PGO G.Max 30km/t
- Jps
- 13. Rang
- Indlæg: 3613
- Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
- Køretøjer: Ivecar Plus 2023 kørt 8.500 km
- Geografisk sted: Lolland
Re: PGO G.Max 30km/t
Det ligner en slange til olieblanderen.
- Supercharger
- 9. Rang
- Indlæg: 348
- Tilmeldt: 19. februar 2015 07:56
- Køretøjer: Adly Gazelle (TMP) 45 Km/t.
PGO G-Max 30 Km/t. - Geografisk sted: Sjælland
Re: PGO G.Max 30km/t
Undskyld. var ikke tydelig nok.
Det er den store og tykke slange. ca. 2-3cm i diameter.

Det er den store og tykke slange. ca. 2-3cm i diameter.
- Jps
- 13. Rang
- Indlæg: 3613
- Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
- Køretøjer: Ivecar Plus 2023 kørt 8.500 km
- Geografisk sted: Lolland
Re: PGO G.Max 30km/t
Det er en slange til at varme karburatoren med
. Så den skal sidde så tæt som muligt til karburatoren. Varmen kommer fra cylinderen.

- Jps
- 13. Rang
- Indlæg: 3613
- Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
- Køretøjer: Ivecar Plus 2023 kørt 8.500 km
- Geografisk sted: Lolland
Re: PGO G.Max 30km/t
Et billede fra big'en.
- Supercharger
- 9. Rang
- Indlæg: 348
- Tilmeldt: 19. februar 2015 07:56
- Køretøjer: Adly Gazelle (TMP) 45 Km/t.
PGO G-Max 30 Km/t. - Geografisk sted: Sjælland
Re: PGO G.Max 30km/t
Aha. Det må være en Nordisk udgave af PGO.
Så benzinen ikke fryser til om vinteren.
Øv. Her troede at man lige havde en "Super de Luxe" scooter med sædevarme.

Så benzinen ikke fryser til om vinteren.

Øv. Her troede at man lige havde en "Super de Luxe" scooter med sædevarme.

- Jps
- 13. Rang
- Indlæg: 3613
- Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
- Køretøjer: Ivecar Plus 2023 kørt 8.500 km
- Geografisk sted: Lolland
Re: PGO G.Max 30km/t
Den slange har siddet på PGO modellerne siden 2003.supercharger skrev:Aha. Det må være en Nordisk udgave af PGO.![]()
Så benzinen ikke fryser til om vinteren.![]()
Øv. Her troede at man lige havde en "Super de Luxe" scooter med sædevarme.

- Supercharger
- 9. Rang
- Indlæg: 348
- Tilmeldt: 19. februar 2015 07:56
- Køretøjer: Adly Gazelle (TMP) 45 Km/t.
PGO G-Max 30 Km/t. - Geografisk sted: Sjælland
Re: PGO G.Max 30km/t
Hej alle.
Har tendens til at gå op i høje omdrejninger ved igangsætning.
Kan det være belægningen på koblings skoene som er blevet hårde?
For der er masser af belægning at se. og skålen indvendigt ser fin og glat ud.
Hvis det er et kendt problem. hvilken model/fabrikat kobling kan i anbefale?
God weekend
Har tendens til at gå op i høje omdrejninger ved igangsætning.
Kan det være belægningen på koblings skoene som er blevet hårde?
For der er masser af belægning at se. og skålen indvendigt ser fin og glat ud.

Hvis det er et kendt problem. hvilken model/fabrikat kobling kan i anbefale?
God weekend
- Jps
- 13. Rang
- Indlæg: 3613
- Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
- Køretøjer: Ivecar Plus 2023 kørt 8.500 km
- Geografisk sted: Lolland
Re: PGO G.Max 30km/t
Det er ikke koblingens skyld, at den går op i omdrejninger ved start. Her skal du tjekke gaskabel (evt smørre det) og få justeret tomgangen. Og så evt. rense karburator, hvis ikke tomgangjusteringen hjælper.
- Supercharger
- 9. Rang
- Indlæg: 348
- Tilmeldt: 19. februar 2015 07:56
- Køretøjer: Adly Gazelle (TMP) 45 Km/t.
PGO G-Max 30 Km/t. - Geografisk sted: Sjælland
Re: PGO G.Max 30km/t
Det har du ret i. Det var ikke koblingens skyld.
Har adskilt karburator og blæste den ren for skidt og urenheder. justeret blandingskrue til 1 omgang ud og tomgangsskruen ud, så den kører godt i tomgang.
Min mistanke må så være rullerne. for den ryger hurtigt op til 6000 rpm, før den gearer op.
Kan det være blændrøret på udstødningen, som gør at den ligesom rammer en "mur" på omkring 6000 rpm.?
Vil ikke pille ved udstødningen. den skal være original som den er.


Har adskilt karburator og blæste den ren for skidt og urenheder. justeret blandingskrue til 1 omgang ud og tomgangsskruen ud, så den kører godt i tomgang.
Min mistanke må så være rullerne. for den ryger hurtigt op til 6000 rpm, før den gearer op.

Kan det være blændrøret på udstødningen, som gør at den ligesom rammer en "mur" på omkring 6000 rpm.?

Vil ikke pille ved udstødningen. den skal være original som den er.


- Jps
- 13. Rang
- Indlæg: 3613
- Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
- Køretøjer: Ivecar Plus 2023 kørt 8.500 km
- Geografisk sted: Lolland
Re: PGO G.Max 30km/t
Blandingsskruen skal normalt stå 1½-1 3/4 omgang ude.supercharger skrev:Det har du ret i. Det var ikke koblingens skyld.![]()
Har adskilt karburator og blæste den ren for skidt og urenheder. justeret blandingskrue til 1 omgang ud og tomgangsskruen ud, så den kører godt i tomgang.
Min mistanke må så være rullerne. for den ryger hurtigt op til 6000 rpm, før den gearer op.![]()
Kan det være blændrøret på udstødningen, som gør at den ligesom rammer en "mur" på omkring 6000 rpm.?![]()
Vil ikke pille ved udstødningen. den skal være original som den er.![]()
Standardruller er 7,5 grams, og min erfaring med ruller på mine Big's var, at den kører bedst med 7-7,5 grams. Og det uanset om den er sportstunet eller lovlig.
Det eneste formål med den lovlige udstødning, er jo at begrænse farten mest muligt, men ikke så den rammer en" mur". Det plejer at være Cdi'ens opgave, at den stopper ved f.eks. 7.000 omdr. Men på de PGO'er jeg kender til med samme motor som din, er den ikke begrænset. Hvis den gearer op ved 6.000 omdrejninger, så kan du sætte lidt tungere ruller i.
Men som regel er det variatoren der er slidt i rullebanerne, eller at der er kommet mærkbare riller, der hvor remmen kører på variatoren. Rillerne gør, at remmen "hænger fast" i rillerne, så det føles at den geare op.
Det kan også skyldes manglende smørring eller hakker i rillerne til de 3 små styr der styrer den ydre remskive bagi. Det kræver så du skiller den ad for at tjekke de små styr.
Lang smøre
