Bilist i modsatte side af vejen (VS 96 574)

Her kan du altid skrive hvis du er i tvivle om hvilke forum du skal skrive i.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Bilist i modsatte side af vejen (VS 96 574)

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Så blev det min tur til at anmelde en bilist.

Kom cyklende i højre side af vejen et sted hvor der er vejarbejde så hele venstre side af vejen er spærret i bidder der hvor de har gravet og så er der plads mellem disse bidder til at man kan holde ind og vente hvis der kommer modkørende.

Bilisten synes åbenbart det var hurtigere for ham hvis han tog hele strækning med vejarbejde (cirka 150 meter) i ét ryk så han accelererede op i den forkert side af vejen hvor jeg kom cyklede i modsatte retning og jeg holder hånden ud for at give tegn til at han skal passe på, stoppe, sætte farten ned eller køre over i den rigtige side af vejen men han vælger ingen af delene og kører i stedet ind i min hånd med sidespejlet.

Der tager lige ekstra 30 meter for ham at få stoppet og så bliver han aggressiv og vender bilen hårdt rundt og kører hen mod mig aggressivt og jeg kommer over til bilen og får en snak.

Så råber vi af hinanden og han siger at han vil se mit kort mange gange. Går ud fra han mente id. Ved ikke hvad han vil med det.
Han råber at jeg skal ind til højre. Men nu kørte jeg jo til højre på vejen men han mener åbenbart at jeg så skal cykle på fortorvet.
Nå men han kommer vist ud på et tidspunkt og kommer aggressivt helt hen til mig osv.
Jeg siger han skal vente men det er han på ingen måde interesseret i (man er vel en flugtbilist) så han sætter sig ind og kører hurtigt væk og jeg prøver at finde noget at skrive med men får ikke hele registreringsnummeret.
Der er heldigvis en vejarbejder der kommer hen til mig og har taget et billede på sin telefon så jeg får skrevet det ned.

Jeg anmelder det til politiet som siger jeg skal på hospitalet så de kan skrive det med hånden til sagen.
Tager på hospitalet. 2 timers ventetid nej tak.
Tager til læge dagen efter og får besked "hvis der kommer en bil i mod dig og du rækker hånden ud så må du forvente at få tæsk". Sikke en melding, den havde jeg nok nærmere forventet fra bilisten.

Efter lidt mere søgen på registreringsnumre og billeder af bilmodeller finder jeg ud af ud af et af tallene jeg oplyste til politiet nok var forkert så det ringer jeg ind og får rettet men de havde vist allerede fået snakker med ham vejarbejderen så de havde nok allerede kigget nærmere på det billede han fik taget.

Bilisten:
Mand
Omkring 45 år.
Aggressiv tale
Aggressiv kørsel
Kort mørkt hår
Minder lidt om en fra polen

Køretøjet:
Registreringsnummer: VS 96 574.
Ford Transit Connect 220L 1,8 TDCI
Orangefarvet som den farve post danmark/post nord bruger.
Den står oplyst som "Godstransport erhverv" så han kører nok rundt med pakker.
ford2.jpg
ford2.jpg (41.92 KiB) Vist 5672 gange
ford.jpg
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Bilist i modsatte side af vejen (VS 96 574)

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Så bilen igen i dag og jo det var sørme en bil fra post danmark/post nord med postlogoet og nummeret "71 7664" på siden.
I dag var der en anden bilist i.
Havde ikke regnet med en ansat hos post danmark/post nord ville være så aggressiv men de har jo fået konkurrence så der er åbenbart ikke tid til at holde tilbage for andre i trafikken eller vente på at politiet kommer.
Dagens bilisten formåede da heller ikke at parkere på en parkeringsplads da han skulle ind med post eller måske hente post så hellere holde i vejen så alle andre skal være genereret af parkeringen.
De går vist ikke så meget op i færdselsloven eller at tage hensyn til andre.

Sidespejlet var på fornem vis sat fast med plastikstrips og hvad der lignede pap/tape.
Brugeravatar
kalle2712
4. Rang
4. Rang
Indlæg: 38
Tilmeldt: 24. juni 2015 10:27
Scootere: Kymco ZX50 2004"

Re: Bilist i modsatte side af vejen (VS 96 574)

Ulæst indlæg af kalle2712 »

Du oplever godt nok noget :-D.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Bilist i modsatte side af vejen (VS 96 574)

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Er bare træt af at specielt bilister kan opfører sig som de vil i trafikken og slippe af sted med alt uden konsekvenser.
Der er vel også andre der har lignende oplevelser i trafikken men de skriver måske bare ikke om det.
Det har indtil videre ikke nyttet så meget at snakke med bilisterne om deres måde at køre på, så bliver de bare aggressive hvis man prøver at sige noget til dem.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3542
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Geografisk sted: Lolland

Re: Bilist i modsatte side af vejen (VS 96 574)

Ulæst indlæg af Jps »

scootergrisen skrev: 1. december 2017 19:00 Er bare træt af at specielt bilister kan opfører sig som de vil i trafikken og slippe af sted med alt uden konsekvenser.
Der er vel også andre der har lignende oplevelser i trafikken men de skriver måske bare ikke om det.
Det har indtil videre ikke nyttet så meget at snakke med bilisterne om deres måde at køre på, så bliver de bare aggressive hvis man prøver at sige noget til dem.
Har jo kørt 45 år på knallert, så jeg oplever om ikke dagligt så ihvertfald ret tit, bilister der er ligeglade med os på 2 hjul. Jeg har skældt mange hæder og ære fra, med sprogets værste gloser, over deres måde at køre på, når jeg har haft mulighed for det. Har da også lavet et par buler i et par biler eller 3. Om sommeren kører jeg som regel, med sikkerhedssko. De har som bekendt stålsnude.

Det kan høres inde i bilen, når der sparkes på den :twisted:. Et par gange, er jeg blevet tvunget ud i rabatten, for ikke at blive kørt ned. Jeg kunne nok fylde et par bøger eller 3 med mine oplevelser på vejene. Og nej jeg er ingen engel. Jeg laver også lort i trafikken af og til, desværre.
Brugeravatar
kalle2712
4. Rang
4. Rang
Indlæg: 38
Tilmeldt: 24. juni 2015 10:27
Scootere: Kymco ZX50 2004"

Re: Bilist i modsatte side af vejen (VS 96 574)

Ulæst indlæg af kalle2712 »

Jeg har os taget to spjele, men vi skal os holde øje med hvad der sker. Man kan let over se os, køre selv 40.000km om året i bil, det er nemt og over se en scooter. Når jeg køre scooter er jeg altid klar til at stoppe :-D
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Bilist i modsatte side af vejen (VS 96 574)

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Synes nærmest vi er oppe på at det er blevet hver eneste gang jeg bevæger mig ud i trafikken at der er en bilist som på den ene eller måde opfører sig dårligt.
Det sker en sjælden gang i mellem at jeg får kørt på et tidspunkt hvor jeg er heldig nærmeste ikke at møde en eneste bilist. Det er bare luksus. Sikke en forskel. Meget mere behagelig tur.
Kan godt være du skriver du ikke er nogen engel men der er nok stor forskel på hvor meget folk kommer tilskade hvis du køre 100 kg scooter ind i nogen ved 30 km/t eller hvor hurtigt du nu kører sammenlignet med 1500 kg bil ved 60-80 km/t eller hvor hurtigt bilisten nu kører.

Synes jeg så posten blive leveret i hvad der lignede en lånebil i dag så kan være postbilen er til reparation med sidespejlet.
Besvar