Hej, ja det er et godt spørgsmål idet det er nogenlunde det samme service interval man brugte til personbiler da jeg stod i lære for mere end 50 år siden og man kørte med 30 olie i motoren og med brændstof der indeholdt mere svovl end det er tilfældet i dag.SYM SYMPHONY ST skrev: ↑21. marts 2025 06:54 Hejhar lige været til 7000 km service med min sym, mortor olie skift- tændrør- ventil tjek/just- nye ruller og styr. samt bremse tjek. 1400 kr
så kommer spørsmålet ? er det virkelig nødvendigt med ny tændrør og nye ruller og styr og ventil tjek/just for hver 3000 km ?
jeg syntes det lyder som om de bare vil tjene extra...
Tændrør burde snildt kunne holde til 20000-30000 km.
Ruller og tilbehør slides relativt hurtigt men burde kunne holde til mindst 15000-30000 km og burde være noget man skifter efter behov.
Når motoren er slidt til burde det kun være nødvendigt at stille ventiler for hver 10000-20000 km i en simpel Kina motor.
En moderne multigrade olie burde kunne holde til mindst 10000 km i en simpel Kina motor inden den er tjenelig til udskiftning.
Bremsetjeck burde du foretage løbende i stedet for at have et værksted til at gøre det med faste intervaller.
Men jeg er helt sikker på værkstederne tænker hellere sikker end sorry, idet det er kunderne der betaler for sikker og værkstedet/importøren for sorry.

Det er så mine anbefalinger, som jeg har givet til de få "kunder" jeg har serviceret med 4 takts Kina scootere.
Hilsen Leif.