Passer 13" dæk på Ive-Car Plus??

Her kan du skrive med andre om elektriske kabinescootere.
Brugeravatar
Jes Ascanius
3. Rang
3. Rang
Køretøjer: Piaggio Ape
Clima Furies

Passer 13" dæk på Ive-Car Plus??

Ulæst indlæg af Jes Ascanius »

Hej, jeg er i gang med at lege med en Ive-Car Plus og vil høre til om der nogen der ved om 13" dæk passer på Ive-car plus??
Det ser mere end sådan ud jo og jeg har bestilt nye fjedre da der på min nummer to af dem jeg har her lige pludseligt ikke mere er indstillelige støddæmpere på og de ny er så fede at de kan stilles både noget højre og lavere end det lort der er på nu, det ryster så det er lige før at man skal have nyrebælte på for at køre i det lort.
Nå men, når den er hævet lidt, med lidt større og lidt bredere dæk, så bliver det vel bedre, de nye støddæmpere kan jo også stilles i hvor hårde eller bløde de skal være.

Jeg takker for hjælp på forhånd.
:kabinescooter1: :kabinescooter1: :kabinescooter1: :kabinescooter1: :kabinescooter1: :kabinescooter1: :kabinescooter1: :kabinescooter1: :kabinescooter1: :kabinescooter1: :kabinescooter1: :kabinescooter1: :kabinescooter1: :kabinescooter1: :kabinescooter1: :kabinescooter1:
Brugeravatar
Landbo
12. Rang
12. Rang
Køretøjer: GEV1000 45 Km/h
Geografisk sted: Thy

Re: Passer 13" dæk på Ive-Car Plus??

Ulæst indlæg af Landbo »

Jes Ascanius skrev: 4. september 2025 05:06 Hej, jeg er i gang med at lege med en Ive-Car Plus og vil høre til om der nogen der ved om 13" dæk passer på Ive-car plus??
Det ser mere end sådan ud jo og jeg har bestilt nye fjedre da der på min nummer to af dem jeg har her lige pludseligt ikke mere er indstillelige støddæmpere på og de ny er så fede at de kan stilles både noget højre og lavere end det lort der er på nu, det ryster så det er lige før at man skal have nyrebælte på for at køre i det lort.
Nå men, når den er hævet lidt, med lidt større og lidt bredere dæk, så bliver det vel bedre, de nye støddæmpere kan jo også stilles i hvor hårde eller bløde de skal være.

:kabinescooter1: :kabinescooter1: :kabinescooter1: :kabinescooter1: :kabinescooter1: :kabinescooter1: :kabinescooter1: :kabinescooter1: :kabinescooter1: :kabinescooter1: :kabinescooter1: :kabinescooter1: :kabinescooter1: :kabinescooter1: :kabinescooter1: :kabinescooter1:
Jeg kender ikke fælgstørrelsen på din IveCar men det kan du læse dig til på de dæk der formodentlig sidder på lige nu. Det eneste du kan ændre på er bredden og højden af karkassen. Eks. 100/80-12" eller 3.00-12" hvor 12" er fælgstørrelsen.

Hilsen Leif.
Brugeravatar
Jes Ascanius
3. Rang
3. Rang
Clima Furies

Min er til service lige nu, det er derfor jeg spørger ven, men ellers tusinde tak Leif!!
Brugeravatar
Landbo
12. Rang
12. Rang
Køretøjer: GEV1000 45 Km/h
Geografisk sted: Thy

Ulæst indlæg af Landbo »

Jes Ascanius skrev: 4. september 2025 07:52 Min er til service lige nu, det er derfor jeg spørger ven, men ellers tusinde tak Leif!!
Det står sikkert også i din instruktionsbog eller på fabrikantens hjemmeside, hvor du selv kan finde det. ;)

Hilsen Leif.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Køretøjer: Ivecar Plus 2023 kørt 12.500 km.
Geografisk sted: Lolland

Ulæst indlæg af Jps »

Dæk størrelsen foran på Ivecar Plus er 130-70-12, og baghjul 135-70R-12 Dvs, at et 13" dæk ikke kan sidde på en 12" fælg ;)
Brugeravatar
Jes Ascanius
3. Rang
3. Rang
Clima Furies

Så sætter jeg nogle ordentlige støddæmpere på bag i
Brugeravatar
Jes Ascanius
3. Rang
3. Rang
Clima Furies

Og så ankom de nye støddæmpere:
Skærmbillede_12-9-2025_11180_www.aliexpress.com.jpeg
Brugeravatar
kosia
1. Rang
1. Rang

Ulæst indlæg af kosia »

Jes Ascanius skrev: 4. september 2025 05:06 Hej, jeg er i gang med at lege med en Ive-Car Plus og vil høre til om der nogen der ved om 13" dæk passer på Ive-car plus??
Nå men, når den er hævet lidt, med lidt større og lidt bredere dæk, så bliver det vel bedre, de nye støddæmpere kan jo også stilles i hvor hårde eller bløde de skal være. Efter att vi valde Värmepumpar Täby fick vi en lösning som passade vårt hus perfekt. Servicen var professionell och resultatet märks varje dag i ett behagligare klimat.

Hej! Jeg har tidligere prøvet med 13" dæk på en Ive-Car Plus, og de passer fint, så længe du har de rigtige fjedre og støddæmpere. Det løfter vognen lidt, men kørekomforten bliver faktisk bedre. Held og lykke med projektet!
Besvar