Landbo skrev: ↑14. marts 2026 22:41
Kan hullet ikke lappes med et pladestykke og svejsning ?
Det er mange år siden jeg har ejet et svejseapparat, så det bliver vist dyrere hvis jeg skal anskaffe et - især pga. af mine manglende evner på området
Landbo skrev: ↑14. marts 2026 22:41
Ellers er en original udstødning vel heller ikke så dyr hvis knallerten holder 5 år mere ?
Jeg tænker ikke at jeg kan holde MOTOCR'en kørende i mere end 2 år mere. Kvaliteten på alt er simpelthen så dårlig at det falder fra hinanden lang tid før Scooteren fylder 10 år. Hvis alt går vel, så starter datteren nok også på en videregående uddannelse i en af de større byer, så der vil hun nok alligevel ikke tage en scooter med - der er man vel kun hip hvis man kører med offentlig transportmiddel, og stemmer på Enhedslisten
Men det er derfor jeg ikke synes +2kkr står mål med problemets løsning.
Landbo skrev: ↑14. marts 2026 22:41
Det er nok mere et spørgsmål om VGA udstødningen passer mekanisk og har forskruning til en eventuel lambdasonde.
Om udstødningen passer ... Ja, jeg har selv prøvet at købe dele til en Puch Maxi hos et firma, der starter med "T". Halvdelen af delene passede så voldsomt dårligt at jeg var nød til at returnere dem igen. Så selv om det står på hjemmesiden at den udstødning jeg har linket til, skal passe, så er det aldrig til at vide hvad man får. Jeg tænker alle, der renoverer gamle knallerter har prøvet noget lignende. Så det er altid et godt spørgsmål - og egentlig også en primær grund til at jeg spørger her
På linket står der "Udstødningen er med flange til lambdasonde og gevind til luftomløb", så jeg håber også her at det er korrekt.
Landbo skrev: ↑14. marts 2026 22:41
Jeg tvivler på at lakbehandling hjælper på holdbarheden.
Ang. lakbehandling, så stiller jeg mig også tvivlende. Tænkte blot at da det anbefales på hjemmesiden at male og lakere, at kvaliteten måske er så dårlig at man er nød til at starte med en lakering ...