Yamaha Neos 4-takt

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
balle
7. Rang
7. Rang
Indlæg: 168
Tilmeldt: 5. august 2012 08:27
Scootere: Yamaha Neos 4, 45scooter

Re: Yamaha Neos 4-takt

Ulæst indlæg af balle »

Lige en opdatering på min Neos. Den har nu rundet 82.000km, og den fik service ved 75.000km med udskiftning af de sædvanlige dele; rem, ruller, tændrør, olie og luftfilter. En ny bremseskive måtte der til, den gamle var for tyndslidt. Derudover har jeg igen igen fået monteret et nyt speedometerdrev. Det er åbenbart en meget svag del på Neos`en. Derudover er støttefoden slidt i ophænget, men fungerer fint endnu. Jeg tøver jo lidt med reparationer, scooterens alder og km taget i betragtning, når jeg nu ikke kan gøre det selv. Men jeg fortsætter på den lidt endnu, den kører jo fint :thumbup:

Venligst Erik.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3542
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Geografisk sted: Lolland

Re: Yamaha Neos 4-takt

Ulæst indlæg af Jps »

balle skrev:Lige en opdatering på min Neos. Den har nu rundet 82.000km, og den fik service ved 75.000km med udskiftning af de sædvanlige dele; rem, ruller, tændrør, olie og luftfilter. En ny bremseskive måtte der til, den gamle var for tyndslidt. Derudover har jeg igen igen fået monteret et nyt speedometerdrev. Det er åbenbart en meget svag del på Neos`en. Derudover er støttefoden slidt i ophænget, men fungerer fint endnu. Jeg tøver jo lidt med reparationer, scooterens alder og km taget i betragtning, når jeg nu ikke kan gøre det selv. Men jeg fortsætter på den lidt endnu, den kører jo fint :thumbup:

Venligst Erik.
Kun 18.000 km tilbage Balle ;) :D.
Brugeravatar
balle
7. Rang
7. Rang
Indlæg: 168
Tilmeldt: 5. august 2012 08:27
Scootere: Yamaha Neos 4, 45scooter

Re: Yamaha Neos 4-takt

Ulæst indlæg af balle »

Der er godt nok kun gået 3.500km, men for ikke så længe siden skiftede jeg selv ruller og variatorstyr. Kunne ikke finde fejl eller unormalt slid på remmen, så den kører lidt endnu. For et par uger siden holdt el-starteren op med at virke. Og kort efter lyste lampen for kølervæske. Hældte kølervæske på, men desværre lækker den nok et eller andet sted i motoren. Farvel scooter, tænkte jeg. Og det gør jeg nu stadig. Men i mellemtiden er el-starteren begyndt at virke igen, så måske det hele ordner sig og jeg har en fejlfri scooter :D Jeg må nok spare sammen til en ny brugt, men foreløbig kører den.

Venligst Erik.
Brugeravatar
balle
7. Rang
7. Rang
Indlæg: 168
Tilmeldt: 5. august 2012 08:27
Scootere: Yamaha Neos 4, 45scooter

Re: Yamaha Neos 4-takt

Ulæst indlæg af balle »

Jeg gik med en brugt scooter i tankerne, men det blev en ny demo-model. Speedline solgte dem for kr. 12995,-, og et par dage efter var de nedsat til kr. 10995,- incl. nr-plade og levering, og havde kun kørt 42 km.
Så slog jeg til! 88.000 km nåede den gamle at køre, og den har jeg sendt videre til en der kan skrue på scootere. Han mener bestemt ikke at den er slidt op endnu. Jeg synes den har gjort det godt, og jeg har haft kæmpefornøjelse af den. Men farvel til den og goddag til den ny.

Vh Erik.
Vedhæftede filer
_DSC8853web.jpg
_DSC8853web.jpg (92.08 KiB) Vist 4924 gange
_DSC8852web.jpg
_DSC8848web.jpg
_DSC8845web.jpg
_DSC8845web.jpg (318.33 KiB) Vist 4924 gange
_DSC8844web.jpg
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3542
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Geografisk sted: Lolland

Re: Yamaha Neos 4-takt

Ulæst indlæg af Jps »

:clap: :mrgreen:
Brugeravatar
balle
7. Rang
7. Rang
Indlæg: 168
Tilmeldt: 5. august 2012 08:27
Scootere: Yamaha Neos 4, 45scooter

Re: Yamaha Neos 4-takt

Ulæst indlæg af balle »

Nå, det må vel være tid til en opdatering, når der næsten er gået 3 år siden den sidste. Den "hvide" har kørt omtrent 45.000 km, så jeg holder kadencen :-)) Har familie og venner i Vestjylland, som jeg ofte besøger, og i Aarhus bliver den også flittigt brugt. Problemerne har været få; udover alm. service har jeg måttet bekoste et nyt batteri, og så har jeg haft 2 punkteringer. Bremseklodser holder ca. 17.000 km, som på den gamle, olieskift for hver 3.000 km bliver overholdt; rem og ruller for hver 10.000 km. Ved 40.000 km var baghjulet af for første gang, for lige at få smurt det indvendige. Ventiler blev sidst justeret ved 20.000 km. Så jo, jeg elsker stadig MEGET at køre scooter. Jeg bliver faktisk en smule irriteret, når jeg en sjælden gang skal køre bil eller med tog. Politiet har stoppet mig nogle gange, altid for at jeg skal puste i alkometeret. Sidste gang lå de så og lurede bag en anden bil; jeg idiot var uopmærksom. Jeg blev stoppet med blå blink og båt, og de sagde at den scooter kørte for stærkt. Jeg slap med en hyggesnak, men synes jeg ser politi overalt hvor jeg kører nu. Det er status for nu, og jeg kører lystigt videre :angel:
Besvar