PGO G.Max 30km/t
- Jps
- 13. Rang
- Indlæg: 3613
- Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
- Køretøjer: Ivecar Plus 2023 kørt 8.500 km
- Geografisk sted: Lolland
Re: PGO G.Max 30km/t
Et billede af de omtalte små styr og hakket der kommer i rillen:
- Supercharger
- 9. Rang
- Indlæg: 348
- Tilmeldt: 19. februar 2015 07:56
- Køretøjer: Adly Gazelle (TMP) 45 Km/t.
PGO G-Max 30 Km/t. - Geografisk sted: Sjælland
Re: PGO G.Max 30km/t
Godmorgen Alle.
Fik puslet lidt mere på PGO'en og afmonteret Variatoren for tjek og smøring med fedt.
Overfladen på variatoren er lidt ujævnt men glat og uden revner. Er denne moden til udskiftning?
Nåede ikke at afmontere den bagerste del, da det begyndte at øse ned.
Er det ikke meningen at variator hjul delene skal mødes ved full speed? (den har glat bøsning)
Det ser også ud som om, at remmen ikke når helt ud til periferien af variator hjulet. Må lige tjekke den anden variator hjul ved koblingen. om der er noget som blokerer for fuld gearing.

Fik puslet lidt mere på PGO'en og afmonteret Variatoren for tjek og smøring med fedt.
Overfladen på variatoren er lidt ujævnt men glat og uden revner. Er denne moden til udskiftning?

Nåede ikke at afmontere den bagerste del, da det begyndte at øse ned.


Er det ikke meningen at variator hjul delene skal mødes ved full speed? (den har glat bøsning)

Det ser også ud som om, at remmen ikke når helt ud til periferien af variator hjulet. Må lige tjekke den anden variator hjul ved koblingen. om der er noget som blokerer for fuld gearing.

- Jps
- 13. Rang
- Indlæg: 3613
- Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
- Køretøjer: Ivecar Plus 2023 kørt 8.500 km
- Geografisk sted: Lolland
Re: PGO G.Max 30km/t
Der skal ikke bruges smørelse nogen steder ved variatoren. Jeg ville så skifte både variator og blæserhjul. Og remmen skal ikke længere ud end den kant den har lavet på variator og blæserhjul, for så ryger den af. Og der er ikke noget der blokere ved de bagerste remskiver, med mindre der er hakker i de 3 riller til styrene. Jeg ville så skifte både variator og blæserhjulsupercharger skrev:Godmorgen Alle.![]()
Fik puslet lidt mere på PGO'en og afmonteret Variatoren for tjek og smøring med fedt.
Overfladen på variatoren er lidt ujævnt men glat og uden revner. Er denne moden til udskiftning?![]()
Nåede ikke at afmontere den bagerste del, da det begyndte at øse ned.![]()
![]()
Er det ikke meningen at variator hjul delene skal mødes ved full speed? (den har glat bøsning)
Det ser også ud som om, at remmen ikke når helt ud til periferien af variator hjulet. Må lige tjekke den anden variator hjul ved koblingen. om der er noget som blokerer for fuld gearing.
- Supercharger
- 9. Rang
- Indlæg: 348
- Tilmeldt: 19. februar 2015 07:56
- Køretøjer: Adly Gazelle (TMP) 45 Km/t.
PGO G-Max 30 Km/t. - Geografisk sted: Sjælland
Re: PGO G.Max 30km/t
Hej KJP.
Ja. Tog en rask beslutning og bestilte et komplet variator/blæserhjul og et komplet kobling. Pris. ca.1300kr.
https://www.kgi.dk/catalog-1646.php (Vare nr.) BM33000 og BM00590
https://www.kgi.dk/catalog-1643.php (Vare nr.) BM00850
Ja. Tog en rask beslutning og bestilte et komplet variator/blæserhjul og et komplet kobling. Pris. ca.1300kr.

https://www.kgi.dk/catalog-1646.php (Vare nr.) BM33000 og BM00590
https://www.kgi.dk/catalog-1643.php (Vare nr.) BM00850
- Jps
- 13. Rang
- Indlæg: 3613
- Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
- Køretøjer: Ivecar Plus 2023 kørt 8.500 km
- Geografisk sted: Lolland
Re: PGO G.Max 30km/t
supercharger skrev:Hej KJP.
Ja. Tog en rask beslutning og bestilte et komplet variator/blæserhjul og et komplet kobling. Pris. ca.1300kr.![]()
https://www.kgi.dk/catalog-1646.php (Vare nr.) BM33000 og BM00590
https://www.kgi.dk/catalog-1643.php (Vare nr.) BM00850
Godtnok. Men lad være med at bruge den gule fjeder. Den er intet værd, på en lovlig knallert.
- Supercharger
- 9. Rang
- Indlæg: 348
- Tilmeldt: 19. februar 2015 07:56
- Køretøjer: Adly Gazelle (TMP) 45 Km/t.
PGO G-Max 30 Km/t. - Geografisk sted: Sjælland
Re: PGO G.Max 30km/t
Så er der kommet lidt nyt med renoveringen af fruens PGO.
Fik fat i et brugt komplet EGR system.
Så opdagede jeg ved at tage slangestudsen af EGR røret til udstødningen var blokeret. (af tidligere ejer)
Med behændighed og forsigtighed med et junior-metalsav, kunne jeg save toppen af EGR røret af.
Og der var rør nok til at EGR slangen kunne slutte tæt om røret.
Et lille "Bling-Bling" detalje. Nu er der lys i sæde-rummet.
Næste projekt bliver skift af gummi-urknap på speedometer glas.

Fik fat i et brugt komplet EGR system.
Så opdagede jeg ved at tage slangestudsen af EGR røret til udstødningen var blokeret. (af tidligere ejer)

Med behændighed og forsigtighed med et junior-metalsav, kunne jeg save toppen af EGR røret af.
Og der var rør nok til at EGR slangen kunne slutte tæt om røret.

Et lille "Bling-Bling" detalje. Nu er der lys i sæde-rummet.

Næste projekt bliver skift af gummi-urknap på speedometer glas.

Re: PGO G.Max 30km/t
hej. det sidet billde du har laget op den går til kab den varem dig kab op med der sker ikke nårt hvaed det...
- Jps
- 13. Rang
- Indlæg: 3613
- Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
- Køretøjer: Ivecar Plus 2023 kørt 8.500 km
- Geografisk sted: Lolland
Re: PGO G.Max 30km/t
Det skrev jeg på side 2, som du åbenbart ikke har læst?thomas38 skrev:hej. det sidet billde du har laget op den går til kab den varem dig kab op med der sker ikke nårt hvaed det...
- Supercharger
- 9. Rang
- Indlæg: 348
- Tilmeldt: 19. februar 2015 07:56
- Køretøjer: Adly Gazelle (TMP) 45 Km/t.
PGO G-Max 30 Km/t. - Geografisk sted: Sjælland
Re: PGO G.Max 30km/t
Godmorgen alle.
Låsen på PGO'en skulle skiftes. gik trægt i cylinderen.
Det var ikke "bare lige" at skifte låsen. stort set ALLE plastik skjolde skulle af. (bagfra og frem)
Eneste måde at komme til at afmontere skjoldet foran låsen er at starte bagfra og enkeltvis afmontere delene. da alt er monteret efter "bajonet-princippet)
Men det var besværet værd. nu kan man bruge låsen med lethed. og ikke som før lirke/pille nøglen rundt.
Ved ikke om det er smart med de "alt-i-een" lås. (tanklåg og sæde) det giver en stor belastning på låsecylinderen.

Låsen på PGO'en skulle skiftes. gik trægt i cylinderen.
Det var ikke "bare lige" at skifte låsen. stort set ALLE plastik skjolde skulle af. (bagfra og frem)
Eneste måde at komme til at afmontere skjoldet foran låsen er at starte bagfra og enkeltvis afmontere delene. da alt er monteret efter "bajonet-princippet)

Men det var besværet værd. nu kan man bruge låsen med lethed. og ikke som før lirke/pille nøglen rundt.
Ved ikke om det er smart med de "alt-i-een" lås. (tanklåg og sæde) det giver en stor belastning på låsecylinderen.

- Supercharger
- 9. Rang
- Indlæg: 348
- Tilmeldt: 19. februar 2015 07:56
- Køretøjer: Adly Gazelle (TMP) 45 Km/t.
PGO G-Max 30 Km/t. - Geografisk sted: Sjælland
Re: PGO G.Max 30km/t
Har kigget i PGO G-max diagrammet, men den er desværre ikke særlig informativt.
Da jeg afmonterede skjoldene ved tanken, dukkede denne sort-hvide ledning op med hvidt 2-polet hun multistik.
Er der nogen som har et forslag/ide til hvor denne skal tilsluttes?
Og nej det er ikke til lampen til rummet under sædet. Den har sit eget multistik (gul) (Kan ses yderst til venstre på billedet)

Da jeg afmonterede skjoldene ved tanken, dukkede denne sort-hvide ledning op med hvidt 2-polet hun multistik.

Er der nogen som har et forslag/ide til hvor denne skal tilsluttes?
Og nej det er ikke til lampen til rummet under sædet. Den har sit eget multistik (gul) (Kan ses yderst til venstre på billedet)
