VGA explora r

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
Rene
4. Rang
4. Rang
Indlæg: 49
Tilmeldt: 5. februar 2018 17:14
Scootere: VGA EXPLORA 4/Suzuki gs 500e

VGA explora r

Ulæst indlæg af Rene »

Ja så har den rundet næsten 3000km, VGA explora R euro2 eller 3. Ikke 4. Købt feb 2018. GY6 motor.139QMB

Fejlforløb og thansen.

Faktisk ikke specielt meget. Har givet udstødning pava flere gange, det virker, ellers ruster den meget. Dog er udstødning klart billigere, med luftindtag (altså som det skal være) hos speedline. Ca halv pris...

Ok alt front el-stik/kabler skal ha noget silikone, for at beskytte. Mine fejl var at lyset først forsvandt (fikset hos thansen). Da der så var gået over 3 måneder og jeg ikke havde haft den hos service, ja så gik lyset igen. (kun kort og langt lys) Åbnede den op i fronten, da jeg tænkte et stik er faldet af, men dem har jeg knibet bedre fast. Det var ikke det, måtte måle mig frem, fandt at den kort/langt lys kontakt var problemet. Eftersom thansen ikke ville lave den (meldt til klageankenævnet). Har selv mc også, og kan godt skrue på sådan en. Såfremt man SELV overholder serviceintervaller burde der stadig være garanti.... Nåh men købte en ny kontakt som ikke helt passede, men pyt, vold den i, igen t halv pris ift thansen. Den fungerer perfekt. Giver den wd40 på bagbremse-kabel/møtrik. Alle skruer er efterspændt. Luftfilter renset.
Speedo-kabel er flækket v hjul, der får den mc kædespray (i selve revnen). Det virker.

Well det er faktisk det. Skal skifte olie igen her efter 3000,.skiftede allerede efter 300km (det står faktisk på et klistermærke på scooter).
At tømme oliefilter som jeg ikke aner hvor sidder, men der en skrue i bund af motor, mon ik det er den. (der står så at ruller skiftes i service hos thansen, øh nej, de er fine, det er kun hvis man kan mærke på scooter at den ikke kører topfart ordentligt/tager for mange omdrejninger).

Dette her er så pudsigt, hos thansen er kilerem 681mm, men ALLE andre vga explora remme inkl det gode mærke malossi rem siger 669mm.

Den kører fremragende, dog har batteri sgu itte meget fut i, 5ah og når det er under frysepunkt, tja tag kickstarter 2 gange, derefter drej håndtag 1/8 og start med el-starter, så starter den :-). Lader batteri op ca hver 6 måned.

Vh René
Besvar