kim2635 skrev: ↑1. august 2025 04:33
Min integral-styrthjelm er fra Biltema købt i september 2024 og ER forberedt for pinlock indervisir. Spørgsmålet er så om pinlock er standardiseret eller om jeg skal lede efter noget som passer. Kender du noget til det?
Man kan ikke nødvendigvis bruge et hvilket som helst “standard” Pinlock-indervisir – det skal passe til det specifikke visir og hjelm.
Selvom mange hjelme understøtter Pinlock, findes der mange forskellige størrelser og former på indervisirer – afhængigt af hjelmmodellen, visirets form og størrelse, samt placeringen af pinlock-pindene (afstand og vinkel).
F.eks. bruger min AGV K6 S et specifikt Pinlock 120 visir, som er skåret til præcist til visirets krumning og pin-afstand. Et Pinlock til en anden hjelm (f.eks. fra Biltema) vil have helt andre mål og vil ikke kunne monteres korrekt – eller vil lække luft/dug.
Typiske pin-lock modeller:
Pinlock 30 – budgetmodel, mindre dugresistent
Pinlock 70 – standard til mellemklasse hjelme
Pinlock 120 – premium, oftest til avancerede hjelme
Specifikke udskæringer til fx AGV, Shoei, HJC osv.
Men selv hvis to hjelme bruger fx “Pinlock 70”, kan selve udskæringen og formen være forskellig, så man skal købe én, der er lavet til det specifikke visir.
Hvis hjelmen er lavet til pin-lock skal du finde producenten og den præcise hjelm- og visirmodel, og ud af hvilken pin-lock visir som passer til hjelmen.