VGA Gev 1000 - Hvordan tænder man scooteren med fjernbetjeningen?

Her kan du skrive med andre om elektriske scootere.
Brugeravatar
Søren KC
1. Rang
1. Rang
Køretøjer: VGA Gev 1000 30km/t

VGA Gev 1000 - Hvordan tænder man scooteren med fjernbetjeningen?

Ulæst indlæg af Søren KC »

Jeg har for et par dage siden købt mig en VGA Gev 1000 og er super glad for den, men jeg kan simpelhen ikke finde ud af hvordan man tænder scooteren med fjernbetjeningen.

Jeg syntes jeg har prøvet alt. Der er også lidt forskellig fremgangsmåde når jeg læser i manualen, og den manual der kommer til Goccia modellen. Uanset hvad kan jeg i hvert fald ikke få det til at virke. Indtil videre har jeg bare trykket på power knappen på scooteren, hvilket virker fint, den giver også lyd fra sig når jeg bruger "lås" og "lås op" knapperne på fjernbetjeningen.

Slår den i øvrigt selv alarmen til hvis jeg slukker scooteren? Jeg har lagt mærke til at hvis jeg slukker og ikke gør mere, så efter kort tid kommer der et eller flere "bip" fra højttaleren (kan ikke lige huske hvor mange), men den "bipper" stadig hvis jeg efterfølgende låser/slår alarm til via fjernbetjeningen efterfølgende... såå jeg ved ikke rigtigt hvad den prøver at fortælle mig :)

Er der nogen der har gennemskuet den?
Brugeravatar
Landbo
12. Rang
12. Rang
Køretøjer: GEV1000 45 Km/h
Geografisk sted: Thy

Re: VGA Gev 1000 - Hvordan tænder man scooteren med fjernbetjeningen?

Ulæst indlæg af Landbo »

Søren KC skrev: 7. november 2025 23:55 Jeg har for et par dage siden købt mig en VGA Gev 1000 og er super glad for den, men jeg kan simpelhen ikke finde ud af hvordan man tænder scooteren med fjernbetjeningen.

Jeg syntes jeg har prøvet alt. Der er også lidt forskellig fremgangsmåde når jeg læser i manualen, og den manual der kommer til Goccia modellen. Uanset hvad kan jeg i hvert fald ikke få det til at virke. Indtil videre har jeg bare trykket på power knappen på scooteren, hvilket virker fint, den giver også lyd fra sig når jeg bruger "lås" og "lås op" knapperne på fjernbetjeningen.

Slår den i øvrigt selv alarmen til hvis jeg slukker scooteren? Jeg har lagt mærke til at hvis jeg slukker og ikke gør mere, så efter kort tid kommer der et eller flere "bip" fra højttaleren (kan ikke lige huske hvor mange), men den "bipper" stadig hvis jeg efterfølgende låser/slår alarm til via fjernbetjeningen efterfølgende... såå jeg ved ikke rigtigt hvad den prøver at fortælle mig :)

Er der nogen der har gennemskuet den?
Velkommen til.

Har en af samme slags og vi bruger bare at trykke på lås op knappen to til tre gange efter hinanden og rullen er klar til dåd.

Hvis du en dag løber tør for strøm på fjernbetjeningen og dermed ikke kan starte "maskinen", bør du ikke henfalde i fortvivlelse men lukke sædet op og frakoble batteriet i et halvt minut. Efter tilkoblingen af batteriet igen vil et tryk på den blå knap på stelrøret bringe liv i scooteren igen, Ingen af de to metoder jeg her har fortalt fremgår af brugsforvirringen.

Nej, alarmen skal du selv slå til ved at trykke på knappen med den lukkede hængelås på fjernbetjeningen. Gør du ikke det vil maskinen give et pip fra sig for at minde dig om alarmen ikke er aktiveret.

Husk på det kun er den blå knap på stelrøret der kan slukke scooteren når vi ser bort fra frakoblingen af batteriet.

Hilsen Leif.
Brugeravatar
Søren KC
1. Rang
1. Rang

Tak for det hurtige svar, Leif.

Jeg må prøve "lås op" et par gange i træk og se om det gør noget. I sidste ende er det ikke så vigtigt, men står jo lige der og kan bare trykke på knappen på scooteren.

Tak for tippet med at starte den hvis det skulle give bøvl!

Hilsen Søren
Brugeravatar
Landbo
12. Rang
12. Rang

Ulæst indlæg af Landbo »

Søren KC skrev: 8. november 2025 12:49 Tak for det hurtige svar, Leif.

Jeg må prøve "lås op" et par gange i træk og se om det gør noget. I sidste ende er det ikke så vigtigt, men står jo lige der og kan bare trykke på knappen på scooteren.

Hilsen Søren
Fik du det til at virke ?

Hilsen Leif.
Brugeravatar
Søren KC
1. Rang
1. Rang

Landbo skrev: 10. november 2025 18:19
Søren KC skrev: 8. november 2025 12:49 Tak for det hurtige svar, Leif.

Hilsen Søren

Hilsen Leif.
Nej

Altså jeg kan sagtens trykke på knappen på stellet og tænde den og køre osv, og den bipper fint når jeg trykker på lås/lås op, men der sker ikke noget når jeg trykker på "power" på fjernbetjeningen. Jeg prøvede at trykke på lås op et par gange efter at have sat batteriet til, men det eneste der sker er at den bipper når jeg trykker, jeg ender med at måtte trykke på "power" på stellet for at tænde knallerten uanset hvad.

Mvh Søren
Brugeravatar
Landbo
12. Rang
12. Rang

Ulæst indlæg af Landbo »

Søren KC skrev: 11. november 2025 21:14
Landbo skrev: 10. november 2025 18:19

Hilsen Leif.
Nej

Altså jeg kan sagtens trykke på knappen på stellet og tænde den og køre osv, og den bipper fint når jeg trykker på lås/lås op, men der sker ikke noget når jeg trykker på "power" på fjernbetjeningen. Jeg prøvede at trykke på lås op et par gange efter at have sat batteriet til, men det eneste der sker er at den bipper når jeg trykker, jeg ender med at måtte trykke på "power" på stellet for at tænde knallerten uanset hvad.

Mvh Søren
Vil det sige du kan tænde knallerten på den blå knap uden først at trykke på den knap der er undersænket på fjernbetjeningen ?

Hvis det er tilfældet er der forskel på hvordan de to skal "tændes" og så er det vel også ligemeget med en fjernbetjening.

I øvrigt vil tyverialarmen begynde at larme lige så snart der skubbes til knallerten og prøver folk at trække af med køretøjet låses baghjulet, vel og mærket når alarmen er slået til.

Hilsen Leif.
Besvar