PAS PÅ SCOOTER MARTIN !

Her kan du altid skrive hvis du er i tvivle om hvilke forum du skal skrive i.
Brugeravatar
pehrmo
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 7
Tilmeldt: 21. juni 2012 22:51
Scootere: SYM ORBIT 50
GIANTCO STEALTH

PAS PÅ SCOOTER MARTIN !

Ulæst indlæg af pehrmo »

ATT. Pas på Scooter Martin på Langeland !
Den 30/7 2013 efter 16500 km på 3 år fik min SYM ORBIT vrøvl med bagtøjet og da jeg lige måneden før havde måttet skifte cylinder og stempel på den, og da reservedele til SYM er pi..e dyre tog jeg mod tilbuddet fra SCOOTER MARTIN om at købe en lettere brugt CPI ARAGON GP 50 for 10500,-kr (8000,-kr kontant og min SYM ). Selv om den var købt i 2008 havde den kun kørt 1193 km og havde ikke en skramme og udstødningen havde ingen varmemærker ! Kun en ejer, en gammel mand der ikke turde køre på den ! (har tjekket hos T Hansen, historien passer ) Den kørte som en drøm, og jeg slog til og vi aftalte den skulle komme til rutinetjek ved 3000 km. Dagen efter var jeg inde hos SCOOTER MARTIN og påtale at den dryppede olie, og fik den besked at det kunne vi kigge på ved lejlighed ! Jeg køre temmelig meget og længere afstande og den 7/9 2013 da den har kørt 2709 km er jeg kørt i brugsen og scooteren vil ikke starte da jeg kommer ud af brugsen ! Må tage en taxa hjem og om mandagen 9/9 bliver den hentet af scooter Martin og bliver kørt på værksted. Han prøver at starte den og siger at det er karburatoren og henter en 19mm karburator, som han siger er skide god, den koster kun 699,- kr. og sætter den på og får ved hjælp af dieselstart (æter) gang i motoren og giver den fuld gas i et 1 til 1 1/2 min ! Vi finder ud af at indsugningsmanifolden er revnet og han bestiller et som han har næste dag ! (Tager lige den gamle karburator med hjem, koster 2000,- hos T Hansen ) Næste formiddag er jeg inde og høre men han er til tandlæge, men hans søn siger at motoren skal skilles ad da den nok har revet cylinderen ! Kl. 10.30 ringer SCOOTER MARTIN og siger at den skal have ny cylinder og stempel, om han skal sætte en tunet på, for jeg kan jo godt lide at køre stærkt mener han ! Jeg siger til ham at han bare skal sætte en tilsvarende på som han pillede af ! (Jeg har lugtet lunten ! ) Kl. 12.15 ringer han og siger at den er færdig til afhentning. Da jeg kommer ind siger han at han har skiftet studsen i mit luftfilter så den passer til den 19mm karburator han har monteret, og så har han repareret olieslangen der var utæt nede ved oliepumpen, men det skulle jeg ikke betale for OG NU KØRER DEN BARE SKIDE GODT siger han, Jeg må bare ikke køre fuld gas de første 500 km !Jeg beder om at få den gamle cylinder og stempel og han siger at det kan jeg jo ikke bruge til noget da det er ødelagt ! Jeg siger at jeg vil bruge det til kollage og han henter det surmulende ! Jeg kører hjem og den kører RØV ELENDIGT ! Næste dag vil jeg sætte den gamle karburator på igen men den mangler gasspjældet og jeg kører ind til SCOOTER MARTIN og spørger til gasspjældet plus låg og får den bemærkning at han ikke vil have jeg tager noget fra hans værksted for det er tyveri og jeg har jo taget både studsen fra luftfilteret og den gamle karburator som jo ikke virker mere, det fandt vi jo ud af i går og han kan jo ikke tage den 19mm karburator tilbage for nu er den jo brugt ! Han kan i første omgang ikke finde gasspjæld og låg, men efter at have været ude bagved kommer han med det og vil nu lige pludselig sætte den gamle karburator på igen for den virker jo ikke alligevel ! Gammel studs og karburator på og vupti der er sket et mirakel, den starter omgående ! Kører hjem og den kører som den skal !! Mærkeligt ikke ? !!! Senere på dagen får jeg en e-mail med en regning på 1750,- kr. for cylinder/stempel, indsugningsmanifold, med mere og så skal jeg ikke betale for karburatoren fordi han er så venlig ! :clap: Jeg skriver til ham at han var informeret om at den dryppede olie og at cylinderen og stempel viser tydelige tegn på at den har kørt på næsten ren benzin og at det er grunden til at den er havareret, så det må han tage som reklamation, indsugningsmanifoldet må han også æde da det skulle have været skiftet før salget, da der er 2 års reklamationsret ! Han skriver så tilbage at scooteren er købt brugt og at der ikke er garanti eller noget på brugte scootere ! Jeg gør ham så opmærksom på at han som forhandler med CVR nr. har visse pligter og jeg visse rettigheder ! Han skriver så at jeg bare skal glemme regningen men vil råde mig til at finde en anden mekaniker for fremtiden, for han er ikke længere interesseret i mig som kunde ! Jeg skriver så til ham at det er helt fint med mig hvad angår slid , men at han stadig er forpligtig overfor reklamation de næste 22 1/2 måned med mindre at han er gået konkurs i mellemtiden, og det vil jeg holde ham fast på ! Han skrev så tilbage, Hej du kan åbenbart ikke kende forskel på nyt og brugt ! Har så hørt af naboen at jeg ikke er den første der har haft en scooter til service hos SCOOTER MARTIN og ikke længe efter skulle have skiftet cylinder og stempel ! Jeg var også selv ude for at skulle have renset karburator på min SYM ORBIT og ikke andet, men da jeg hentede den havde han skiftet bagdæk "for det kunne ikke mere og det var smidt ud " 499,- oven i pyt ! Det fik han lov til uden påtale, men denne gang går det ikke ! PAS PÅ SCOOTER MARTIN HAN R FOR VIDERKOMMENDE !!!
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: PAS PÅ SCOOTER MARTIN !

Ulæst indlæg af scootergrisen »

10500,- kroner det er da vist ikke så langt fra ny prisen hos T Hansen for CPI Aragon selvom det kan være GP modellen er lidt dyrere. Så det er vel ikke for meget at forlange at der er 2 års reklamationsret på også når den er så ubrugt.

Men jeg tror ikke du har krav på at få udleveret de dele der tages af ved reparation.

Når du sagde den dryppede olie så burde han nok havde sagt du skulle stoppe med at køre på den indtil han havde kigget på det og laver det. Kan da godt være det ikke havde hjulpet men hvis det betyder motoren ikke får olie nok så er det jo ikke så godt.

Også er det pisse irriterende at få skiftet bagdæk når man ikke har bedt om det, han burde havde ringet til dig først og sagt at han kan se dit bagdæk er meget slidt, eventuelt fortælle at der kun var 1 mm dækmønster tilbage og informere dig om at det er ulovligt at køre med så slidte dæk hvis nu det var tilfældet, også kunne du i telefonen fortælle om du var interesseret i at få nyt dæk på og få prisen af vide før det blev gjort. Og hvad så hvis kunden ikke har råd til det nye bagdæk og han har smidt det gamle ud så er han da lidt på den.
Så er der nok nogen kunder der forventer at sådan noget bare bliver gjort uden at de bliver informere om det så hvis værkstedet ikke har kunne få fat på det i telefonen og de kommer og hente deres scooter også får afvide at de bør få skiftet deres bagdæk fordi det er slidt så kunne nogle kunder sikkert blive mobset og sige hvorfor har du ikke gjort det. Sådan er folk forskellige men hvis det var min butik ville jeg gerne skrevet det tydeligt ned hvad der skal laves så der ikke bliver så mange misforståelser og sådan.
Besvar