Jeg beklager på forhånd, men som franskmand behersker jeg ikke dansk 100 %, hertil skal der også nævnes at jeg ikke altid kender navne på scooter dele.
Anyway, for at gøre historien kort. Min søn har sådan en Baotian bt49qt-9, som han bruger alt for sjældent, da han kun besøger mig i weekenderne. De seneste 7 måneder har den stået indenfor i garagen
og er i fin stand, men batterien har været afladt. Det var strøm nok, den kunne godt kickes i gang, men der var ikke helt strøm nok til EL starteren.
Vi besluttede derfor at oplade batterien, med sådan en lille lader som fulgte med scooteren. På Batterien sad der allerede monteret nogle stik som passede til opladeren og den blev sat til at oplade.
Efter 2 timers opladning, mente min søn at nu havde den fået nok. Og så utålmodig som han er, valgt han at sætte nøgle i og tænde den. Det gjorde han, mens Laderen stadig var sat til at oplade...

Han kom efterfølgende og fortalt at den endnu ikke var klar, og fortalte mig mig hvad han havde gjort ...

Sumasumarum, når sætter nøglen i nu, er der overhovedet ingen Strøm på scotteren, altså batterien er 100% opladt, men der er ingen lys i front panelen, eller lys i scooteren nogen steder...
Da batterien som sagt viser 100% men der eller ikke videreføres noget ud på ledningsnettet, siger min logik at det enten er CDI boksen eller Spændingsregulatoren (Jeg ved ikke om det hedder det på dansk).
Er der ellers noget jeg kan gøre for at fejlfinde, inden jeg tager ud og køber en ny CDI boks?
På forhånd mange tak for hjælpen og skulle i kigge forbi det Sydfynsk, kan det være der falder et par Frølår ud af fryseren!