Ingen gnist

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
jri
1. Rang
1. Rang
Køretøjer: Yamaha FS 1
Kreidler Florett RS

Ingen gnist

Ulæst indlæg af jri »

Hej, jeg er ny bruger, og ved ikke om jeg skriver under det rigtige emne, men jeg har et spørgsmål som måske nogen kan hjælpe mig med.
Jeg har en gammel Kreidler Florett RS fra 1976 som jeg har renoveret på.
Den har været lovlig hele sit "liv" og jeg skilte den ad og malede den mm. Selve motorblokken har ikke været skilt ad og alt er efterhånden monteret igen.
Jeg er ikke den store "mekanikker" så jeg mener jeg var meget omhyggelig med at skille den ad, mærke tingene op og samle den igen.
Jeg kan se, at der ikke er gnist i tændrøret, når jeg prøver det på blokken og har prøvet forskellige ting som:
Et andet tændrør.
En anden tændrørshætte
filet platiner.
Ledningerne har jeg også sat på igen, men tænker om det kan skyldes en eller anden fejl, f.eks noget med stelforbindelse eller lignende?
Vh Jan
scootergrisen
15. Rang
15. Rang

Re: Ingen gnist

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Du kan bruge et multimeter til at måle om der er forbindelse diverse steder.
Men prøv og kig på platinerne om de bevæger sig som de skal når krumtappen kører drejer rundt.
Der er en servicemanual på https://scootergrisen.org/scooterhjemme ... eidler.php ved ikke om den passer til din model.
Test alt det elektriske og hvad der virker og ikke virker. Det kan måske være lidt svært når motoren ikke kan køre men det kan være du kan finde ud af noget ved at teste det.
Brugeravatar
jri
1. Rang
1. Rang
Køretøjer: Yamaha FS 1
Kreidler Florett RS

Re: Ingen gnist

Ulæst indlæg af jri »

Ok tak for det, jeg må se om jeg kan finde ud af det...
Besvar