Gammelmand Vga Explora 45

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
Rene
4. Rang
4. Rang
Indlæg: 49
Tilmeldt: 5. februar 2018 17:14
Scootere: VGA EXPLORA 4/Suzuki gs 500e

Re: Gammelmand Vga Explora 45

Ulæst indlæg af Rene »

Min nye siger 53-55. Men når jeg kører forbi en målerstand, siger 49... Dog har min kun gået 110km. Vh rene
Brugeravatar
Gammelmand
7. Rang
7. Rang
Indlæg: 130
Tilmeldt: 29. september 2016 16:51
Scootere: VGa Explora 45
Tidligere Peugeot speedfight II lc 45
Geografisk sted: Hornslet

Re: Gammelmand Vga Explora 45

Ulæst indlæg af Gammelmand »

Ja så er det lige før de 12000 km rundes ........og status på dele Thansen har skiftet på garantien

Starterdrev ( klar til udskiftning igen :-( )
Blinkrelæ
Batteri

Og hvad har jeg så selv skiftet

Dæk
Udstødning til uorginal ( forespørgsel 7 ugers ventetid på en ny ) det er studsen til SLS der knækkede og selve lydpotter var gemmentæret ... På 15 mdr.

Og extra udstyret

Universal vindskærm fra speedline der dog skal skæres lidt til medmindre man er tilfreds med 4 cm luft mellem orginal skjoldet og vindskærmen

Ellers så kører den fornuftigt
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Gammelmand Vga Explora 45

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Hvad er der i vejen med starterdrevet?
Brugeravatar
Gammelmand
7. Rang
7. Rang
Indlæg: 130
Tilmeldt: 29. september 2016 16:51
Scootere: VGa Explora 45
Tidligere Peugeot speedfight II lc 45
Geografisk sted: Hornslet

Re: Gammelmand Vga Explora 45

Ulæst indlæg af Gammelmand »

Det samme som første gang , 75% af gangene elstart aktiveres tager det ikke fat ..... Så enten skal det skiftes eller en god omgang smørelse
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Gammelmand Vga Explora 45

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Sørg for batteriet er fuldt opladt.

Tag starterdrevet ud og tjek at bøsningerne til starterdrevet sidder i både motorblok og kickstarterskjold.
Hold på de små tænder med den ene hånd og drev på de store med den anden hånd og mærk om det glider fint.
Du kan eventuelt bore et hul i siden af skålen for at ramme starterdrevets gevind præcist.
Det skal jo nok helst have fedt men det er ikke rigtig lavet til at blive smurt ude fra eller skilt af så som alternativ kunne du dreje delen med de store tænder ud og sprøjte smørrelse på spray ind i skålen og dreje flere gange indtil gevindet er smurt og tørre det overskydende af.
Og smør tænder og ender med kobberfedt eller lignende fedt.
Sørg for kickstarterskjoldet bliver monteret korrekt og der er den gummipakning mellem kickstarterskjold og motorblok eller hvad der nu skal være så det sidder hvor det skal.
https://scootergrisen.org/scooterhjemme ... erdrev.php
Brugeravatar
Gammelmand
7. Rang
7. Rang
Indlæg: 130
Tilmeldt: 29. september 2016 16:51
Scootere: VGa Explora 45
Tidligere Peugeot speedfight II lc 45
Geografisk sted: Hornslet

Re: Gammelmand Vga Explora 45

Ulæst indlæg af Gammelmand »

sure show punkteret på baghjulet og så er der lige en mekaniker der har spændt med trykluft sidst det hjul var afmonteret :-)
den lokale cykel/scooter mekaniker vil ikke hverken samle eller skille bare fordi det ikke er en PGO , men kommer jeg med nyt dæk og afmonteret fælg kan han da godt montere dækket
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Gammelmand Vga Explora 45

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Du kan sætte et rør på skraldenøglens håndtag for at forlænge det.
Eller lappe det udefra hvis det kan lappes.
Brugeravatar
Gammelmand
7. Rang
7. Rang
Indlæg: 130
Tilmeldt: 29. september 2016 16:51
Scootere: VGa Explora 45
Tidligere Peugeot speedfight II lc 45
Geografisk sted: Hornslet

Re: Gammelmand Vga Explora 45

Ulæst indlæg af Gammelmand »

ja der måtte et rør på 75 cm i længden til og det kostede et bukket del i mit topnøglesæt ( 15mm. stål ) så den var knokkelspændt :-(
dækket var godt slidt så valgte at monterer et nyt Heidenau K58 helårsdæk og nu hvor hjulet er af får den lige et sæt nye bremsebakker.......der er knækket et stykke på str. med en 2kr. af belægningen på de gamle
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Gammelmand Vga Explora 45

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Det var da betryggende at belægningen falder af.
Jeg var heldig at finde en stor gaffelnøgle på loppemarked som passer til møtrikken på mit baghjul.
Så kan jeg stå og træde på gaffelnøgle med foden samtidig med jeg holder på bremsen.
Brugeravatar
Gammelmand
7. Rang
7. Rang
Indlæg: 130
Tilmeldt: 29. september 2016 16:51
Scootere: VGa Explora 45
Tidligere Peugeot speedfight II lc 45
Geografisk sted: Hornslet

Re: Gammelmand Vga Explora 45

Ulæst indlæg af Gammelmand »

nå ja ja fik åbenbart trykket bagbremsekablet da den hjulbolt skulle løsnes, så måtte skifte det :-( 199-kr ved Thansen men "kun" 60-kr ved Kgi så gæt hvor jeg købte :-) det er godtnok til en Baotin men når bare det passer :-) ........der må findes et trick til at få det gemmen div. skjolde der er letterer end den måde jeg lavede det på :-(
næste opgave olieskift og en ny Variator, og det bliver ikke en fra Thansen....overvejer Polini , Malosi eller lign. på min 45er er der jo ingen skive fra ny så bare i med noget i bedre kvalitet
Besvar