2012 Honda Vision 4T (AF72)

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
Katana
9. Rang
9. Rang
Indlæg: 458
Tilmeldt: 28. september 2011 01:24
Scootere: 2015 Honda Vision NSC50WH 4T - Sort.
Geografisk sted: Randers

Re: 2012 Honda Vision 4T (AF72)

Ulæst indlæg af Katana »

Jeg har ikke afprøvet den købte motorstyring, så det med at den kan tage flere omdrejninger før begrænseren slår til, er KUN teori. Jeg håber jo ikke, at mine penge er spildte.
Brugeravatar
Fedtmuledk
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 4
Tilmeldt: 20. november 2017 05:10
Scootere: Honda NSC50 Vision 2013
Geografisk sted: 3600 Frederikssund

Re: 2012 Honda Vision 4T (AF72)

Ulæst indlæg af Fedtmuledk »

Katana skrev: 13. december 2017 19:26 Jeg har ikke afprøvet den købte motorstyring, så det med at den kan tage flere omdrejninger før begrænseren slår til, er KUN teori. Jeg håber jo ikke, at mine penge er spildte.
Kære Katana. Du burde samle på vin når du besidder så megen disiplin at du ikke straks farer ud og river proppen af det indkøbte, nå spøg til side jeg har jo heller ikke selv taget min malosi variator i brug, måske er jeg bare en gammel kylling men jeg kan ikke nære mig for at splitte hele lortet ad for at se hvorfor det går så godt og om jeg ikke kan få det til at gå bare lidt bedre, men omvendt er jeg også for gammel til at sidde og stirre ind i bakspejlet efter ridefogdens knægte så måske skal man bare læne sig tilbage og enjoy the ride.

Endnu en gang tak for din indsigt og entusiasme i Honda vision.
Brugeravatar
Katana
9. Rang
9. Rang
Indlæg: 458
Tilmeldt: 28. september 2011 01:24
Scootere: 2015 Honda Vision NSC50WH 4T - Sort.
Geografisk sted: Randers

Re: 2012 Honda Vision 4T (AF72)

Ulæst indlæg af Katana »

21.000 km er rundet og 4000 km eftersyn gennemført.
Bremseklodser skal skiftes ved næste eftersyn. Ellers var der kon skift af tændrør, motorolie, ruller og gearolie. Apropos gearolie; det irriterer mig grænseløst, når mekanikere kører på rutinen. I stedet for at tjekke på Honda's portal hvilken slags olie skal på hvor, gør mange mekanikere som de plejer! Der står klart og tydeligt alle steder, at Honda NSC 50 Vision skal have samme type olie både i motor OG i gearkassen : 10w30. Alligevel hælder mange mekanikere 80w90 gearolie på.

Således også denne gang. Jeg opdagede først mekanikerens fadæse da jeg var kommet hjem. Pisse irriterende og sjusk!!
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: 2012 Honda Vision 4T (AF72)

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Har du sagt det til dem?
Kunne måske være de har en anden manual hvor det står i.
Ligesom der kan stå en anden viskositeten i manualen fra de varme lande end hvad der står i den danske manual.
Brugeravatar
Katana
9. Rang
9. Rang
Indlæg: 458
Tilmeldt: 28. september 2011 01:24
Scootere: 2015 Honda Vision NSC50WH 4T - Sort.
Geografisk sted: Randers

Re: 2012 Honda Vision 4T (AF72)

Ulæst indlæg af Katana »

Jeg nævner det næste gang den skal til service.
Den eneste 'manual' værksteder skal følge er den online hos Honda's forhandlerservice.
Både i den danske og tyske manual & den tyske værkstedshåndbog fremgår det at olien til motor og gearkasse er af samme type : 10w30.
Brugeravatar
Katana
9. Rang
9. Rang
Indlæg: 458
Tilmeldt: 28. september 2011 01:24
Scootere: 2015 Honda Vision NSC50WH 4T - Sort.
Geografisk sted: Randers

Re: 2012 Honda Vision 4T (AF72)

Ulæst indlæg af Katana »

Nyt! - dårlig nyt dog. Forsøg på tyveri af min scooter.
Der er heldigvis ikke sket det store, frontskjoldet på en Honda er tydeligvis en sej nød at åbne for en tyv med skruetrækker, eller hvad de benytter. 2 holdere til frontskjold er brækket af, men de kom ikke ind til elektronikken.

Jeg må nok have fat i tegnebogen, og leje plads i en lukket p-kælder, som ligger lige overfor min bopæl. Det er sgu blevet træls, at jeg aldrig kan vide hvilken stand mit køretøj er i, efter nattens hærgen.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3542
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Geografisk sted: Lolland

Re: 2012 Honda Vision 4T (AF72)

Ulæst indlæg af Jps »

Øv sgu da. Håber ikke det bliver alt for dyrt, at få den i orden igen. Og god idé med hensyn til garageplads. Også satans, at folk ikke kan holde nallerne fra ting, der ikke er deres.
Brugeravatar
Katana
9. Rang
9. Rang
Indlæg: 458
Tilmeldt: 28. september 2011 01:24
Scootere: 2015 Honda Vision NSC50WH 4T - Sort.
Geografisk sted: Randers

Re: 2012 Honda Vision 4T (AF72)

Ulæst indlæg af Katana »

Hvis det lykkes at stjæle den, eller den bliver hærget under forsøget. Så bliver det min sidste scooter. Næste køretøj bliver bil eller cykel.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3542
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Geografisk sted: Lolland

Re: 2012 Honda Vision 4T (AF72)

Ulæst indlæg af Jps »

Katana skrev: 24. juni 2018 19:16 Hvis det lykkes at stjæle den, eller den bliver hærget under forsøget. Så bliver det min sidste scooter. Næste køretøj bliver bil eller cykel.
De 2 køretøjer, kan jo desværre også stjæles. Men forstår dig godt. Det er fandme en træls oplevelse at komme ned og se. Netuse's Mover blev jo stjålet. Den fik han så heldigvis igen.
Brugeravatar
Katana
9. Rang
9. Rang
Indlæg: 458
Tilmeldt: 28. september 2011 01:24
Scootere: 2015 Honda Vision NSC50WH 4T - Sort.
Geografisk sted: Randers

Re: 2012 Honda Vision 4T (AF72)

Ulæst indlæg af Katana »

Parkeringkælder var ikke muligt. Deres undskyldning var at der ikke var et aflukke til knallert! - Der er eller et stort aflukke til cykler, men der ville de ikke have knallerter inde.

Så må jeg til at fuske. Min ide er at, lave et net af plastovertrukket stålwire låst med hængelås, som jeg kan sætte over frontskjold.
Når jeg ikke kan sætte min scooter andre steder end i gården, som desværre har adgang for alle, må jeg låse den med hvad jeg har, og håbe at det er nok!
Besvar