Robotstøvsuger (bowAI)

Her kan du altid skrive hvis du er i tvivle om hvilke forum du skal skrive i.
Brugeravatar
scootergrisen
15. Rang
15. Rang

Robotstøvsuger (bowAI)

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Har købt mig en robotstøvsuger kaldet bowAI.
40,- kroner i røde kors.

Der er 2 børster som flytter støvet ind i midten hvor det suges op i en boks gennem et hul og så er der udstødning bag på.
På undersiden er der en moppe der sidder fast med velcro.

Resultatet kan ses i støvboksen så den fjerner da noget støv.
Brugeravatar
scootergrisen
15. Rang
15. Rang

Re: Robotstøvsuger (bowAI)

robotstovsuger_bowai_1.jpg
robotstovsuger_bowai_2.jpg
robotstovsuger_bowai_3.jpg
robotstovsuger_bowai_4.jpg
robotstovsuger_bowai_5.jpg
robotstovsuger_bowai_6.jpg
robotstovsuger_bowai_7.jpg
robotstovsuger_bowai_8.jpg
robotstovsuger_bowai_9.jpg
robotstovsuger_bowai_10.jpg
Brugeravatar
SteenKolding
9. Rang
9. Rang
Køretøjer: VGA Digita 50cc 2T årg. 2013
Sym Citycom 300i 300cc 4T årg. 2011
Eveons G Eco el-løbehjul med sæde årg. 2024

Ulæst indlæg af SteenKolding »

Fungerer den også på gulvtæpper? Altså væg-til-væg tæpper (ikke løse)
Brugeravatar
scootergrisen
15. Rang
15. Rang

Der står noget på siden af boksen om at den er egnet til "smooth ground" så tror ikke den kan glulvtæpper.
Nu har jeg ikke nogen gulvtæpper jeg kan prøve på men jeg har en måtte med en lidt ujævn overflade og der kan den dårligt flytte sig på eller dreje børsterne rundt.
Det er de to små hjul ved det hvide plastik i bunden der driver den frem.
Brugeravatar
Landbo
12. Rang
12. Rang
Køretøjer: GEV1000 45 Km/h
Geografisk sted: Thy

Ulæst indlæg af Landbo »

scootergrisen skrev: 12. oktober 2024 15:10 Der står noget på siden af boksen om at den er egnet til "smooth ground" så tror ikke den kan glulvtæpper.
Nu har jeg ikke nogen gulvtæpper jeg kan prøve på men jeg har en måtte med en lidt ujævn overflade og der kan den dårligt flytte sig på eller dreje børsterne rundt.
Det er de to små hjul ved det hvide plastik i bunden der driver den frem.
Ja den ligner en af dem der kom frem for over femogtyve år siden. Omkring år 2000 købte vi en der trak på to store baghjul på samme måde som man ser det i dag. Den tossede bare rundt på må og få, modsat den vi har i dag der kortlægger de forskellige rum og kører i parallelle linier, så der bliver rengjort effektivt alle steder. Den sidste vi fik kan også omstilles til vaske vores træ/linoleumsgulve, altså en to i en. Den nye virket faktisk utrolig godt på væg til væg gulvtæpper men har problemer som alle andre når den skal krybe op på et af de små "ægte" tæpper vi har liggende rundt omkring til pynt.

Hilsen Leif.
Brugeravatar
scootergrisen
15. Rang
15. Rang

Det er åbenbart ikke så smart at støvsugeren bare stopper der hvor den løber tør for strøm.
Fordi hvis man kommer hjem i mørke så kan man risikere og træde på den eller sparke til den.
Gjorde jeg to dage i træk.
Så vil nok bære mere sikkert at den stopper et fast sted så man sådan cirka kan regne med at den ender der for det meste.
Brugeravatar
Landbo
12. Rang
12. Rang
Køretøjer: GEV1000 45 Km/h
Geografisk sted: Thy

Ulæst indlæg af Landbo »

scootergrisen skrev: 20. november 2024 21:25 Det er åbenbart ikke så smart at støvsugeren bare stopper der hvor den løber tør for strøm.
Fordi hvis man kommer hjem i mørke så kan man risikere og træde på den eller sparke til den.
Gjorde jeg to dage i træk.
Så vil nok bære mere sikkert at den stopper et fast sted så man sådan cirka kan regne med at den ender der for det meste.
Øh, bruger du den ude på gårdspladsen eller virker lampestederne ikke i hjemmet ? :mrgreen:

Hilsen Leif.
Brugeravatar
scootergrisen
15. Rang
15. Rang

Flot! :weeping:

Så fik jeg vendt filteret forkert så støvet kunne slippe forbi filteret og ind i motoren.

Der sad et klistmærke på filteret jeg har taget af.
Ikke sikker men skal nok passe der stod hvilken vej filteret skulle vendes.

Men jeg havde sat ekstra filter på udstødningsluften som har fanget det støv som kom gennem.

Tror næste projekt med støvsugeren bliver at åbne den og putte mere end én celle i så den kan støvsuge længere tid af gangen.
Tror der er en masse hulrum derinde da den er meget let.
Kunne selvfølgelig også bare sætter batteriet oven på.
Ikke fordi jeg har meget lave møbler den skal kunne komme ind under.
Brugeravatar
scootergrisen
15. Rang
15. Rang

Så fik jeg åbner støvsugeren og skilt den ad og prøvet med nogle af celler.
Sugerens motor holdte op med at virker.
To ud af tre spidser på den ene børste var knækket så de var vist ikke længere lange nok til at ramme rotoren og den ene spids var bøjet i modsatte retning som om jeg havde drejet motoren i omvendt retning.
Billedet er ikke fra støvsugerens sugemotor men børsterne ser ret meget sådan ud.
Nå men jeg prøvede at bide spidserne så de alle 3 var lige lange men kunne ikke få motoren til at køre. Børsten ramte ikke længere midt på pga. at børsterne nu var kortere.
Men så brugte jeg jo lige min hjerne :party: og smeltede et hul med loddekoble måske 5 mm tættere på midten. Den del af motoren der holder børsterne er lavet plastik.
Så kom børsterne ind at røre på midten ligesom originalt bortset fra børsterne nu er kortere.
Og det virkede :party: :party: :party:
Jeg synes den suger og blæser en del bedre end før.
Jeg har også smurt gearene og rotorerne til børsterne med fedt så der måske er mindre modstand.
Jeg mangler bare en 18650-celleholder så jeg hurtigt kan skifte celle i stedet for at oplade den samme celle i støvsugeren.
Så kan jeg bruge ekstern oplader og 6 celler jeg har fra batteri til videomakera.
Billedet er ikke fra støvsugeren men motorens børster ser ret meget sådan ud
Billedet er ikke fra støvsugeren men motorens børster ser ret meget sådan ud
Besvar