Baotian 4 takt, euro2
Har sat malossi powerfilter på, og har både dyse 85 og 88, men er i tvivl om den skal op i en 88 (standard er vist 82) eller kun 85.
Udgangspunkt er 2,5 omgange ud på luftskruen, og senere under opstart fik den en halv mere.
Den er lidt træg at få igang, men kører fint så længe du holder gas på, men når du slipper gassen daler omdrejninger roligt nedad til den går ud. Justere jeg tomgangen op på stopskruen ved speederkabel, holder den sin i høje omdrejninger et stykke tid, og går så roligt ud.
Hvad har jeg overset der påvirker tomgang??
Baotian bt49qt karburator
- krammemanden
- 4. Rang

- Køretøjer: baotian BT49QT-9 fra 2019
Baotian bt49qt karburator
- Vedhæftede filer
-
- 20260427_191649.mp4
- (25.04 MiB) Downloadet 6 gange
Senest rettet af krammemanden 27. april 2026 19:20, rettet i alt 1 gang.
- Landbo
- 12. Rang

- Køretøjer: GEV1000 45 Km/h
- Geografisk sted: Thy
Re: Baotian bt49qt karburator
Uden at have hørt motoren gå kunne jeg nemt få den tanke motoren står og drukner i tomgang efter din beskrivelse. Det du kalder luftskruen er tomgangskarburatorens blandingsskrue og skal justeres så motoren går flest omdrejninger i tomgang + 1/8 omdr ud. Dyssen skal så være den størrelse hvor motoren trækker bedst og går rent. Hvis jeg var dig ville jeg sætte det originale luftfilter på igen da dit uoriginale kun hjælper dig til ikke og kunne dysse karburatoren rigtig.krammemanden skrev: ↑26. april 2026 13:29 Baotian 4 takt, euro2
Har sat malossi powerfilter på, og har både dyse 85 og 88, men er i tvivl om den skal op i en 88 (standard er vist 82) eller kun 85.
Udgangspunkt er 2,5 omgange ud på luftskruen, og senere under opstart fik den en halv mere.
Den er lidt træg at få igang, men kører fint så længe du holder gas på, men når du slipper gassen daler omdrejninger roligt nedad til den går ud. Justere jeg tomgangen op på stopskruen ved speederkabel, holder den sin i høje omdrejninger et stykke tid, og går så roligt ud.
Hvad har jeg overset der påvirker tomgang??
Good luck, Leif.
- Kymconørden
- 11. Rang

- Køretøjer: Kymco Agility 72cc-4t 2007
Baotian Sprint 50cc-4t 2008
Hejsa.
Hvis standard er dyse 82, skal du i hvertfald op i en 88 - sikkert også lidt højere, med powerfilter. Prøv dig frem til den tager gassen og trækker godt.
3 omgange på blandings-skruen er nok i overkanten, (alt for fed). Prøv med standard 1.5 omgang. Tomgangs-systemet er ikke særligt påvirket/ændret af et powerfilter, og bør være tæt på standard.
Det er bare ud at skrue, til det spinner
Hvis standard er dyse 82, skal du i hvertfald op i en 88 - sikkert også lidt højere, med powerfilter. Prøv dig frem til den tager gassen og trækker godt.
3 omgange på blandings-skruen er nok i overkanten, (alt for fed). Prøv med standard 1.5 omgang. Tomgangs-systemet er ikke særligt påvirket/ændret af et powerfilter, og bør være tæt på standard.
Det er bare ud at skrue, til det spinner
- krammemanden
- 4. Rang

Hej kymconørden og landbo
Har vedhæftet en video af den i tomgang.
Sat luftskruen til ca 1,5 omgange ud, originalt luftfilter.
2 tråd på kick og den starter, lidt højt i omdrejninger og faldt 1 til 2 sekunder efter til der hvor videoen starter.
Alle dyser/huller er renset. Der løber fint benzin og den kan godt tage gas og holde tempoet, det er kun tomgang der gør som på videoen
2 tråd på kick og den starter, lidt højt i omdrejninger og faldt 1 til 2 sekunder efter til der hvor videoen starter.
Alle dyser/huller er renset. Der løber fint benzin og den kan godt tage gas og holde tempoet, det er kun tomgang der gør som på videoen
- Landbo
- 12. Rang

Fin video i betragtning vi skal gætte os til synet".krammemanden skrev: ↑27. april 2026 19:27 Hej kymconørden og landbo
Hilsen Leif.
- Landbo
- 12. Rang

Den måde motoren opfører sig på kan også skyldes at "gasspjældet" under membranen går sejt, du kan prøve at smøre med en tynd olie. Det kan også skyldes selve membranen er blevet stiv.
Har du prøvet og justere det du kalder luftskruen på den måde jeg beskrev ?
Hilsen Leif.
Hilsen Leif.
- krammemanden
- 4. Rang

Hej LeifLandbo skrev: ↑28. april 2026 23:08 Den måde motoren opfører sig på kan også skyldes at "gasspjældet" under membranen går sejt, du kan prøve at smøre med en tynd olie. Det kan også skyldes selve membranen er blevet stiv.
Hilsen Leif.
Ja originalt luftfilter på, skruen skruet ud som du beskrev, og derefter optog jeg videoen.
Knægten siger den kører som den skal, og laver ikke mere den gamle fejl (under fart, taber den alt gas, og så slipper han håndtaget og tæller til fem, og giver gas igen, og den kører)
Den kan dog stadig ikke holde tomgang, den gør som på videoen og går roligt ud.
Prøver senere at give den lidt olie på som beskrevet
- Landbo
- 12. Rang

Ja prøv det inden du eventuelt køber en ny karburator.
Hilsen Leif.
Hilsen Leif.