VGA e-Fox

Her kan du skrive med andre om elektriske scootere.
Brugeravatar
chriis117
3. Rang
3. Rang
Indlæg: 26
Tilmeldt: 20. august 2020 20:29
Scootere: VGA e-Fox

VGA e-Fox

Ulæst indlæg af chriis117 »

Heeej! :)
Jeg fik for omtrent 2 uger siden købt mig selv en VGA e-Fox el scooter og har nu haft tid til at få kørt lidt på den :scootergriselektrisk: :party:

Prisen lød på ca. 13400 inkl. nummerplade og levering. Det blev i alt ca. 15000, da jeg valgte at tilkøbe T-hansens lille service pakke til 1500, der skulle løbe over 2 år.
Jeg købte servicepakken, eftersom jeg alligevel skulle betale for service, hvis jeg ville have 2 års garanti og valgte derfor at spare lidt ved at tilkøbe pakken i stedet for at betale pr. service.
Indtil videre er jeg super glad for den og fortryder ikke spor købet.

Jeg vil dog nævne at dette er min første scooter, derfor har jeg desværre intet at sammenligne med, men skriver direkte ud fra min egen oplevelse.

Power/Motor:
Motoren på denne er en 60V 2000W fra Bosch. Den kører dejligt lydløst og er ekstrem hurtig i optræk, motoren er rimelig stærk, da den ikke har nogle problemer overhovedet med at kører op af bakker og kommer kun ned på 28 km/t ved rimelig stejle bakker.
I sammenhæng med hastigheden testede jeg også at downloade en speedometer app, der kørte via GPS. Overraskende nok viste app'en at scooteren faktisk kørte en smule hurtigere end hvad speedometeret sagde, så når jeg kørte 30 km/t ifølge speedometeret mente app'en at jeg kørte omkring 31,5 km/t.
I lys kryds hvis der er andre scootere er jeg altid den første afsted... dog overhæler de som regel lidt senere, da de fleste benzin scootere er en smule tunet eller generelt bare kører hurtigere end de tilladte 30. :crazy:

Jeg valgte at købe en 30'er, da jeg skal køre meget i byen og derfor tænkte det ville være dejligt at suse forbi trafikken på cykelstien. Derudover ved jeg selv, når jeg er billist at det kan være trættende at ligge bag en langsom knallert 45'er, når man ikke kunne køre om.
Samtidigt vælger mange at presse knallert 45'ere ud til siden eller generelt vælger at køre meget tæt forbi, såååå derfor vælger jeg bare at holde mig til cykelstien :lol:

Design, komfort og plads:
Udseendet synes jeg personligt er rimelig fedt og passer nok mest til den yngre målgruppe såsom mig selv i forhold til VGA Vax'en. Jeg sidder fint på den, ikke fordi det er super komfortabelt eller noget, men jeg klager ikke.
scooter 1.jpg
scooter 1.jpg (32.81 KiB) Vist 7188 gange
scooter 2.jpg
scooter 2.jpg (37.39 KiB) Vist 7188 gange
Der er dejlig med plads under sædet til enten 2 batterier eller en hjem og lås osv.
Pladsen ved benene er dog relativt på den mindre side, så en stor taske kan man ikke have liggende dernede. Der er dog fin plads til at hænge små rygsække eller en indkøbspose.
scooter 5.jpg
scooter 5.jpg (34.89 KiB) Vist 7188 gange
Batteriet er ikke synderligt stort, men vejer en del... måske 10 - 15 kg? Ikke det store, men kunne sikkert godt blive trættende i længden at gå med.

Rækkevidde, ladningstid osv.
Battieret lyder på 60V og 20Ah. Jeg har ikke prøvet at kører battiert fladt... endnu. Dog indtil videre lader det til at kører omkring 5km pr. 10%, så det holder nok omkring en 50 km, hvilket passer fint med de 57 km som Thansen påstår. Vi får at se hvordan batteriet opfører sig til vinter, hvilket ikke er længe væk.
Den oplader dejligt hurtigt, men nu er batteriet også kun ca. på 60 - 70% når jeg kommer hjem fra skole, så der er ikke meget der skal oplades. Jeg vælger som regelt bare at lade batteriet sidde i scooteren og sætte stikket direkte i de udvendige stik, da den står i en garage og temperaturen ikke er under 5c endnu.

Byggekvalitet
Kvaliteten på scooteren er vel egentlig fin, især når man tænker på den nok kommer direkte fra Kina. Det føles selvfølgelig ikke som en kvalitets scooter, men det afspejler prisen vel også lidt. Eksempelvis, selvom scooteren skulle være helt ny var der massere af små mikro-ridser i de sorte plastikskjolde, samt var der lidt ridser i det gennemsigtige plastik ved foran lysene, så kineserne har nok haft travlt og har været hård håndet.

Knapperne og "accelerations håndtaget" ser og føles heller ikke som noget særlig dyrt, men det fungerer indtil videre helt fint og jeg er fint tilfreds med dette end at give over 30.000 for nogle af de andre el scootere jeg har set på markedet.
Generelt set er jeg rimelig tilfreds med kvaliteten, men man mærker godt at det er en "billigere" scooter og ikke en dyr kvalitets scooter, især med de små ridser den havde i noget af plastikken.
scooter 4.jpg
scooter 4.jpg (30.97 KiB) Vist 7188 gange
Generelt set er jeg meget tilfreds med købet, men så igen er den kun 2 uger gammel. Jeg skal nok opdatere herinde, hvis der skulle opstå forskellige problemer.

I er velkommen til at stille spørgsmål :D
Jeg tager gerne flere billeder af den, hvis i vil se noget andet. Jeg ser dog helst ikke at jeg behøver skrue og pille alt for meget ved den, da jeg ikke har den største forstand på sådan noget.
Senest rettet af chriis117 19. februar 2021 11:10, rettet i alt 3 gange.
Brugeravatar
FAL
4. Rang
4. Rang
Indlæg: 45
Tilmeldt: 8. april 2020 22:06
Scootere: PGO T-Rex 2010

Kymco Super 8 50 4T 2015

Kymco Super 8 50R 2022

Re: VGA E-Fox

Ulæst indlæg af FAL »

Thansen har valgt at sætte e-Fox ned til 9.999 kr plus plader og levering
Brugeravatar
chriis117
3. Rang
3. Rang
Indlæg: 26
Tilmeldt: 20. august 2020 20:29
Scootere: VGA e-Fox

Re: VGA E-Fox

Ulæst indlæg af chriis117 »

Ye, de kalder det for "rest salg", den kommer op på 11400... men jeg kunne da stadig have sparet 2000
Brugeravatar
Xeno
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 3
Tilmeldt: 15. november 2020 15:24

Re: VGA e-Fox

Ulæst indlæg af Xeno »

Synes ikke jeg kan læse om man kan lade batteriet op når den ikke sidder i scooteren? Har nemligt ikke mulighed for at oplade den på "gaden". Kan man det? (altså tage det med ind og lade det)
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: VGA e-Fox

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Det er jeg ret sikker på du kan.
Men det er godt nok ikke noget T. Hansen gør meget reklame for men i manualen fra T. Hansen står:
Batteriet er mobilt og kan lades hvorend du ønsker, men vær
opmærksom på sikkerhedsforanstaltningerne omkring opbevaring
og håndtering af det.
Stikket yderst og på batteriet skulle gerne være den samme type.
VGA_e-Fox_12.jpg
VGA_e-Fox_2.jpg
VGA_e-Fox_2.jpg (29.12 KiB) Vist 6880 gange
Brugeravatar
chriis117
3. Rang
3. Rang
Indlæg: 26
Tilmeldt: 20. august 2020 20:29
Scootere: VGA e-Fox

Re: VGA e-Fox

Ulæst indlæg af chriis117 »

Jo, man kan godt tage batteriet med ind og lade det :)
Brugeravatar
Xeno
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 3
Tilmeldt: 15. november 2020 15:24

Re: VGA e-Fox

Ulæst indlæg af Xeno »

Hejsa
Jeg var lige nede at prøve køre en e-fox 30 km/t den anden dag, og må sige jeg var lidt imponeret over hvordan den fik slæbt mit store korpus op af nogle halv stejle bakker ;)

Hvad er status på din, synes du stadigt det er et godt køb ? Eller er der begyndt at opstår problemer her i kulden ?
Brugeravatar
YarraMans
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 5
Tilmeldt: 13. november 2020 09:51
Scootere: VGA e-Fox
Geografisk sted: Frederiksværk

Re: VGA e-Fox

Ulæst indlæg af YarraMans »

Hej.
Jeg købte en VGA e-Fox 30 midt i November 2020.
Jeg har den stående inde så kuldeproblemer har jeg ikke haft.
Senest rettet af YarraMans 14. februar 2021 11:23, rettet i alt 1 gang.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: VGA e-Fox

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Hej du kan oprette et nyt emne i Dig og dit elektriske køretøj så har du et sted hvor du løbende kan skrive om dit køretøj og vise billeder osv.
Underligt den kun lægger hele km til.
Betyder det så at hvis du kører 900 meter og slukker og tænder og køre 900 meter og slukker og tænder osv. så tæller kmtælleren slet ikke?
Jeg kan se triptælleren på billederne men ved ikke hvordan man viser kmtælleren.
Det med farthåndtaget og accelerationen kan måske justeres i controlleren hvis man tilslutter den en computer. Eller måske et andet farthåndtag.
Besvar