AliXpress Batteri til min VGA GEV1000 dur ikke

Her kan du skrive med andre om elektriske scootere.
Brugeravatar
scootergrisen
15. Rang
15. Rang

Re: AliXpress Batteri til min VGA GEV1000 dur ikke

Ulæst indlæg af scootergrisen »

viewtopic.php?p=37154#p37154 er billeder af en anden BMS fra et batteri til GEV1000 hvor der ved stikket til kommunikation står:

Kode: Vælg alt

JP4
B-TX
B-RX
P-
Brugeravatar
Brugernavn
2. Rang
2. Rang
Køretøjer: Yamaha Jog, Yamaha Jog ZR Evolution, piaggio zip

Ulæst indlæg af Brugernavn »

Du kan lige så godt glemme at få noget godt ud af de batterier, du kan skifte BMS'en over fra det originale batteri men så finder du hurtigt ud af cellerne er rent skrald og ikke kan afgive nogle brugbare ampere,

Jeg ville råde dig til at kontakte Jysk batteriservice og få dem til at smide nogle ordentlige celler i dit originale batteri istedet.
Brugeravatar
scootergrisen
15. Rang
15. Rang

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Lad os finde databladene til de originale celler og de nye celler så vi kan sammenligne dem.
Måske det kunne forklare topfarten/accelerationen.
Brugeravatar
Landbo
12. Rang
12. Rang
Køretøjer: GEV1000 45 Km/h
Geografisk sted: Thy

Ulæst indlæg af Landbo »

Brugernavn skrev: 14. juli 2025 12:49 Du kan lige så godt glemme at få noget godt ud af de batterier, du kan skifte BMS'en over fra det originale batteri men så finder du hurtigt ud af cellerne er rent skrald og ikke kan afgive nogle brugbare ampere,

Jeg ville råde dig til at kontakte Jysk batteriservice og få dem til at smide nogle ordentlige celler i dit originale batteri istedet.
Just præcis, 60 Amp/h i en kasse med ca samme rumfang som det orginale batteri stinker langt væk af Kigøjser svindel. :mrgreen:

Hilsen Leif.
Brugeravatar
Flaffy
1. Rang
1. Rang
Køretøjer: VGA GEV1000

Ulæst indlæg af Flaffy »

Jeg kommer lidt sent ind i denne tråd, men en hurtig måde at tjekke efter om fejlkode 07 betyder noget for din topfart, er at koble de små ledninger fra på det originale batteri (det som du siger kan køre 1 km, med 45km/t), og se om det stadig kan komme op på 45 km/t fuldt opladet.
Hvis det kan det, så har fejlkoden intet at sige mht. den reducerede topfart på det nye batteri, men derimod nok nærmere at batteriet er fake, og ikke i nærheden af at kunne yde det de lover i salgsannoncen.

Som andre også har nævnt, så kan det ikke lade sig gøre med 60Ah i så lille en kasse, så allerede der, bør du være meget skeptisk.
Jeg håber du allerede har åbnet en "dispute" på aliexpress..
Besvar