Scootergrisen's VGA Vax

Her kan du skrive med andre om elektriske scootere.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Scootergrisen's VGA Vax

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Så var jeg ved at køre galt for første gang på denne scooter.
Kørte i 3. gear med fødderne på min hjemmelavet fodstøtte (gren) og skulle dreje i et 90 graders sving.
Scooteren havde så ikke lige lyst til at dreje så meget så blev nød til at afbryde svinget ved at dreje ligeud og bremse hårdt.
Scooteren kom cirka en meter ud af vejen men der var heldigvis ikke en grøft lige der.
Tror måske man har en lidt anden fornemmelse af at dreje når man har fødderne på grenen i forhold til på fodtrinnet.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Scootergrisen's VGA Vax

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Jeg vil gerne have sådan en kontakt til at vælge gear (topfart) på min scooter.
Billedet er fra UGBEST Tres men VGA Tres har den ikke.
Den lader til at være en del af farthåndtaget.
UGBEST_Tres_I_II_III.jpg
UGBEST_Tres_I_II_III.jpg (50.87 KiB) Vist 6086 gange
UGBEST_Tres_I_II_III_2.jpg
Her er farthåndtag med gearvælger fra Ugbest Vax.
Ligner Zannx-farthåndtaget på VGA Vax bortfra fra der også er gearvælger.
Der står "6" på klistermærket med ZANNX i stedet for "1" som der står på min VGA Vax hvad end det betyder.
ugbest_vax_zannx_farthandtag_med_gearvelger.jpg
Her er en løs gearvælger der ikke er indbygget i farthåndtaget.
Så kommer farthåndtaget godt nok en smule længere ud men det gør måske ikke noget.
3SpeedSwitch.jpg
Endnu en.
Denne gang med 1 2 3.
513ouxNnozL._AC_SL1001_.jpg
Brugeravatar
Boy
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 18
Tilmeldt: 10. september 2018 20:29

Re: Scootergrisen's VGA Vax

Ulæst indlæg af Boy »

Jeg har bestilt lidt forskellige 3 bens kontakter på Alibaba. Planen er at montere en et sted nede på plast skjoldet. Jeg skal også lige finde det modsatte af det stik der ender blindt.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Scootergrisen's VGA Vax

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Boy skrev: 26. august 2019 21:39 Jeg har bestilt lidt forskellige 3 bens kontakter på Alibaba. Planen er at montere en et sted nede på plast skjoldet. Jeg skal også lige finde det modsatte af det stik der ender blindt.
Jeg tog stikket fra et blinklysrelæ.
Og så har jeg et crimpværktøj fra Biltema vist nok og løse stikben fra speedline vist nok så man kan lave det lige så godt som resten af scooteren og uden at ændre i ledningsnettet.
Ellers kunne du måske bare putte loddetin på ledningerne og banke dem flade så formen ligner stikbenene og så sætte dem i stikket og noget tape omkring indtil en dag du kan lave en bedre løsning.
Jeg havde kun 2 løse stikben så den ene ledning måtte jeg sætte i bagfra løst.
Indtil videre hænger mine stikender bare løst under styret.
Kan være jeg har en kontakt et sted hvis jeg gad lede.

Opret gerne et emne om din scooter under Dig og din scooter så kan du vise en masse billeder/videoer og skrive nye indlæg efterhånden som du laver om på den og der sket ting. Du kan også skrive om rækkevidde osv.

Min er jo den fra 2019 så jeg vil gerne se forskellene mellem min og din.
Brugeravatar
Boy
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 18
Tilmeldt: 10. september 2018 20:29

Re: Scootergrisen's VGA Vax

Ulæst indlæg af Boy »

Ok, blinklys relæ. God idé. Jeg vil oprette et emne når jeg får samlet stumperne. Som jeg ser det, er forskellen på din, og den gamle model. Ladestikket, og batteri kapacitet. Og selvfølgelig led forlygten. Jeg har i øvrigt skiftet forlygte pæren ud til led. Men jeg opretter et emne..
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Scootergrisen's VGA Vax

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Gætter på de huller der er hvor svingarmen er monteret kunne være til at montere svingarmen lidt anderledes på stellet.
Måske hvis scooteren har en anden hjulstørrelse eller hvad ved jeg.
Hvis det er 14 tommer hjul så kunne det måske være det nederste hul skulle bruges så hjulet ikke rammer jorden når det står på centerstøtteben.
vga_vax_27.jpg
vga_vax_25.jpg
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Scootergrisen's VGA Vax

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Der var en dreng der råbte "fed knallert" da jeg kørte fordi og "gir du en tur" eller sådan noget.
Jeg rystede på hovedet.

Men det ville jo være en god ide og lade andre prøve f.eks. ens elektriske scooter så der kan komme opmærksomhed på f.eks. elektriske køretøjer.
Så kan folk prøve dem og måske selv køre en senere.
Nogen steder såsom T. Hansen tilbyder prøvetur men det er vel normalt at man ikke engang kan prøvekøre en elektrisk scooter før man køber den i en butik.

Det behøver jo heller ikke være på offentlig vej altid men man kunne bare lade dem prøve på et område, parkeringsplads, græsplæne lignende steder så der ikke bliver problemer i trafikken hvis nogen kører galt og så kan dem der ikke er gamle nok/ikke har kørekort også prøve lidt.

Så er der selvfølgelig chance for at scooteren bliver stjålet.
Det ved jeg ikke lige hvordan man skulle forhindre bedst.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Scootergrisen's VGA Vax

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Så blev fordækket lappet med klisterpind.
Dækket punkterede for cirka en uge siden på et stykke flint en dag hvor det havde regnet helt vild.
Revnen til hullet var ret stort så håber lapningen holder ikke jeg allerede skal have et nyt dæk på.
Har pumpet til en smule over de anbefalede 2,25 bar så må vi se om det holder tæt.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Scootergrisen's VGA Vax

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Skærmbilleder fra 12. marts 2019 hvor jeg cirka købte min scooter.
vgavax_12032019_1.jpg
vgavax_12032019_2.jpg
Brugeravatar
Supercharger
9. Rang
9. Rang
Indlæg: 348
Tilmeldt: 19. februar 2015 07:56
Scootere: Adly Gazelle (TMP) 45 Km/t.
PGO G-Max 30 Km/t.
Geografisk sted: Sjælland

Re: Scootergrisen's VGA Vax

Ulæst indlæg af Supercharger »

Du skal bare gøre det samme, som denne geniale knallertkører.

En stor kabelrulle på bagagebæreren. Så løber du aldrig tør for strøm. :lol: :party:
https://www.youtube.com/watch?v=C6oLTulWAJM
Besvar