Skadet musvåge i vejkanten

Her kan du altid skrive hvis du er i tvivle om hvilke forum du skal skrive i.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Skadet musvåge i vejkanten

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Så en fugl stå nærmest helt stille i vejkanten for nogen dage siden.
Den stod lige foran autoværnet kun ½-1 meter fra vejbelægningen.
Ved nærmere eftersyn dreje den hovedet sidelæns ligesom en udstoppet robotfugl (eller printerhoved).
Den reagerede ikke på at jeg stod helt tæt på den.
Så tænker der må være en bilist eller lignende der har skadet den så den har fået hjernerystelse eller hjerneskade.
Eller måske den har fløjet ind i autoværnet.
Ved ikke om en fugl kan blive sådan af at det er for koldt. Det var godt nok vådt men ikke frost.

Jeg pakkede den ind i min jakke mens bilisterne susede forbi og kørte et sted hen med mere ro.
Så prøvede jeg at have den udendørs nogen dage i en boks med noget tæppe og noget og se om den fik det bedre. Måske den bare havde brug for noget ro.
På et tidspunkt synes jeg den var blevet lidt mere frisk og engang kom den væk fra mig men den kan ikke flyve.
Den kan dårligt stå.
Det ene ben/fod virker ikke så godt men kløerne fra den ene fod virkede i hvert fald fint på min finger fandt jeg ud af.

Det er vist en musvåge så den vil nok gerne spise mus men dem har jeg ikke nogen af.
Har prøvet og give den vand og vådt brød og laks.
Den spiser ikke selv hvis jeg holder det op til den så det har lignet noget tvangsfodring når jeg prøvede og få noget i den.

Gætter på den har hjerneskade sådan som hovedet bevæger sig.
Pupillen i hvert fald det ene øje vibrerer.

Vejret har været så dårligt med massere af regn så synes det var synd den var udenfor så har taget den indenfor.
Vil gerne prøve og sætte den ud igen men det er bare så vådt hele tiden så vil helst vente til det er blevet mere tørt.
fugl_1.avi
(37.6 MiB) Downloadet 290 gange
fugl_1.jpg
fugl_1.jpg (82.56 KiB) Vist 2456 gange
fugl_2.jpg
fugl_2.jpg (93.15 KiB) Vist 2456 gange
fugl_3.jpg
fugl_3.jpg (76.31 KiB) Vist 2456 gange
fugl_4.jpg
fugl_4.jpg (78.96 KiB) Vist 2456 gange
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Skadet musvåge i vejkanten

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Så er fuglen udenfor igen da det var godt vejr i dag uden regn.
Den fløj 1 meter op på en busk og sad da jeg slap den fri så lidt kan den da godt flyve.
Og den drejede ikke robotagtigt med hovedet som dengang jeg fandt den.
Så måske den har fået det bedre.
Besvar