Citat fra side 40 i download/file.php?id=10893
Det sjove er at i den originale manual, der fulgte med scooteren er lige netop den passus ændret til (også side 40):Systemet anvender et selvlærende system med lukket kredsløbskontrol, der effektivt kan tilpasse produktionsforskelle mellem systemet og mekaniske dele. Tomgangshastigheden styres af EFI systemet og kan ikke justeres manuelt.
Hvis det første er rigtigt, så er jeg vel oppe mod en sensor, der måler forkert...Systemet anvender et selvlærende system med lukket kredsløbskontrol, der effektivt kan tilpasse produktionsforskelle mellem systemet og mekaniske dele, der er forbundet, forbedre køretøjets overordnede ydeevne og fjerne fejl, der skyldes slitage efter den faktiske brug af køretøjet.
Men den pragmatiske løsning var at stramme gaskablet lidt nede ved karburatoren, så nu går den i hvert fald en kende hurtigere i tomgang.
I forbindelse med at jeg havde sædet og et par andre dele taget af, lagde jeg mærke til at stort set alle brændstofslanger ser ud til at være revnede. Hvad er erfaringen her? Skal de skiftes nu, eller ...?