Lapning af scooterdæk med “bussemand” eller “skrå”

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
Landbo
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1340
Tilmeldt: 14. april 2021 05:56
Scootere: GEV1000 45 Km/h
Geografisk sted: Thy

Re: Lapning af scooterdæk med “bussemand” eller “skrå”

Ulæst indlæg af Landbo »

Kymconørden skrev: 15. marts 2022 03:35 PS: Fandt lige denne gamle tråd, hvor man kan se en klisterpind der lige er monteret. (Et stykke nede er billedet)
https://scootergrisen.org/forum/viewtop ... f=8&t=1919
Billedet er fra 2014 da sommerhjulet punkterede første gang. I dag er det godt slidt og snart tid til et nyt, men holder skisme stadig luft :thumbup:
Det største problemet med de omtalte "skrå", er efter min bedste overbevisning at det kun er limen der der forhindre "skråen" i og blive trykket ind i dækket. Stikker du et søm ind i "skråen" skal der ikke ret meget tryk til "skråen" ligger inde i dækket. Jeg har også før lappet et dæk hvor kunden stod og pralede af han lige havde lappet dækket i sidste uge med de omtalte "skrå", hvor resterne ikke var at finde inden i dækket, hvilket betyder den er skudt ud på slidbanesiden. Men ok, en "skrå" er udmærket til nødlapning af et køretøj, hvis dækket bliver lappet på en korrekt måde straks efter hjemkomsten.

Hilsen Leif.
Brugeravatar
Kymconørden
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1255
Tilmeldt: 8. juni 2012 23:04
Scootere: Kymco Agility 72cc-4t 2007
Baotian Sprint 50cc-4t 2008

Re: Lapning af scooterdæk med “bussemand” eller “skrå”

Ulæst indlæg af Kymconørden »

En anden, der har lappet en hel del dæk har altid brugt et metalbor i en passende diameter.
Ha ha, selvfølgelig. Hvorfor i al verden har jeg ikke tænkt på det!? I stedet for at kæmpe med filen.
Et 4 eller 5mm bor i skruemaskinen, og vupti, dækket er klar til en klisterpind. Det er noteret :thumbup:
Brugeravatar
Landbo
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1340
Tilmeldt: 14. april 2021 05:56
Scootere: GEV1000 45 Km/h
Geografisk sted: Thy

Re: Lapning af scooterdæk med “bussemand” eller “skrå”

Ulæst indlæg af Landbo »

Kymconørden skrev: 15. marts 2022 22:58
En anden, der har lappet en hel del dæk har altid brugt et metalbor i en passende diameter.
Ha ha, selvfølgelig. Hvorfor i al verden har jeg ikke tænkt på det!? I stedet for at kæmpe med filen.
Et 4 eller 5mm bor i skruemaskinen, og vupti, dækket er klar til en klisterpind. Det er noteret :thumbup:
Akker ja, der fik jeg så lært en person en endnu nemmere måde og komme galt afsted. :yikes: :twisted:

Hilsen Leif.
Brugeravatar
Kymconørden
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1255
Tilmeldt: 8. juni 2012 23:04
Scootere: Kymco Agility 72cc-4t 2007
Baotian Sprint 50cc-4t 2008

Re: Lapning af scooterdæk med “bussemand” eller “skrå”

Ulæst indlæg af Kymconørden »

Jamen Leif, du skal ikke bekymre dig for min skyld. Har brugt "klistrepinde" i mange år. Og de holder stadig. jeg bor et sted med mange grusveje, så de har da været sat på en hård prøve. :!: ingen problemer.
Brugeravatar
Landbo
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1340
Tilmeldt: 14. april 2021 05:56
Scootere: GEV1000 45 Km/h
Geografisk sted: Thy

Re: Lapning af scooterdæk med “bussemand” eller “skrå”

Ulæst indlæg af Landbo »

Kymconørden skrev: 17. marts 2022 21:25 Jamen Leif, du skal ikke bekymre dig for min skyld. Har brugt "klistrepinde" i mange år. Og de holder stadig. jeg bor et sted med mange grusveje, så de har da været sat på en hård prøve. :!: ingen problemer.
Når du er klogere end både landets lovgivning samt folk der har beskæftiget sig med tingene i en hel del år, ønsker jeg dig en rigtig god røvtur. ;)

Hilsen Leif.
Brugeravatar
Kymconørden
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1255
Tilmeldt: 8. juni 2012 23:04
Scootere: Kymco Agility 72cc-4t 2007
Baotian Sprint 50cc-4t 2008

Re: Lapning af scooterdæk med “bussemand” eller “skrå”

Ulæst indlæg af Kymconørden »

Jamen Leif, du skal ikke bekymre dig for min skyld. Har brugt "klistrepinde" i mange år. Og de holder stadig. jeg bor et sted med mange grusveje, så de har da været sat på en hård prøve. :!: ingen problemer.
Brugeravatar
Landbo
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1340
Tilmeldt: 14. april 2021 05:56
Scootere: GEV1000 45 Km/h
Geografisk sted: Thy

Re: Lapning af scooterdæk med “bussemand” eller “skrå”

Ulæst indlæg af Landbo »

Kymconørden skrev: 18. marts 2022 00:27 Jamen Leif, du skal ikke bekymre dig for min skyld. Har brugt "klistrepinde" i mange år. Og de holder stadig. jeg bor et sted med mange grusveje, så de har da været sat på en hård prøve. :!: ingen problemer.
Jo naturligvis skal jeg bekymre mig om samfundets ve og vel, når det kniber dig og høre efter almen fornuftig snak. Det er trodsalt alle os andre der skal betale dit ophold på sygehuset, når du skal lappes sammen efter dit styrt når skråen har forladt dit dæk. :crazy:

Det skulle jo nødigt gå sådan, at folk ville ønske det kun er din begravelseshjælp de skal bidrage til efter dit styrt. :wave:

Hilsen Leif.
Besvar