Kymco er noget lort

Her kan du altid skrive hvis du er i tvivle om hvilke forum du skal skrive i.
Brugeravatar
Cris
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 11
Tilmeldt: 18. november 2014 12:23
Scootere: Kymco Vitality

Kymco er noget lort

Ulæst indlæg af Cris »

Jeg fik stjålet min Kymco Vitality for en måned siden og heldigvis kom tyven ikke langt fordi den ikke kunne startes.

Desværre har tyven hærget min scooter så der skulle bestilles nyt front og sideskjold + låsesæt.

Det er sidste gang jeg investerer i en Kymco. Firmaet der leverer delene er dybt useriøse og pisse ligeglade med deres scooter kunder. Første gang værkstedet bestilte delene skete der ikke noget efter 3 uger rykkede jeg og fandt ud af at de ikke havde registreret ordren. Så laver værkstedet en ny bestilling og efter en uge viser det sig at Kymco stadig ikke har sendt delene så værkstedet rykker dem. Kymco har nu lovet at de vil sende delene afsted så værkstedet har dem på fredag. Så må vi se om det sker.

Delene er samtidig hamrende dyre og der findes ikke nogen uoriginale billigere dele til en Kymco.

Vil helt klart råde andre til at tænke sig godt om inden de investerer i en Kymco. Dårlig service og penge ud af lommen = Kymco!
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Kymco er noget lort

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Jeg var også "heldig" og få sat en slidt motor på min nye Kymco fordi den dryppede motorolie fra ny.
I følge forhandlere skulle det være en renoveret motor de havde fået sendt fra importøren. Så det vil sige jeg betalte ny pris for en scooter med brugt motor. Hvilket jeg så blev utilfreds over, også fordi jeg blev løjet for.
Jeg skrev til importøren og fik ét svar tilbage, men da jeg skrev igen fik jeg ikke flere svar.
Så det bliver nok heller ikke en Kymco næste gang jeg skal have en scooter eller en Honda som har samme importør.

Som alternativ til nye skjolde kunne du forsøge at lave de gamle hvis du har alle delene, så kan du smelte dem sammen med en loddekolbe.
Eller gaffatape.
Brugeravatar
Cris
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 11
Tilmeldt: 18. november 2014 12:23
Scootere: Kymco Vitality

Re: Kymco er noget lort

Ulæst indlæg af Cris »

Problemet er at låsen er smadret og at jeg også skal bruge nyt låsesæt. Det har de også bestilt hos Kymco.
Er heller ikke tilfreds med servicen på værkstedet. NU har min Kymco stået hos scootermester.dk i 4 uger uden der er sket en skid. Har lige skrevet en mail til dem igen for at få at vide hvad status er. Det er som om de er skide ligeglade med om delene kommer eller ej :-(
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3542
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Geografisk sted: Lolland

Re: Kymco er noget lort

Ulæst indlæg af Jps »

Cris skrev:Problemet er at låsen er smadret og at jeg også skal bruge nyt låsesæt. Det har de også bestilt hos Kymco.
Er heller ikke tilfreds med servicen på værkstedet. NU har min Kymco stået hos scootermester.dk i 4 uger uden der er sket en skid. Har lige skrevet en mail til dem igen for at få at vide hvad status er. Det er som om de er skide ligeglade med om delene kommer eller ej :-(
De (Scootermester.dk) kan hverken gøre fra eller til, da det er importøren af knallerten der skal skaffes dele igennem. Og er der ventetid fra fabrikken, hvor den kommer fra, ja så kan der godt gå uger før delene dukker op.
Brugeravatar
Cris
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 11
Tilmeldt: 18. november 2014 12:23
Scootere: Kymco Vitality

Re: Kymco er noget lort

Ulæst indlæg af Cris »

Hver gang jeg taler med værkstedet siger de, at importøren siger, at delene er på vej og de skulle komme først sidste fredag, så mandag og så fredag. Igår fredag får jeg så at vide at importøren nu siger at delene kommer mandag.

Har sagt til værkstedet, at hvis delene ikke er hos dem mandag så kommer jeg og henter scooteren.

Gider ikke være til grin mere. Nu har de haft scooteren i 4 uger.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Kymco er noget lort

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Nemmere hvis de kontakter dig når de har delene i stedet for at du skal ringe og spørge dem hver anden dag.
Brugeravatar
balle
7. Rang
7. Rang
Indlæg: 168
Tilmeldt: 5. august 2012 08:27
Scootere: Yamaha Neos 4, 45scooter

Re: Kymco er noget lort

Ulæst indlæg af balle »

Jeg mener at i har været udsat for en aldeles urimelig behandling. Importøren er åbenbart ligeglad, forhandleren kan ikke gøre noget, og I står med aben. Øv da!! Tror næsten at det kunne være en sag for forbrugerstyrelsen eller hvad ved jeg. Rimeligt er det absolut ikke.

Venligst Erik.
Brugeravatar
GYS
9. Rang
9. Rang
Indlæg: 405
Tilmeldt: 20. september 2012 00:25
Scootere: Yamasaki GYS
Motorcykel: Duke 200

Re: Kymco er noget lort

Ulæst indlæg af GYS »

Prøv en forhandler, der måske allerede har delene på lager. Ring evt. rundt til forskellige.
http://sgnc.dk/category/vitality-316/
http://sgnc.dk/category/kaabedele-saede-1884/
http://sgnc.dk/category/laasesaet-489/
http://sgnc.dk/product/front-grill-5069/ (Denne del, er kun den forreste lille plastikdæksel - se tegningen og find nummer 64301. Det er IKKE et komplet kåbeset. Det vil koste omtrent det samme som en ny scooter...)

Det er i øvrigt ikke altid importørens fejl. Nogle forhandlere, er ikke "kloge nok" til at bestille reservedele.
Varerne har et nummer, der findes i reservedels kataloget. Hvis værkstedet, kan slå op i kataloget, og finde det rette nummer, så letter det arbejdet. Desværre kan nogle forhandlere ikke finde ud af det, og så er ekspeditionen meget besværligt. Og når en del endeligt når frem, så er der stor risiko for, at den er forkert.

Kymco er meget dyre i reservedele - specielt kåbedele. Og samlet kan de nemt løbe op i pris, der nærmer sig en helt ny scooter. Jeg mener ikke, at det er lovbefalet at køre med perfekte plastik dele - så jeg vil anbefale, at du nøjes med en tændingslås. Prøv at se på tegningen over alle kåbedele. Hver koster over 500 kr og op til over 1000 kr.

Hvis det er en forsikringssag, så få forhandleren til at indhente priserne, og forklar forsikringsselskabet at omkostningen er større end at købe en ny scooter, når alle dele og skruer skal med.
Besvar