Endnu en flugtbilist (sort bil)

Her kan du altid skrive hvis du er i tvivle om hvilke forum du skal skrive i.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Endnu en flugtbilist (sort bil)

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Drejede til venstre i et t-kryds som nærmest omgående drejer til højre så det er rigtig dårligt at overhale der.
Der var så en bilist bag mig i t-krydset som synes det da var et rigtig godt sted at overhale så bilisten overhaler mig lige i det jeg drejer til venstre i t-krydset og bilist er oppe på siden af mig i det vejen drejer til højre.
Jeg bruger hornet men som altid er det jo ikke noget der kan få en bilist til at sænke farten eller lignende så jeg bliver i stedet ramt af bilens dæk på min venstre sko og jeg råber og dytter flere gange af bilisten om at vedkommende lige er kørt ind i mig og skal stoppe men det sker selvfølgelig ikke. Det er jo trods alt en bilist. Hvorfor skulle en bilist dog stoppe når der ikke er nogen der er døde.
Flugtbilisten kører bare videre stille og roligt op af bakke som om intet er sket og bare ignorer alt der er måtte ske udenfor bilen.
Bilien ligner cirka det på billedet.
flugtbilist.jpg
flugtbilist.jpg (122.5 KiB) Vist 3146 gange
Brugeravatar
Flitz
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 8
Tilmeldt: 28. juli 2019 19:29
Scootere: Vespa ET2 - 2004
Baotian City - 2015
Sym Orbit II - 2017
VGA Firefox - 2017

Re: Endnu en flugtbilist (sort bil)

Ulæst indlæg af Flitz »

Ja det er livsfarligt med de aggressive billister der uden hensyntagen til andre, overhaler med hovedet under armen eller simpelthen ikke er opmærksomme på trafikken omkring dem.
Her i København er der gode muligheder for at indhente billisterne, de fleste undskylder og ser meget brødbetyngede ud, andre holder krampagtigt fast i rettet og ser direkte frem, selvom der bankes på sideruden og den sidste men farlige type, står ud af bilen og vil slås. Derfor er det altid en god idé at sikre sig en flugtvej inden man henvender sig til en billist eller vælger den nemme løsning med langefingeren.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Endnu en flugtbilist (sort bil)

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Så var jeg ved at blive dræbt af en anden bilist i samme t-kryds.
Denne gang en mand der kørte alt for hurtigt i modsatte retning ned af bakke så han sad helt skævt inden i bilen fordi han drejede så skarpt og hjulene skreg for ikke at komme over i modsatte side af vejen hvor jeg var lige før hajtænderne.
Besvar