Hvor kan jeg få service på min el scooter?

Her kan du altid skrive hvis du er i tvivle om hvilke forum du skal skrive i.
Brugeravatar
Finansfyrsten
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 3
Tilmeldt: 8. februar 2015 10:02

Hvor kan jeg få service på min el scooter?

Ulæst indlæg af Finansfyrsten »

Hej.

Jeg ved absolut intet om scootere.

Jeg har lige købt en scootie txd-500 el-scooter.
Og i løbet af et par dage er det lykkedes mig at ødelægge den så den ikke kan køre.

Den væltede ned på siden (da den stod stille). Sidespejl sidder bu løst. Bremse er knækket af og den vil ikke køre. Jeg har tjekket om "relæet" er slået fra. Det er den ikke.


Hvor kan jeg finde en forhandler der kan hjælpe mig med at få liv i dyret igen? (Skal være tæt på 7323 Give - evt. 7100 Vejle).
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Hvor kan jeg få service på min el scooter?

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Der er links på http://scootergrisen.org/scooterhjemmes ... opietxd500 så du kan finde en der kan lave den.

Ellers kan det måske være de kan lave det på et hvert scooter værksted hvis det ikke er noget der kræver specielle reservedele.
Du kan prøve at kigge på http://scootergrisen.org/scooterhjemmes ... anmark.php

Ellers hvis du har lyst kan du tage nogle billeder af det og uploade dem herinde så kan det være vi kan se hvad der er galt.
Brugeravatar
TOCA
9. Rang
9. Rang
Indlæg: 443
Tilmeldt: 16. november 2014 14:05
Scootere: PGO Comet (Solgt)
Peugeot Fox
CPI GTR 50 (45'er) x2
Geografisk sted: København

Re: Hvor kan jeg få service på min el scooter?

Ulæst indlæg af TOCA »

Spejlet er jo "bare" skruet ned i håndtaget, så det burde være nemt, at fikse.

Er det bremsehåndtaget, der er knækket, eller skiven eller?? For- eller bag bremse?

Er det med bly eller litium batteri?
Brugeravatar
Finansfyrsten
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 3
Tilmeldt: 8. februar 2015 10:02

Re: Hvor kan jeg få service på min el scooter?

Ulæst indlæg af Finansfyrsten »

Det er bremsehåndtaget der er knækket (venstre side). Er ret sikker på at det er med bly-batteri.
Brugeravatar
TOCA
9. Rang
9. Rang
Indlæg: 443
Tilmeldt: 16. november 2014 14:05
Scootere: PGO Comet (Solgt)
Peugeot Fox
CPI GTR 50 (45'er) x2
Geografisk sted: København

Re: Hvor kan jeg få service på min el scooter?

Ulæst indlæg af TOCA »

OK, et nyt bremsehåndtag kan nok købes billigt, på nettet, men det er næppe det, der gør at maskinen ikke virker mere ;)

Bly-batterier bryder sig ikke om, at blive væltet, så måske det er blevet beskadiget af faldet?

Det kan naturligvis også være noget så simpelt, som en knækket ledning, eller et stik, der er faldet ud. Når noget elektrisk er helt dødt, så er det som regel noget simpelt, der er galt :)
Brugeravatar
GYS
9. Rang
9. Rang
Indlæg: 405
Tilmeldt: 20. september 2012 00:25
Scootere: Yamasaki GYS
Motorcykel: Duke 200

Re: Hvor kan jeg få service på min el scooter?

Ulæst indlæg af GYS »

Der er en forhandler i Hornsyld - er det for lang væk?

Hvis du har et Falck abonnement, vil de nok transportere den, da den jo ikke kan starte.

Har du intet Falck abonnement, er flere muligheder:

a) Du kan aflåse scooteren, og få dig et Falck abonnement. Abonnementet gælder efter 3 dage. Herefter, så har du altså kørt galt, og skal have den transporteret... Du skal naturligvis ikke sige til Falck, at du er kørt gal, når du bestiller abonnement. Og, som du sikkert allerede har erfaret, så kan man godt køre galt på scooter, efter kun få dage. Da du lige har fået scooteren, får du ikke et problem.

b) Hvis du kender nogen med bil der har anhængertræk, kan du låne en trailer, og transportere den på den.
For at få den op på en anhænger, skal du bruge et rampesæt, f.eks. den her:
http://www.harald-nyborg.dk/p3097/rampe ... x3cm-400kg
En elektrisk scooter, er helt umuligt at bære op - den er for tung. Så det er et krav, at den kan skubbes.
Ofte er de buede ramper bedst, da nogle elektriske scootere går tæt mod vejen. Og, det skal være den lange på 2 meter - ellers er den for tung.

c) Du kan leje en flyttebil med lift.

d) Du kan hyre en vognmand, eller transport taxa. Det betaler sig kun ved kortere afstand. Til Hornsyld er afstanden for stor.
Da scooteren er elektrisk, har den hverken olie eller benzin. Den er ligeså ren som en elektrisk plæneklipper. Det er nødvendigt med vogn med lift, dvs. du må ikke vælge en vogn, hvor max. er 20 kg. http://www.3x34.dk/priser/ - jeg ved ikke, om de kører i området.


Jeg har ikke kendskab til garanti/reklamation, når du er kørt galt. Normalt, må du forvente en regning.
Brugeravatar
GYS
9. Rang
9. Rang
Indlæg: 405
Tilmeldt: 20. september 2012 00:25
Scootere: Yamasaki GYS
Motorcykel: Duke 200

Re: Hvor kan jeg få service på min el scooter?

Ulæst indlæg af GYS »

TOCA skrev:OK, et nyt bremsehåndtag kan nok købes billigt, på nettet, men det er næppe det, der gør at maskinen ikke virker mere ;)

Bly-batterier bryder sig ikke om, at blive væltet, så måske det er blevet beskadiget af faldet?

Det kan naturligvis også være noget så simpelt, som en knækket ledning, eller et stik, der er faldet ud. Når noget elektrisk er helt dødt, så er det som regel noget simpelt, der er galt :)
Det kan faktisk godt være bremsehåndtaget. På en elektrisk scooter stoppes motoren, når bremsehåndtaget trykkes. Hvis lys mv. fungerer, og motoren bare ikke vil, og hvis stoplyset lyser, så er det årsag.

Og, som du skriver, kan det naturligvis være en knækket ledning, stik eller noget kan være kortsluttet da den væltede, så sikringen er sprungen.

Hvis det er siden med gashåndtag, kan det naturligvis også være den.
Brugeravatar
Finansfyrsten
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 3
Tilmeldt: 8. februar 2015 10:02

Re: Hvor kan jeg få service på min el scooter?

Ulæst indlæg af Finansfyrsten »

Det var gashåndtaget. Der sidder en lille kontakt der skal være trykket ind for at den vil tage gas.

Problem er løst :-)

Tak for hjælpen.
Brugeravatar
TOCA
9. Rang
9. Rang
Indlæg: 443
Tilmeldt: 16. november 2014 14:05
Scootere: PGO Comet (Solgt)
Peugeot Fox
CPI GTR 50 (45'er) x2
Geografisk sted: København

Re: Hvor kan jeg få service på min el scooter?

Ulæst indlæg af TOCA »

De er SQ også snart så avancerede, at almindelige mennesker ikke har en chance for, at regne ud, hvad der er galt. Næh, må jeg bede om en god gammeldags tænd/sluk kontakt, det kan man da finde ud af :)
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Hvor kan jeg få service på min el scooter?

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Det er jo en tænd/sluk knap.
Der er bare en fjeder i så slår tilbage når man giver slip.
Besvar