Giantco sprint får ikke benzin igennem karburator

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
supernielsen
3. Rang
3. Rang
Indlæg: 21
Tilmeldt: 6. oktober 2017 09:27

Giantco sprint får ikke benzin igennem karburator

Ulæst indlæg af supernielsen »

Hej alle sammen..

Håber virkelig i kan hjælpe mig da jeg næsten er pinligt berørt over jeg ikke kan finde ud af hvad der er galt..

Jeg købte en giantco sprint for sjov da den var meget billig.
Jeg skildte hele skidtet i atomer og samlede hele skidtet igen med nye pakninger osv..


Nu er jeg kommet til nøjagtigt samme problem som jeg havde før processen.

Maskinen vil simpelthen ikke tage benzin igennem karburatoren.
Med det mener jeg at jeg kan tage benzin slangen af karburatoren og sætte den på indsugningsstudsen, straks springer maskinen igang og lyder til at gå fantastisk.

Karburatoren er total renset og membranen i karburatoren er ikke revnet eller har andre defekter.

Er der nogle der har en ide?
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Giantco sprint får ikke benzin igennem karburator

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Tøm først benzintank og karburator og slanger og benzinfilter for gammel benzin og fyld frisk benzin på (fuld tank).
Fra benzinhanen under benzintanken er to slanger. Vakuumslangen (til indsugningsstudsen) og benzinslangen (til karburatoren).
Tag dem af (ved indsugningsstuds og karburator) og peg benzinslangen ned i en benzindunk og sug i vakuumslangen.
Når du holder suget skal der komme massere af benzin ud af benzinslangen og det skal stoppe når du stopper med at suge.
Sæt så vakuumslangen tilbage på indsugningsstudsen og kør med elstarten.
Så skal der igen komme benzin ud.

Så kan du sætte benzinslangen tilbage på karburatoren og køre med elstart/kickstart lidt tid så svømmerhuset i bunden af karburatoren bliver fyldt med benzin.
Så kan du løsne drænskruen i bunden af karburatoren for at se om der kommer benzin ud af drænslangen/drænstudsen i bunden af karburatoren.

Hvis ikke der kommer benzin ud så kan det måske være der er snavs ved nåleventilen (fjern nåleventilen og pust ind i benzinstudsen).
Ellers kan du prøve og rense karburatoren grundigt ved diverse dyser/gange/osv. og teste om der er hul igennem ved at puste.
Tjek også at accelerationspumpen sprøjter benzin når du trykker ned på den (sidder på siden af karburatoren.

Inden du starter så kan du drejer 30 gange på gashåndtaget hvor der er helt i bund i hver gang. Du behøver kun at dreje en lille smule så sprøjter accelerationspumpen lidt benzin. Så kan det være det hjælper når du prøver at starte. Og så kan du prøve og dreje gashåndtaget og holde det forskelligt og lytte og holde gashåndtaget der hvor motoren lyder som om den er mest ved at starte.

Sørg for at holde batteriet opladt.
Skift motorolie og tjek motorolieniveauet. Tjek ventilspillerum, luftfilter. Tændrør.

Hvis alt ser fint så så bare prøv og blive ved og eventuelt hold en pause og kom tilbage senere så starter den sikkert på et tidspunkt.
Brugeravatar
supernielsen
3. Rang
3. Rang
Indlæg: 21
Tilmeldt: 6. oktober 2017 09:27

Re: Giantco sprint får ikke benzin igennem karburator

Ulæst indlæg af supernielsen »

Hej mange tak for svar..
Var nok ikke helt klar nok i min udmelding..

Men ventiler osv er stillet 100 er uddannet mekaniker derfor jeg er pinlig berørt haha..
Vacuum og benzinhanen er tjekket og der kommer benzin..

Dog så tror jeg sgu du har fat i noget med nåleventilen.. Det er altså som om at den ikke vil suge selve benzinen karburatoren...
(kan det give dette problem hvis svømmeren er justeret forkert?)

Rigtig god ide med accelerationspumpen vil jeg helt klart prøve kan bare trykke den ned med en skruetrækker nogle gange. :)
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Giantco sprint får ikke benzin igennem karburator

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Der er vist nogen der sætter et stykke gennemsigtig slange på drænstudsen og åbner for drænskruen og peger slangen op på siden af karburatoren.
Så når der kommer benzin i karburatoren så man kan se i slangen hvor højt benzinen når op så har man en ide om det er fint.
Ved ikke hvor højt det skal være men det er vel omkring samlingen/pakningen hvor svømmerhuset møder resten af karburatoren.

Du kan også prøve og holde hånden for luftindsugningen ved luftfilter så motoren suger kraftigere i benzinen.
Eventuelt tag luftfiltertragten af karburatoren så du måske bedre kan holde hånden for og så kan du også se om accelerationpumpen sprøjter.

Ved ikke om svømmerhøjden kan give det problem. Men umiddelbart går den jo ikke ud af justering af sig selv.

Eventuelt optag en video hvor du prøver forskelligt og tager nogen billeder så kan det være vi kan høre eller se noget.
Brugeravatar
supernielsen
3. Rang
3. Rang
Indlæg: 21
Tilmeldt: 6. oktober 2017 09:27

Re: Giantco sprint får ikke benzin igennem karburator

Ulæst indlæg af supernielsen »

Skal måske lige siges at den havde nøjagtigt dette problem før jeg renoverede den...
Men den var så heller ikke pænt holdt så kunne ligeså godt give den hele turen gy6 dele koster jo intet i udlandet.. :)

God ide med slangen på drænet det prøver jeg :)
Brugeravatar
supernielsen
3. Rang
3. Rang
Indlæg: 21
Tilmeldt: 6. oktober 2017 09:27

Re: Giantco sprint får ikke benzin igennem karburator

Ulæst indlæg af supernielsen »

Nå men jeg blev da hurtigt en smule klogere Idag der kommer slet ikke benzin i bundkaret og acc pumpen giver heller intet.

Som sagt tidligere virker vacuum og det hele og hvis jeg tager benzinslangen af og bruger elstart pisser det også ud..

Så min plan er at justere den svømmer og tjekke den nåleventil og så håber jeg det spiller herefter.. :)
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Giantco sprint får ikke benzin igennem karburator

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Lyder som snavs i benzinstudsen ind til nåleventilen eller nåleventilen der sidder fast og ikke blive trukket ud med bøjlen.
Der er billeder på https://scootergrisen.org/scooterhjemme ... naleventil

Når du renser hullet så fjern nåleventilen og pust ind hvor benzinslangen sættes på.

Du kan have et lille stykke slange i munden også kan du holde det tæt ved diverse huller/gange/dyse og teste om der er hul igennem.
Nogen steder er der ventilen så der kun man kunne luft den ene vej f.eks. ved accelerationspumpen og nogen steder skal åbne/lukke f.eks. ved chokeren afhængig af om der var været sat strøm til.
Brugeravatar
supernielsen
3. Rang
3. Rang
Indlæg: 21
Tilmeldt: 6. oktober 2017 09:27

Re: Giantco sprint får ikke benzin igennem karburator

Ulæst indlæg af supernielsen »

Kan fortælle jeg lavede en grundjustering af svømmeren og nu kører skidtet helt perfekt.. Cirka 70 kmt med godt træk.. Går ud fra det er ret normalt for en 30'er uden skive..
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3542
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Geografisk sted: Lolland

Re: Giantco sprint får ikke benzin igennem karburator

Ulæst indlæg af Jps »

supernielsen skrev: 8. februar 2019 14:36 Kan fortælle jeg lavede en grundjustering af svømmeren og nu kører skidtet helt perfekt.. Cirka 70 kmt med godt træk.. Går ud fra det er ret normalt for en 30'er uden skive..
Den kører under ingen omstændigheder 70 km/t, uden skiven alene. Der skal også større cylinder på for at komme derop ;)
Besvar