ingen forbindelse til batteri? kabinescooter

Her kan du skrive med andre om elektriske kabinescootere.
Brugeravatar
one_I
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 2
Tilmeldt: 20. december 2025 09:42

ingen forbindelse til batteri? kabinescooter

Ulæst indlæg af one_I »

hej, jeg har lidt problemer med min føniks cargo 9000 aka føniks city cab ,
den har altid kørt som den skulle men igår skete der noget da jeg tændte den og forsøgte bakke , så viste displayet at batteriet var helt dødt hvilket det ikke var lige da jeg tændte den med tænding,
det sagde en lille svag lyd og så viste den at den var flad for strøm og lyset blinkede ...
det som om den bypasser batteriet ---
den kan sagtens køre med oplader i, men med ledning kommer jeg sku ikke langt 😂🤔

kan det være sikringer ? jeg har ellers lige tjekket dem idag ...
nogen som har prøvet det eller ved hva jeg skal prøve gøre ?
batterierne er helt nye og opladt fra dagen før,
det var lige da jeg satte den i bak og ville bakke ud at den mistede forbindelsen

jeg har tjekket for kabler og ingen af dem er knækket eller faldet ud

men nogle af kablerne er meget iret og er ikke sikker på om det er den til strømmen der er iret men imorgen vil jeg forsøge rense og fikse det kabel
Brugeravatar
Landbo
12. Rang
12. Rang
Indlæg: 2317
Tilmeldt: 14. april 2021 05:56
Køretøjer: GEV1000 45 Km/h
Geografisk sted: Thy

Re: ingen forbindelse til batteri? kabinescooter

Ulæst indlæg af Landbo »

one_I skrev: 21. maj 2026 21:29 hej, jeg har lidt problemer med min føniks cargo 9000 aka føniks city cab ,
den har altid kørt som den skulle men igår skete der noget da jeg tændte den og forsøgte bakke , så viste displayet at batteriet var helt dødt hvilket det ikke var lige da jeg tændte den med tænding,
det sagde en lille svag lyd og så viste den at den var flad for strøm og lyset blinkede ...
det som om den bypasser batteriet ---
den kan sagtens køre med oplader i, men med ledning kommer jeg sku ikke langt 😂🤔

kan det være sikringer ? jeg har ellers lige tjekket dem idag ...
nogen som har prøvet det eller ved hva jeg skal prøve gøre ?
batterierne er helt nye og opladt fra dagen før,
det var lige da jeg satte den i bak og ville bakke ud at den mistede forbindelsen

jeg har tjekket for kabler og ingen af dem er knækket eller faldet ud

men nogle af kablerne er meget iret og er ikke sikker på om det er den til strømmen der er iret men imorgen vil jeg forsøge rense og fikse det kabel
Det er svært med de oplysninger du giver. Det kan skyldes mange ting men hvis det er muligt og få strøm på køretøjet via laderen skal du nok kigge efter en batterifejl. Hvis laderens lampe lyser rødt når batterierne burde være ladet op har du formodentligt et af batterierne der er kortsluttet. Lyser laderens lampe grønt når batterierne burde lade har du enten en fejl i forbindelserne batterierne imellem eller fra batteripakken og frem mod kontroller/elektronikken. Især bør du undersøge køretøjets hovedsikting da den har det med at hoste af med jævne mellemrum.

Hvis du ikke har et DC voltmeter eller universal multimeter og måle batterispændingen med bør du nok anskaffe et eller få en elkyndig person med instrument til at måle, det er faktisk den mest sikre måde til fejlfinding.

Pøj pøj, Leif.
Besvar