Køhler Cykler & Knallert

Her kan du altid skrive hvis du er i tvivle om hvilke forum du skal skrive i.
Brugeravatar
Ground
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 1
Tilmeldt: 13. maj 2010 03:42
Scootere: Kymco Super 8

Køhler Cykler & Knallert

Ulæst indlæg af Ground »

Købte min Super 8 ved Køhler Cykler & Knallert i januar 2008. Det blev et dyrt bekendtskab:
  • 1: Lang ventetid ved service og vedligehold. Ofte over 1 uge til 14 dage for et lille serviceeftersyn.

    2: Høj pris. Alle serviceeftersyn kostede en formue - for hver 2.000 km ca. 2000 kroner (incl olie osv.) Det første, efter 500 km, var billigere - kun ca. 1000 kr. Og nummer to, efter 1500 km, kostede kun ca. 1500 kr. Da jeg efter et par år skiftede til en anden, faldt prisen til ca. halvdelen. per kilometer.

    3: Kunne ikke reparere problemet med lyset. Det tog to måneder, før jeg fik scooteren retur. Og vel at mærke, uden at det havde lykkedes ham at rette problemet. Alligevel, beholdte han scooteren i 2 måneder, og insisterede på, at han godt kunne finde ud af at reparere fejlen. Da jeg antydede at han vist ikke kunne, spurgte han hvem der havde sagt det - men når det tager 2 måneder, får man jo sin tvivl. Da jeg endeligt fik den retur, var det ikke mere med originalskruer. Den havde stået adskildt i to måneder, og var åbentbart et problem at få samlet. Men, det lykkedes at finde de fleste af delene. Og resten, fik jeg et par dage efter. Han havde hevet isolerbåndet af ledningsnettet flere steder, og det betød at en sammenlodning med plus, lå uisoleret oppe under kilometertælleren. Med jævne mellemrum, sprang den derfor sikringen, da plus kom til at berøre stel. Jeg måtte derfor tjekke ledningsnettet igennem, og vikle isolerbånd og tape omkring, får at få scooteren god igen. Alt tapet, var blevet viklet af. Han fortalte at han havde skiftet lyskontrol boksen, men uden det hjalp. Det er muligvis korrekt. Men, det så mere ud til at være blinkrelæet han havde haft fat på. For den sad ikke mere på dens plads.
Jeg fik ikke indtrykket af, at han var professionel. Scooteren kørte præcis lige godt, og dårligt, efter den havde været til eftersyn. Eftersyn tog uger til måneder, hvor jeg måtte savne scooteren, og bruge offentlige transportmidler til arbejde. Og trods eftersynens pris, virkede det ikke til at noget var gjort - bortset fra at være blevet skiftet olie, og måske et luftfilter. Han udfyldte serviceskemaet næsten ud af den blå luft, og jeg mener ikke der på noget tidspunkt blev stillet f.eks. ventiler på scooteren indenfor de to år.

Da der endeligt var en tydelig synlig fejl, med lyset, kunne den ikke repareres.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Køhler Cykler & Knallert

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Hej Ground og velkommen til forumet. :D
Det var da ærgeligt at du har haft en ikke god oplevelse hos Køhler Cykler & Knallert.

Lige for en ordensskyld så er her et link til deres hjemmeside : http://www.koehler-knallerter.dk/
I deres video siger de ellers "...vores service er helt i top..." : http://www.youtube.com/watch?v=VroDginW8bk
Men det altså ikke den oplevelse du har haft. :|

1: Jeg syns ikke at ventetiden til service skulle være et problem hvis bare man ringer eller kører forbi 1-2 uger inden det er tid til service.
Men kommer man med sin scooter og regner med at kunne få service samme dag så kan jeg godt se man bliver skuffet.
Men 1 uges vente tid syns jeg faktisk er okay. Man kan jo stadig kører på scooteren mens man venter.

2: 2000 kroner for et 1500 km service det da en del men jeg ved faktisk ikke hvad de forskellige butikker tager for det.
I den lille hvide brugervejledning til Kymco Super 8 (har du den ?) der står at ved et 2000 km service skal følgende ting udføres:
  • Motorolie : Udskift
    Ventiltolerance : Kontroler/Juster
    Luftfiltersystem : Kontroler
    Bremsesystem : Kontroler
    Dæktræk : Kontroler
Hvis vi sagde at du indleverede scooteren til reperation og sagde du gerne vil have lavet de ting som lige er nævnt og lad os sige de for eksempel tager 500 kroner i timen så svarer det til 4 timers arbejde men jeg kan bare ikke forstille mig det skal tage så lang tid specielt på en ny scooter og på et værksted hvor de er vandt til det.
Dog kunne jeg sagtens selv være 4 timer om at gøre det på min egen scooter :lol:


3: Du skulle vel ikke have et problem med dit forlys som tænder og slukker af sig selv ?
Det har du formodentligt ellers ville han nok ikke skiftet lyskontrol boksen.
Jeg og en anden Kymco Super 8 ejer har haft samme problem som opstod efter cirka 2 år og fejlen ligger i cdi boksen som af en eller anden grund ikke altid sender signal til lys kontrol boksen og uden dette signal slukker forlyset. Løsningen er en ny CDI boks hvilket jeg fandt ud af efter lang tids fejlsøgning. Jeg kan godt forstå at de heller ikke kunne finde fejlen fordi det var sådan en fejl der kun var der nogle gange.
Men det dårlig stil det der med at afisolere en ledning som så kortslutter også skal man selv rette deres fejl.
Jeg tror ik de har lavet noget med blinklysrelæet de har nok bare haft den af den gang de tog instrumentpanelet op også glemt at sætte den rigtig på plads.
Jeg kunne godt forstille mig at det måtte være pænt irriterende hvis sikringen sprang hvis man er ude at køre om natten i regnregn fordi de ikke har lavet det ordentligt.
Scooteren kørte præcis lige godt, og dårligt, efter den havde været til eftersyn.
Et service går ikke ud på at få den til at køre bedre som sådan. Så det bør man ikke forvente med mindre den kørte dårligt da man afleverede den.
Man kan sige at service gør at scooteren kan køre endnu længere uden problemer og man opdager eventuelle problemer inden de bliver forværret.
Da der endeligt var en tydelig synlig fejl, med lyset, kunne den ikke repareres.
Jeg hører da meget gerne hvad det er for en fejl du har med lyset og selvfølgelig kan den repareres det bare et spørgmål om tid, penge, viden og om man vil/gider/har lyst.
jeg mener ikke der på noget tidspunkt blev stillet f.eks. ventiler på scooteren indenfor de to år
Hvorfor mener du ikke det ?
Hvis du vil kan du i fremtiden sætte et mærke på de bolte som skal tages af inden du aflevere til service og bag efter kan du så se om de bolte har været løsnet.
Jeg havde et problem med at min Kymco Super 8 dryppede motorolie og det endte med at de skiftede hele motoren med en brugt motor der hvor jeg havde købt den (pp cykler og scootere i amagercenteret).
Mekanikeren sagede så at han havde sat min cylinder osv over på men dagen efter kunne jeg se på boltene af de ikke havde været løsnet fordi der lå et fint lag støv over det hele.
Er der ikke blevet sat kryds i serviceskemaet ud for ventiltolerance og eventuelt hvor mange mm de er sat til ?
De burde vide at ventilerne skal kontrolleres/justeres.
Besvar