T Hansen

Her kan du altid skrive hvis du er i tvivle om hvilke forum du skal skrive i.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: T Hansen

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Så er der endnu en Keeway motorcykel hos T Hansen.

Keeway Blackster 250i
keeway_blackster.jpg
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: T Hansen

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Endnu en Sym scooter hos T Hansen.

SYM Jet4 R 50 2T sort/hvid 30 km/t

sym.dk er desuden lukket.
sym_jet4r_2t.jpg
Brugeravatar
SMF
6. Rang
6. Rang
Indlæg: 123
Tilmeldt: 3. januar 2015 12:29
Scootere: VGA Digita 30 2-t (tidl. VGA Explora 4-t, Aprilia SportCity 4-t, Texas Flash X-30 4-t, Yamaha FS1 2-t)

Re: T Hansen

Ulæst indlæg af SMF »

Thansen er i øjeblikket ved at få produceret en sending SYM Symphony ST 30 og 45 km/t 4-taktere Euro 3 med elektronisk karburator. De bliver prissat til 12.995 kr ifølge Thansens tekniske chef Rasmus Bergholt. Det skulle være ca. samme maskine som en Peugeot Tweet.
En fordel ved Thansen er, at de har demo modeller man kan prøve inden man køber.
Jeg er temmelig interesseret i enten en Symphony eller en Tweet. Såvidt jeg husker koster en Tweet 1000 kr mindre end Symphony. Om en Tweet har elektronisk eller alm karburator ved jeg ikke.
Er der nogen der kan be- eller afkræfte om SYM er kvalitetsscootere?

EDIT:
Efter at have prøvet en Symphony hos Thansen lader det til at være en 25'er! (den kom ikke over 27 km/t på GPS). Den er MEGET langsom i optræk og op af bakker. Den virker meget træg i motoren. Og affjedringen er meget hård.
Og den elektroniske karburator er vist bare chokeren der virker på en anderledes måde.
Senest rettet af SMF 31. maj 2015 18:53, rettet i alt 1 gang.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: T Hansen

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Så er der også Sym Orbit hos T Hansen. Både som 2 takt og 4 takt.
http://www.thansen.dk/scooter-knallert- ... 327593942/
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: T Hansen

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Her er en hvor fyrværkeribatteriet åbenbart gik af hurtigere end forventet.
http://www.scootergalleri.dk/fotoalbum/ ... jen_skader
Ikke andet og sige ed aldrig køb batterier i thansen !
grunden til det gik gal var at lige det lunten blev tænd gik batteriet af der var fejl i xD
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: T Hansen

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Brugeravatar
Henskow
4. Rang
4. Rang
Indlæg: 33
Tilmeldt: 27. juli 2015 18:06
Scootere: Kymco super 8 50 cc 4 takt
Geografisk sted: Odense

Re: T Hansen

Ulæst indlæg af Henskow »

Ja jeg må sige at jeg er færdig med Thansen.
Købte en VGA ved dem, efter de havde byttet den 2 gange måtte den afleveres igen, fik pengene tilbage, men utroligt 3 scooter ingen af dem var i orden, værksted 11 gange på 4 mdr. Det var VGA Versus 4 takt. :oops:
Brugeravatar
jailbreaker
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 12
Tilmeldt: 3. juli 2014 18:05
Scootere: VGA Formula 125

Re: T Hansen

Ulæst indlæg af jailbreaker »

Jeg havde en vga formula 125, der var en varkum slange, og indsugnings slange som knækkede, ellers var der ingen problemer, jeg fik justeret karburatoren også, men den virkede, det betød bare at den gik 3 km. mindre på literen, men den gik meget bedre efter. Disse små fejl skete efter 7000 km. hverken kobling, eller ruller var slidt. så jeg har haft en god oplevelse med denne vga, at den så er som et stryge brædt at køre på, det er så en anden sag ;).. Til sidst så kunne den ikke holde mere, da jeg plantede den i siden på en bil med 70-80 kmt. ikke min skyld, men det kunne den ikke holde til, stellet bukkede og motoren revnede RIP.

I dag skal jeg så ud og hente en ny "keeway silverblade 250 Efi" (Bliver solgt i Italien som Benelli silverblade, og er meget populær der.) der er ikke mange anmeldelser af den, men de få jeg har fundet, er ok positive, så vi må se om skidtet kan holde :D

Mvh.
Brugeravatar
jailbreaker
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 12
Tilmeldt: 3. juli 2014 18:05
Scootere: VGA Formula 125

Re: T Hansen

Ulæst indlæg af jailbreaker »

Ok, så fik jeg hentet min nye Keeway silverblade 250 EFI. Jeg har kørt ca. 400 km. på den, og alt virker som det skal, starter ved første drejning.
Det står ganske klart at denne er af bedre kvalitet end min tidligere VGA Formula, det eneste minus jeg har fundet indtil nu, er sædet som er formet ergonomisk, og derfor hælder en smule fremad, og at sædet godt kunne have været et par cm. længere tilbage, men ellers køre den godt, ingen rystelser, hverken ved høj eller lav fart, slip styrret ved 100 kmt. og den er helt rolig, bremserne griber hårdt, og gradvist.
Jeg har læst at den skulle kunne klare 0-100 kmt. på 9.5 sec. dette virker realistisk, topfarten er opgivet til mellem 120-130 kmt. jeg har selv haft den oppe på 125 kmt. og følte at hvis jeg havde haft lidt mere plads kunne den også snige sig op på 130 kmt. dertil skal siges at jeg vejer selv ca. 120kg. så det må siges at være ok ;) .

Når eller hvis fejlene begynder at opstå, så vil jeg vende tilbage med opdateringer her om.

Mvh
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3542
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Geografisk sted: Lolland

Re: T Hansen

Ulæst indlæg af Jps »

Ha' in mente, at speedometeret kan fejlvise mellem 5-15 km/t. Så en GPS måling, ville nok give den korrekte topfart ;).
Besvar