Svagt lys i forlygte

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
Manesu
1. Rang
1. Rang
Køretøjer: VGA explora 4

Svagt lys i forlygte

Ulæst indlæg af Manesu »

Har en VGA explora 4 fra 2020, den har kørt 1100km, forlyset lyser kun med halv styrke i forlygten, det er svært at se om det også gælder baglyset, jeg har prøvet et nyt batteri som var opladet, der var ca 14V men når jeg starter scooteren falder spændingen med 1V og der er kun 13V, er der nogen der har et bud på hvad der er galt ?
Brugeravatar
Landbo
12. Rang
12. Rang
Køretøjer: GEV1000 45 Km/h
Geografisk sted: Thy

Re: Svagt lys i forlygte

Ulæst indlæg af Landbo »

Manesu skrev: 2. december 2025 15:24 Har en VGA explora 4 fra 2020, den har kørt 1100km, forlyset lyser kun med halv styrke i forlygten, det er svært at se om det også gælder baglyset, jeg har prøvet et nyt batteri som var opladet, der var ca 14V men når jeg starter scooteren falder spændingen med 1V og der er kun 13V, er der nogen der har et bud på hvad der er galt ?
Det kan være næsten alt, lige fra en dårlig forbindelse i et stik eller lyskontakten, en klemt ledning der dog nok hurtigt bliver til en afbrydelse, en defekt spændingsregulator eller statoren nede på siden af krumtappen.

Nu siden du har et voltmeter er det nok bedst du måler dig frem til fejlen i stedet for bare at købe en ny knallert i reservedele.

Pøj pøj, Leif.
Besvar