15. Rang
15. Rang

Re: Tændrør: CR7HSA / C7HSA

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Det rigtig nok sådan som du beskriver det.
R står for Resistor som er det samme som modstand på dansk.
Der er en modstand på for eksempel 5000 Ohm inde i tændrøret.
Det er det sorte du kan se her.
Billede

Her på side 3 fra en Puch Pionier står noget om det : http://www.puchvenner.dk/pdf1/books/mc_pionier.pdf

Der kan både være modstand i tændrøret og i tændrørshætten ved ikke hvorfor om det er for at være sikker hvis man sætte et tændrør i uden modstand at så er der modstand i tændrørshætten alligevel.

Og nej der er ikke noget i vejen med at bruge det med modstand, det er kun det med radiostøj for at overholde loven og sådan.
Brugeravatar
Kymconørden
11. Rang
11. Rang
Køretøjer: Kymco Agility 72cc-4t 2007
Baotian Sprint 50cc-4t 2008

Re: Tændrør: CR7HSA / C7HSA

Ulæst indlæg af Kymconørden »

Jamen så er det monteret og godkendt.
Iøvrigt latterligt at jeg i 5 år har passet sådan på ikke at blande de 2 typer tændrør. Helt overflødigt...
Besvar