Problemer med trækkraft efter skift af cylinder

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
Ivan Nielsen
1. Rang
1. Rang
Køretøjer: Peugeot Elystar TSI

Problemer med trækkraft efter skift af cylinder

Ulæst indlæg af Ivan Nielsen »

Hej Alle
er der nogen her der kan hjælpe mig. Min søn har en PEUGEOT SPEEDFIGHT 3 AC, 45 KM, som har ødelagt Cylinder + Stempel, vi har nu skiftet cylender og stempel, og det har givet det problem, at Scooteren trækker super medens den er old, men nor den har kørt et par kilometer, og man tager farten af, har den svært ved at komme op i fart igen, lige som om den mangler trækkraft,
Det skal lige siges at den altid har kørt lovlig, og der er sat lovlige dele i igen, Håber at der er nogle der har et bud på hvad der kan være galt.
Mvh. Ivan
scootergrisen
15. Rang
15. Rang

Re: Problemer med trækkraft efter skift af cylinder

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Ved det ikke men hvis det er nye dele skal de vel køres til.
Brugeravatar
Ivan Nielsen
1. Rang
1. Rang
Køretøjer: Peugeot Elystar TSI

Ulæst indlæg af Ivan Nielsen »

Ja der er jo en tilkørings periode med alle nye dele, men jeg har aldrig før prøvet at det arter sig som dette, når knallerten er kold trækker den som normal, og kører omkring 50, men når den så her kørt et par kilometer, og man så tager farten af, og vil accelerere igen vil den kun køre 30, som om den ikke har trækkraft til at slæbe den længere op, det virker lidt mærkeligt. mvh. ivan
scootergrisen
15. Rang
15. Rang

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Har ikke erfaring med det men jeg ville slet ikke køre 50 km/t før delene var tilkørt hvis det var mig.
Tilkøring af 4 takt og 2 takt motor.
Besvar