Hej.
jeg har et KÆMPE problem med min vga digita, aka min baby.
Jeg har kørt på den i to år, og den har startet HVER eneste gang, i første hug når man træder på hende.
Men pludselig efter de to år, begynder hun at blive lidt småsyg.
vi er væltet en gang, men jeg har altid været der for hende, plejet hende, og samlet hende op når hun faldt
Men nu vil den til tider ikke starte. og når den starter, så kører den fint, indtil lidt tid, så føles det som om den tænder og slukker og tænder og slukker, hele tiden, og pludselig går den ud imens man kører.
Det har den gjort hvor jeg kørte ned af en bakke 2 gange, og nu her hvor jeg drejede til venstre to gange i streg: den startede i første hug som altid.
Jeg har lyst til at tude. min kæreste har skiftet tændrør, og renset kaburator og indsugning, skiftet benzin filter, tjekket ordenlig stelforbindelse osv osv osv.
Han tænker det er tændspolen, men før jeg begynder at bruge flere penge, så vil jeg høre hvad i tænker?
forklare lige igen. Starter ikke til tider, og når den gør så kan den køre mega langt, (feks igår kørte min kæreste 40 km uden problem på den hvor den startede i første hug på vejen derud hvor han sku hen, og tilbage igen) Og idag starter den fint, hvor jeg bruger den, men føles som om den starter og slukker 4-5 gange (hakker) da jeg drejede til venstre to gange, og går ud.
Det samme gør den når man starter den, men så har jeg fundet ud af at man skal give så lidt gas som muligt, til den lige har kørt lidt, og så fuld gas. så kører den fint.
det er så mystisk.... please hvis i tænker et eller andet, så skriv!
Jess
Please hjælp min baby.....
- misswhitenigg
- 1. Rang
- Køretøjer: Vga digita
-
- 15. Rang
Re: Please hjælp min baby.....
Lyder som en løs elektrisk forbindelse eller kortslutning når det føles som om den tænder og slukker og specielt når det sker når du drejer til siden på styret.
Prøv og tag frontskjoldet af og gennemgå alle stik/ledninger oppe omkring styret, start med tændingslåsen og spændingsregulatoren.
Når du drejer på styret kan de se hvilke ledninger der bevæger sig så kig på dem.
Kig efter grønt ir i stikkene: https://scootergrisen.org/scooterhjemme ... orbindelse
Se om der er nogen ledninger hvor isoleringen er slidt væk så de får elektrisk forbindelse med stellet.
Hvis ikke du finder noget der så kig efter det samme ved CDI, sikringer, stelforbindelse, generator, pickup, tændspole, tændrørshætte.
Tag stikkene fra hinanden og kig efter ir og sørg for de har god forbindelse.
I kan eventuelt bruge et multimeter til at måle diverse ting.
Prøv og tag frontskjoldet af og gennemgå alle stik/ledninger oppe omkring styret, start med tændingslåsen og spændingsregulatoren.
Når du drejer på styret kan de se hvilke ledninger der bevæger sig så kig på dem.
Kig efter grønt ir i stikkene: https://scootergrisen.org/scooterhjemme ... orbindelse
Se om der er nogen ledninger hvor isoleringen er slidt væk så de får elektrisk forbindelse med stellet.
Hvis ikke du finder noget der så kig efter det samme ved CDI, sikringer, stelforbindelse, generator, pickup, tændspole, tændrørshætte.
Tag stikkene fra hinanden og kig efter ir og sørg for de har god forbindelse.
I kan eventuelt bruge et multimeter til at måle diverse ting.
- Supercharger
- 9. Rang
- Køretøjer: Adly Gazelle (TMP) 45 Km/t.
PGO G-Max 30 Km/t. - Geografisk sted: Sjælland
Re: Please hjælp min baby.....
Det lyder som slidt ledningsisolering. Kig på ledningsbundtet omkring styr og omkring motor (bevægelig del)