Hvorfor kan min scooter ik køre med power luftfilter?

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
Kreidler50
4. Rang
4. Rang
Indlæg: 41
Tilmeldt: 11. december 2017 16:28
Scootere: Giantco Sprint 2008

Hvorfor kan min scooter ik køre med power luftfilter?

Ulæst indlæg af Kreidler50 »

Min scooter giantco sprint trækker maks 20 km i timen med power luftfilter et og laver meget larm. Den har 92 dyse i og vil kun give halv gas før den GPR ned i fart. Kan ikke give fuld gas
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3542
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Geografisk sted: Lolland

Re: Hvorfor kan min scooter ik køre med power luftfilter?

Ulæst indlæg af Jps »

Kreidler50 skrev: 5. december 2018 15:22 Min scooter giantco sprint trækker maks 20 km i timen med power luftfilter et og laver meget larm. Den har 92 dyse i og vil kun give halv gas før den GPR ned i fart. Kan ikke give fuld gas
Powerluftfilter giver kun larm, intet andet. Desuden suger det skidt ind i karburatoren.
Brugeravatar
Rene
4. Rang
4. Rang
Indlæg: 49
Tilmeldt: 5. februar 2018 17:14
Scootere: VGA EXPLORA 4/Suzuki gs 500e

Re: Hvorfor kan min scooter ik køre med power luftfilter?

Ulæst indlæg af Rene »

Skift ud med standard/. Sprint er nøjagtig som vga digita, explora. Derfor har du mange reservedele at vælge imellem :-) ...https://www.msp-tuning.dk/scooterdele/v ... -25mm.html. Denne side vil give dig svar... Nej ekstra power fra luftfilter giver absolut intet. Der er i forvejen rigeligt m luft i original. Igen min 500cc mc fra 93 ku køre utroligt hurtigt med original udstødning, dog skete der det at den flækkede i forrør, tja så fik den måske 500+ omdr. intet at hente. Den ku snilt tage 11.000 omdr. Min nye efter 98 brugte, kan kun tage 10.000, dog er der forskel på motor. Gamle fra før 95 = 52hk, efter da 46hk= skod... Altså 140 på motorvej burde den. Kan den 98 model også. Men 93 ku køre 190, målt..... Definition hk er bedre end NM....
Besvar