scootergrisen.dk lukker

Her kan du skrive om hjemmesiden og forummet.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

scootergrisen.dk lukker

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Domænenavnet scootergrisen.dk og det tilhørende webhotel udløber i næste måned (februar 2019).

Så fra engang i februar 2019 (muligvis den 12.) vil hjemmesiden formodentligt se ud som på billedet.
udlobet.jpg
udlobet.jpg (27.88 KiB) Vist 9263 gange
DK Hostmaster har sendt mig en e-mail om at hvis jeg ikke betaler inden 14 dage (6. februar 2019) så suspenderes domænenavnet.
Webhotellet er vist betalt til 12. februar 2019.
Jeg sletter formodentligt alt indholdet (filer+database) fra webhotellet lidt før udløbsdatoerne.

Årsagen er at DK Hostmaster desværre har valgt at fjerne min mulighed for at betale for domænenavnet og eftersom DK Hostmaster har monopol på .dk-domænenavne så er der ikke andre muligheder.

Der kommer i hvert fald til at være en periode uden hjemmesiden.
Så må tiden vise om hjemmesiden opstår igen på nyt domænenavne som ikke er .dk.
Jeg lover ikke noget og har ikke nogen dato for hvornår hjemmesiden opstår igen og om den opstår igen.

Eftersom hjemmesiden lukker så kan jeg ikke holde jer opdateret her efter lukningen men dem der vil kan eventuelt gennem min e-mailadresse fra kontakt hvis i har brug for at kontakte mig på et senere tidspunkt.



Statistik for domænenavnet (scootergrisen.dk):
Oprettet 12. februar 2010

Statistik for webhotellet (one.com):
15,1 GB af 62,0 GB brugt

Statistik for forummet (phpBB):
Board oprettet: 11. april 2010 11:30
Samlet størrelse af vedhæftede filer: 4.32 GiB
Antal indlæg: 23569
Antal emner: 3316
Antal brugere: 1947
Antal vedhæftede filer: 4659
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3542
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Geografisk sted: Lolland

Re: scootergrisen.dk lukker

Ulæst indlæg af Jps »

Der må være masser af andre muligheder uden at det absolut skal være med .dk. Nu eller Com er vel et par muligheder??
Det ville da være synd at lukke Scootergrisen helt ned, grundet de mange informationer der forefindes på siden. Plus at der jo stadig er liv, vedr. emner/indlæg.

Jeg håber du finder en løsning, inden der lukkes ned. Kan så fortælle, at jeg selv var meget meget tæt på at lukke BS, da jeg var ejer af den, grundet meget ringe aktivitet, men den er så overtaget af en anden BS'r.
Brugeravatar
GYS
9. Rang
9. Rang
Indlæg: 405
Tilmeldt: 20. september 2012 00:25
Scootere: Yamasaki GYS
Motorcykel: Duke 200

Re: scootergrisen.dk lukker

Ulæst indlæg af GYS »

Jeg forstår ikke helt årsagen. Har du ikke fået betalt til tiden? Er der andre i kø til domænet?

Indtil nu, har jeg ikke haft problem med at betale for domæne. Jeg betaler normalt 5 år frem, fordi at det så kun koster for 4 år. Og så er jeg fri for, at gøre det så tit. Tror også det er tilmeldt PBS, så det sker automatisk.

Hos unoeuro kan man desuden vælge at lade dem stå for domænet - på den måde, så er det dem der ejer domænet og betaler, og man betaler så til dem. Derved kan man få et anonymt domænenavn. Man kan også lade dem stå for betalingen, men selv stå som ejer af domænet. Lader man unoeuro håndtere domænet, så er muligt at aktivere automatisk fornyelse. Og man kan vælge at de skal forny den med fra 1 år til 9 år af gangen.

Når jeg går ind på mit webhotel (unoeuro) og søger på domænenavn priser, så skriver de at jeg kan få domænenavnet scootergrisen.se til 7.28 kr. Ved så ikke hvorfor et svensk domæne er så billigt. Ellers koster et dansk domæne 56 kr. om året, og scootergrisen.com, scootergrisen.eu, scootergrisen.one for 93,33 kr. om året. Tysk domænenavn koster ca. 74,67 kr. Går jeg ind på one.com, så er priserne på domæner lidt andet - scootergrisen.one koster her 75 kr. om året.

Hvorfor slette filerne? Er ikke bedre at få et domæne?
Brugeravatar
Hinze
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 6
Tilmeldt: 25. januar 2019 17:07
Scootere: Ecooter E2

Re: scootergrisen.dk lukker

Ulæst indlæg af Hinze »

Hey,

hvordan har dk-hostmaster fjernet muligheden for at betale?

Kan vi læsere hjælpe?

Hilsen Kenneth
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: scootergrisen.dk lukker

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Ja der er mange andre muligheder end .dk.

I starten kunne jeg både logge ind på DK Hostmaster og betale med GIRO-kort så blev noget lavet om så det blev mere besværligt at betale med GIRO-kort, og nu kan man vist så dårlig nok bruge det mere hvis man overhovedet kan og så indførte de tvangsdigitalisering (nemid) så jeg ikke kan logge ind og nu kan jeg så hverken betale eller logge ind selvom de skriver man godt kan logge og betale med bruger-id som de kalder det men det er løgn fordi det nu kræver validering med nemid. Og nu skriver de sku også at de ikke kan validere privatpersoner (Problemer med NemID-validering) så det kører da bare for dem.

Men sådan er det jo med monopoler.

De har en fin 29. plads (ud af 29) i DNS-udbydere-kategorien på trustpilot.com men hvis man besøger dk-hostmaster.dk så vil de alligevel gerne have de besøgende til at udfylde en tilfredshedsundersøgelse som om de ikke allerede har fået svar nok.

Med slette filerne mente jeg bare at sørge for de er væk inden jeg mister adgangen.
Tænkte på at beholde webhotellet og se om jeg kunne få et andet domænenavn til samme webhotel men det er lige meget jeg sletter bare det hele og eventuelt prøver en anden udbyder end one.com bare for at prøve noget andet.

Ved ikke hvordan læserne skulle hjælpe hvad betaling af domænenavn og webhotel angår men det er også lige meget det er vel fint nok med en ferie eller hvad der nu bliver til.
Men generelt kan læserne hjælpe med indhold til hjemmesiden ved at tage billeder af deres scooter osv. som andre kan få gavn af.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: scootergrisen.dk lukker

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Jeg har lige prøvet at sende en masse-email i phpBB til alle brugere om at hjemmesiden lukker.
Jeg fik 40 x denne fejl i loggen:
Email-fejl
» EMAIL/PHP/mail()
/forum/adm/index.php
Der stod ikke noget om at noget lykkedes så ved ikke om det betyder at de første 40 e-mails mislykkedes eller om 40 ud af 1948 brugere ikke fik sendt en e-mails.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3542
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Geografisk sted: Lolland

Re: scootergrisen.dk lukker

Ulæst indlæg af Jps »

scootergrisen skrev: 25. januar 2019 20:47 Jeg har lige prøvet at sende en masse-email i phpBB til alle brugere om at hjemmesiden lukker.
Jeg fik 40 x denne fejl i loggen:
Email-fejl
» EMAIL/PHP/mail()
/forum/adm/index.php
Der stod ikke noget om at noget lykkedes så ved ikke om det betyder at de første 40 e-mails mislykkedes eller om 40 ud af 1948 brugere ikke fik sendt en e-mails.
Du skal da først undersøge de andre muligheder der er nævnt, for at føre siden videre. Det ville da være tosset, at lukke "Grisen" ned. Adressen behøver jo ikke ende på DK, når der er de muligheder GYS nævner.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: scootergrisen.dk lukker

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Jeg har undersøgt det lidt men der kommer til at være en periode uden hjemmesiden lige meget hvad.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3542
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Geografisk sted: Lolland

Re: scootergrisen.dk lukker

Ulæst indlæg af Jps »

scootergrisen skrev: 25. januar 2019 21:52 Jeg har undersøgt det lidt men der kommer til at være en periode uden hjemmesiden lige meget hvad.
Bare den kommer igen, så det fint :)
Brugeravatar
Hinze
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 6
Tilmeldt: 25. januar 2019 17:07
Scootere: Ecooter E2

Re: scootergrisen.dk lukker

Ulæst indlæg af Hinze »

hmm, med et nyt domæne mister siden jo alle de dybe links der er derude.
Besvar