Handsker med varme

Her kan du altid skrive hvis du er i tvivle om hvilke forum du skal skrive i.
Brugeravatar
SteenKolding
9. Rang
9. Rang
Køretøjer: VGA Digita 50cc 2T årg. 2013
Sym Citycom 300i 300cc 4T årg. 2011
Eveons G Eco el-løbehjul med sæde årg. 2024

Re: Handsker med varme

Ulæst indlæg af SteenKolding »

Handskerne er indtil videre kun afprøvet indendørs, og på trin 3 (varmest) bliver de temmelig varme, skal jeg hilse at sige. Men jeg ved at ting hurtigt køler af når de kommer ud i kulden, men de skal nok holde hænderne nogenlunde varme i et stykke tid vil jeg tro. Jeg skriver mere, når de er blevet testet udendørs.
Brugeravatar
SteenKolding
9. Rang
9. Rang

Lidt opfølgning...
Jeg har desværre ikke fået dem afprøvet til scooterkørsel endnu, men jeg har været på skiferie med dem i minus 15 grader i Norge. Og de var så varme, at jeg ikke engang har haft behov for at tænde for varmen én eneste gang. Selv med fuld fart ned af pisterne. Godt nok kun en times tid. Men jeg er sikker på, at der bliver behov for varmen når jeg er på 2 hjul. Det har været et tilbagevendende problem for mig i årevis, at hænder og fødder er kolde som is efter bare 1 km kørsel. Grunden til at jeg aldrig har fået købt nogle elektriske handsker før nu, er prisen. Jeg kunne kun finde nogle tyske til 1700 kr. og det er over budget. Thansens 399 kr er fint.
Jeg vender tilbage i februar med yderligere... :-)
Brugeravatar
SteenKolding
9. Rang
9. Rang

Så fik jeg langt om længe afprøvet handskerne på min 30'er og 5+ grader udendørs.
De fungerer egentlig ok, man skal dog ikke forvente et kæmpe varmeoverskud selv på den kraftigste indstilling.
Indendørs varmer de ekstremt meget, men udendørs er det ikke det helt vilde.
Jeg kørte ca. 40 minutter med max. varme og mine fingre blev ikke kolde men heller ikke særlig varme. De holdt kropstemperaturen hvilket vel også er ok. Jeg tænker bare, hvad nu hvis der var 0 grader. Men så skal man også overveje om man vil køre pga. glatte veje.
Hvis man kører motorcykel med højere hastighed, tror jeg handskerne kommer til kort. Hvis motorcyklen har vindafvisere til håndtagene, så fungerer handskerne sikkert fint, men det vil alm. handsker uden varme nok også gøre.
Jeg tror det vil være en fordel at tænde handskerne 5 minutter før man skal køre og evt. også varme hænderne op inden afgang.
Kold fingre kan ikke blive varmet op i handskerne når man kører. Det er handskerne ikke kraftige nok til.
Selve handskerne kan også bruges uden varme, og der er de gennemsnitlige. Jeg synes ikke fingrene er foret særlig godt. De går heldigvis et stykke op på armen og kan strammes ved håndledet med et spænde der er nemt at åbne/lukke.
Størrelsen på handskerne er ret store, så jeg måtte købe en str. mindre end jeg normalt gør.
Til 399 kr. synes jeg de er ok. Gad nok vide hvordan tyske kvalitetshandsker til 1500 kr. virker.
Eneste problem er, at varmetrådene kun er på oversiden af handsken og ikke på fx undersiden af fingrene. Det viser sig at være nødvendigt ved kørsel hvis fingrene skal holdes lune.
Brugeravatar
Landbo
12. Rang
12. Rang
Køretøjer: GEV1000 45 Km/h
Geografisk sted: Thy

Ulæst indlæg af Landbo »

SteenKolding skrev: 4. februar 2025 23:57 Så fik jeg langt om længe afprøvet handskerne på min 30'er og 5+ grader udendørs.
De fungerer egentlig ok, man skal dog ikke forvente et kæmpe varmeoverskud selv på den kraftigste indstilling.
Indendørs varmer de ekstremt meget, men udendørs er det ikke det helt vilde.
Jeg kørte ca. 40 minutter med max. varme og mine fingre blev ikke kolde men heller ikke særlig varme. De holdt kropstemperaturen hvilket vel også er ok. Jeg tænker bare, hvad nu hvis der var 0 grader. Men så skal man også overveje om man vil køre pga. glatte veje.
Hvis man kører motorcykel med højere hastighed, tror jeg handskerne kommer til kort. Hvis motorcyklen har vindafvisere til håndtagene, så fungerer handskerne sikkert fint, men det vil alm. handsker uden varme nok også gøre.
Jeg tror det vil være en fordel at tænde handskerne 5 minutter før man skal køre og evt. også varme hænderne op inden afgang.
Kold fingre kan ikke blive varmet op i handskerne når man kører. Det er handskerne ikke kraftige nok til.
Selve handskerne kan også bruges uden varme, og der er de gennemsnitlige. Jeg synes ikke fingrene er foret særlig godt. De går heldigvis et stykke op på armen og kan strammes ved håndledet med et spænde der er nemt at åbne/lukke.
Størrelsen på handskerne er ret store, så jeg måtte købe en str. mindre end jeg normalt gør.
Til 399 kr. synes jeg de er ok. Gad nok vide hvordan tyske kvalitetshandsker til 1500 kr. virker.
Eneste problem er, at varmetrådene kun er på oversiden af handsken og ikke på fx undersiden af fingrene. Det viser sig at være nødvendigt ved kørsel hvis fingrene skal holdes lune.
Ja tror gerne der er visse mangler i koldt vejr ved et sæt fingerhandsker selv om de er opvarmet. Her i huset er kørehanskerne et sæt rudskins luffer, der både er varme og behagelige at have på og ikke mindst nemme at stige ind/ud af. I dem har man varmen fra alle fingrene - tommeltotten samlet til opvarmning.
'
Tak for du videregiver erfaringerne med handskerne.

Hilsen Leif.
Besvar