CPI GTR 50 vil ikke tage gas når den bliver varm

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
Peter1
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 1
Tilmeldt: 15. december 2018 15:40

CPI GTR 50 vil ikke tage gas når den bliver varm

Ulæst indlæg af Peter1 »

Hej, min søn har en lovlig CPI GTR 50 bortset fra afgangsrøret der nok er større end normal lovlig udgave.

Den har kørt fornuftigt men vil nu ikke køre når den bliver varm, den kan tage mindre og mindre gas og til sidst dør den eller kan kun lige holde sig igang.

Karburatoren er renset og umiddelbart checket, benzinen er udskiftet da der muligvis kunne være vand i (det var der umiddelbart ikke), gnisten er checket og ser umiddelbart ok ud, umiddelbart kommer der masser af benzin i karburatoren, virker som om det er ok.

Jeg har en donor/reservedels scooter hvor jeg har udskiftet Chocker solenoid og temperatur føler (antager jeg) på karburatoren plus ensretter, tændrør, tændspole og spændingsregulator (tror jeg det er, den sidder med et 4 polet stik, over CDI boks og modstande, sidder med en skrue på chassis).

Donoren har dog en anden CDI boks så den kan jeg ikke prøve, desværre (forskellige stik).

Jeg har et par spørgsmål som jeg gerne vil have hjælp til:

1. Elektrodeafstand på tændrøret, 0,7mm ?

2. Er det sandsynligt at det er CDI boksen der giver dette problem, nogen der har erfaring med det ?

3. Hvordan justerer man tændingstidspunkt på sådan en, kan generator/pick-up drejes/justeres ?

4. Kan det være Generator/pick-up der giver denne fejl ?

5. Nogen der har et diagram eller service manual (evt links) til sådan en, det eneste diagram jeg har fundet er et der er så dårligt at man ikke kan se numre/tekst osv ?



Noget andet der kan give dette problem, alle råd er velkomne, på forhånd tak for hjælpen.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: CPI GTR 50 vil ikke tage gas når den bliver varm

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Der er filer på https://scootergrisen.org/scooterhjemmeside/altomcpi.php hvor der blandet andet er fejlfindingsskema.

Det er jo lige blevet tiden hvor det er frost og den har en temperaturmåler og et varmelegeme på karburatoren så prøv og mærk om den bliver varm.
Tjek at der er god forbindelse og at der ikke er ir.
Der skulle være to ledninger til varmelegemet hvor den ene sidder på en flade der er monteret under bolten (varmelegemet).

Du kunne prøve og tage chokerstikket af når motoren er kold og se om det med at den kan tage mindre og mindre gas ændre sig efterhånden som motoren bliver varm.

Tjek at kølervæskeniveauet er korrekt og om temperaturlampen eller hvad der er lyser.
Du kunne prøve og udlufte kølersystemet.

Luftskruen på karburatoren skal være 1½ omgange ud standard.

Tror ikke umiddelbart at det er tændrør, CDI, tændingstidspunkt, generator/pickup fordi så ville det vel også ske ved kold motor.

Du kunne også prøve og tag luftfilter, karburator og indsugningsstuds af og dobbelttjekke at alt sidder korrekt og tæt, eventuelt skær 1 cm af slangerne hvis de er revnet i enderne og se om membranen lukker tæt nu du er der. Dobbelttjek at dyserne er rene.
Besvar