VGA N1 45 - min tråd om min maskine

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
Meyer77
3. Rang
3. Rang
Indlæg: 22
Tilmeldt: 15. januar 2019 20:42
Scootere: VGA N1 (30)

Re: VGA N1 45 - min tråd om min maskine

Ulæst indlæg af Meyer77 »

Kan du blokere baghjulet med bremsen?
Eller oplever du også at bagbremsen er meget lidt effektiv ?
Brugeravatar
Meyer77
3. Rang
3. Rang
Indlæg: 22
Tilmeldt: 15. januar 2019 20:42
Scootere: VGA N1 (30)

Re: VGA N1 45 - min tråd om min maskine

Ulæst indlæg af Meyer77 »

Dintid skrev: 14. september 2018 12:43 Så fik jeg monteret er bette vindskjold fra Kina til kr 100 inkl. fragt.
Har tænkt at jeg senere kan købe et større stykke PC (Polycarbonat) og skære til, hvis jeg vil have dækket hænder eller have det højere eller lign. 😁
656F81B5-527A-49E8-B04C-4C6E2F01B8A9.jpeg
26FBADCE-73A5-483E-8722-02DEEE7B787D.jpeg
Hvor fand du det vindskjold ?
Brugeravatar
Dintid
7. Rang
7. Rang
Indlæg: 166
Tilmeldt: 13. august 2018 19:45
Scootere: VGA N1 Euro-45
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: VGA N1 45 - min tråd om min maskine

Ulæst indlæg af Dintid »

Meyer77 skrev: 16. januar 2019 20:36 Kan du blokere baghjulet med bremsen?
Eller oplever du også at bagbremsen er meget lidt effektiv ?
Den er super ringe bagbremsen. Har faktisk ikke prøvet om jeg kan blokere med den, men jeg har strammet den godt ind, og efterstammet er par gange.
Er fordi bremsebakkerne bremsee direkte ud på fælgene, hvor der ikke er noget bremsebelægning.. totalt discountløsning. Ringe end en gammel puch maxi.
Totalen er, at jeg altid bremser på for og bagbremsen.

Jeg fandt et vindskjold i Kina for kr 80 var det vist plus en anelse i fragt. Kan også købes her hjemme for 250+fragt.
Det er super rart mht vind og sådan, men det larmer ski noget mere når man kører nu. Altså vindstøj.
Brugeravatar
Rene
4. Rang
4. Rang
Indlæg: 49
Tilmeldt: 5. februar 2018 17:14
Scootere: VGA EXPLORA 4/Suzuki gs 500e

Re: VGA N1 45 - min tråd om min maskine

Ulæst indlæg af Rene »

Pudsigt jeg har det omvendt. Dvs min forbremse ringe, som jeg ofte bruger, især når jeg kommer fra mc 500kb 220mm bremse, den bremser!.. Men bagbremse SKAL virke, også kunne blokere baghjul. Lad være med at købe fra kina, du får det ekstremt dyrt, med moms og told plus importgebyr. Min explora bremser godt på bagfælg, men ikke godt på forfælg. Pyt... >Ok hvis ikke thansen kan fikse det/du har som jeg ikke valgt service. (der er stadig 3 måneders garanti) Ja så må man jo selv fikse den. Køb nye milossi bakker, og du vil bremse kraftigt. vh Rene
Brugeravatar
Dintid
7. Rang
7. Rang
Indlæg: 166
Tilmeldt: 13. august 2018 19:45
Scootere: VGA N1 Euro-45
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: VGA N1 45 - min tråd om min maskine

Ulæst indlæg af Dintid »

Jeg har købt flere tusinde ting fra Kina, bogstaveligt talt, så det kan man sagtens gøre på fornuftig måde.
Der er også bagatelgrænse på kr. 80 før der ryger told på.

Siger du din skivebremse foran er ringe? Den virker mega godt på min. Både det sæt den blev født med, og den nye fælg og Skive jeg købte til vinterdæk.

Der er ikke noget at fikse på N1 baghjuls bremsen. Det er bare ikke optimalt design. Jeg har dog ikke tjekket om den kan blokere.
Besvar