scootergrisen.dk lukker

Her kan du skrive om hjemmesiden og forummet.
Brugeravatar
GYS
9. Rang
9. Rang
Indlæg: 405
Tilmeldt: 20. september 2012 00:25
Scootere: Yamasaki GYS
Motorcykel: Duke 200

Re: scootergrisen.dk lukker

Ulæst indlæg af GYS »

Ja, det er rigtigt, at de nu kræver NEM-ID. Jeg havde også problemer med det for noget tid siden. Heldigvis havde jeg betalt for domæner i 5 år frem, og der var derfor masser af tid at løbe på, så jeg fik ikke problemer. Efterhånden kræver næsten alt NEM-ID, så det er svært at klare sig uden. Jeg har fået sådan en nøgleviser nu, så jeg også er fri for, at nøglerne løber ud, og at skulle vente på dem.

Hos nogle udbydere kan de klare domænenavnet, så man ikke pludseligt står uden mulighed for betaling. Tror også at de kan det hos one.com. Det kræver dog, at du har mulighed for at kunne logge på med NEM-ID.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3542
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Geografisk sted: Lolland

Re: scootergrisen.dk lukker

Ulæst indlæg af Jps »

scootergrisen skrev: 25. januar 2019 20:08 Ja der er mange andre muligheder end .dk.

I starten kunne jeg både logge ind på DK Hostmaster og betale med GIRO-kort så blev noget lavet om så det blev mere besværligt at betale med GIRO-kort, og nu kan man vist så dårlig nok bruge det mere hvis man overhovedet kan og så indførte de tvangsdigitalisering (nemid) så jeg ikke kan logge ind og nu kan jeg så hverken betale eller logge ind selvom de skriver man godt kan logge og betale med bruger-id som de kalder det men det er løgn fordi det nu kræver validering med nemid. Og nu skriver de sku også at de ikke kan validere privatpersoner (Problemer med NemID-validering) så det kører da bare for dem.

Men sådan er det jo med monopoler.

De har en fin 29. plads (ud af 29) i DNS-udbydere-kategorien på trustpilot.com men hvis man besøger dk-hostmaster.dk så vil de alligevel gerne have de besøgende til at udfylde en tilfredshedsundersøgelse som om de ikke allerede har fået svar nok.

Med slette filerne mente jeg bare at sørge for de er væk inden jeg mister adgangen.
Tænkte på at beholde webhotellet og se om jeg kunne få et andet domænenavn til samme webhotel men det er lige meget jeg sletter bare det hele og eventuelt prøver en anden udbyder end one.com bare for at prøve noget andet.

Ved ikke hvordan læserne skulle hjælpe hvad betaling af domænenavn og webhotel angår men det er også lige meget det er vel fint nok med en ferie eller hvad der nu bliver til.
Men generelt kan læserne hjælpe med indhold til hjemmesiden ved at tage billeder af deres scooter osv. som andre kan få gavn af.
Nårh, det er det der med at betale med Girokort og brug af Nem-ID lortet ,der er problemet. Ja, jeg fatter ikke hvorfor man er så forhippet på, at digitalisere alt i samfundet. Det er så pissehamrende utæt (nem adgang for hackere osv) trods alle "sikkerhedsforanstaltninger".
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: scootergrisen.dk lukker

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Vær opmærksom på at e-mailadressen info[snabela]scootergrisen.dk ikke længere viderestilles til gmail-kontoen så undlad at bruge den.
Brug i stedet den e-mailadresse der står på kontakt hvis i har brug for at kontakte mig fremover.
Brugeravatar
andersur
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 11
Tilmeldt: 30. oktober 2016 20:06
Scootere: Baotian City 2010, Kymco K12,
Geografisk sted: Ørsted

Re: scootergrisen.dk lukker

Ulæst indlæg af andersur »

har du prøvet og kontakte dk hostmaster per tlf? da det ville sku være syndt at alt det data der nu er på google når folk nu søge går tabt pga nyt domæne. og så ved jeg da at folk som men gmale far bruge siden via og have en masse gemte links. vilket også ville gå tabt.
Brugeravatar
andersur
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 11
Tilmeldt: 30. oktober 2016 20:06
Scootere: Baotian City 2010, Kymco K12,
Geografisk sted: Ørsted

Re: scootergrisen.dk lukker

Ulæst indlæg af andersur »

andersur skrev: 5. februar 2019 20:28 har du prøvet og kontakte dk hostmaster per tlf? da det ville sku være syndt at alt det data der nu er på google når folk nu søge går tabt pga nyt domæne. og så ved jeg da at folk som men gmale far bruge siden via og have en masse gemte links. vilket også ville gå tabt.
Kan godt se de har ændret det siden jeg havde en .dk Domæne. dsv. vis man vil have .dk nu skal man bruge nemid. lidt surt men det jo den vej landet går godt på ondt.
Billede
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: scootergrisen.dk lukker

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Det ville ikke være noget problem at DK Hostmaster har tvangsdigitalisering, hvis så bare ikke de havde monopol på .dk-domænenavne.
Hvis nu det var frit og der f.eks. var bare én konkurent så kunne man som kunde jo "bare" skifte. Selvom de da sikkert også ville kræve tvangsdigitalisering der selvom det ikke var et krav ved tilmelding.
Men i og med de har monopol så kan de jo behandle kunderne som de har lyst.
At de som monopol tvinger folk til at bruge noget og det så ikke virker gør det jo bare latterligt: Problemer med NemID-validering
Problemer med NemID-validering
2019-01-21

Vi oplever i øjeblikket problemer med en service hos Nets, hvilket gør, at privatpersoner vil have problemer med at gennemføre en validering med NemID hos os.

Vi beklager, de gener det måtte have.
Hvis jeg går hen til en butik og der står en ansat udenfor og siger jeg skal vise ID og døren i øvrigt ikke virker så jeg kan ikke komme ind alligevel og den ansatte beklager meget for de gener det måtte have, så tror jeg bare jeg sætter mig op på min scooter og finder en anden butik. :scootergris:
Brugeravatar
GYS
9. Rang
9. Rang
Indlæg: 405
Tilmeldt: 20. september 2012 00:25
Scootere: Yamasaki GYS
Motorcykel: Duke 200

Re: scootergrisen.dk lukker

Ulæst indlæg af GYS »

Så vidt jeg kan se på det brev jeg senest fik fra DK-Hostmaster, så sender de stadigt et indbetalingskort på email, som man kan betale, såfremt at det er den metode, der tidligere er brugt. De skriver følgende:

Fra 1. marts 2019 indfører vi betaling for digital levering af faktura for:

Betalingsservice (8,75 kr. pr. faktura)
OIOUBL (3,75 kr. pr. faktura)
e-Boks (10 kr. pr. faktura)

Forsendelse pr. brev koster fortsat 37,50 kr. Fakturaforsendelse per e-mail forbliver gratis.

Prisændringerne imødegår de gebyrer, som DK Hostmaster bliver opkrævet af henholdsvis Betalingsservice, OIOUBL og e-boks i forbindelse med deres services.

Fremover kan man kun vælge én måde at få leveret sin faktura på. Det kan til enhver tid ændres, hvordan fakturaen skal modtages på DK Hostmasters selvbetjening.

Derudover bemærkede jeg ovenfor, at du kan bestille navnebeskyttelse, og undgå brug af NEM-ID. Navnebeskyttelse forhindrer samtidigt, at DR og andre "misbrugere" henter informationer fra CPR registeret.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: scootergrisen.dk lukker

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Klart og tydeligt så det er til at forstå.
Fra ID-kontrol | DK Hostmaster
tvangsdigitalisering.jpg
tvangsdigitalisering.jpg (21.49 KiB) Vist 7097 gange
For at verificere vores kunders identitet, skal alle, der bor i Danmark, gennemføre en identitetskontrol med NemID.
Så ingen betaling uden tvangsdigitalisering... med mindre jeg flytter til et andet land.
Men så ryger det smarte jo ligesom ved at have .dk-domænenavn. hvis man bor i et andet land :party: :weeping:
Så skulle der ikke være nogen grund til at undersøge det nærmere.

Eller skulle der... :detective:

Surt opstød forude... så er du advaret.

Fra Procedure for kontrol af kontaktoplysninger og identitet
2. NemID-kontrol

2.2 ... En privatperson med navne- og adressebeskyttelse i CPR kan i stedet for NemID-
kontrol blive an modet om at kontakte DK Hostmasters kundeservice for at sikre
retvisende kontaktoplysninger og dokumentere sin identitet efter punkt 3.1-3.2 nedenfor.

...

3. Dokumentation af kontaktoplysninger og identitet

3.1 En registrant med adresse i Danmark, som enten ikke kan få NemID, eller som har
navne- og adressebeskyttelse i CPR, skal kontakte DK Hostmasters kundeservice.
Kundeservice vil notere registranten til opfølgende kontrol og her efter give regi-
stranten en midlertidig adgang til DK Hostmasters selvbetjening.

3.2 Den nye registrant vil på et senere tidspunkt blive kontaktet af DK Hostmasters
kundeservice med henblik på at gennemføre en kontrol af retvisende kontakt-
oplysninger og identifikation. Denne opfølgende kontrol vil finde sted, så snart DK
Hostmaster er klar med nye foranstaltninger til fremsendelse af dokumentation i
krypteret form.
Så kan man lige pludseligt godt alligevel men ikke noget der skal stå på hjemmesiden.
Så hellere gemme det væk i en PDF-fil og håbe på ingen læser det.

"midlertidig adgang...".
Nu føler jeg mig rigtig godt behandlet. :thumbdown:

"så snart DK Hostmaster er klar...".
Hastværk er lastværk. Som monopol kan i tage jer alt den tid i ønsker.

"nye foranstaltninger til fremsendelse af dokumentation i krypteret form"...
Skal jeg så scanner et pas og sende DNA og fingeraftryk?
Og hvorfor krypteret? I plejer da ellers ikke have noget problem med at udstille folks personlige oplysninger hvad enten de vil det eller ej.

Adressebeskyttelse
Når du har tilmeldt dig navne- og adressebeskyttelse, gælder beskyttelsen i første omgang for et år.

Hvis du herefter ønsker at få din adressebeskyttelse forlænget, kan du igen søge digitalt via borger.dk. Du skal selv huske at søge.
Det er da en joke.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3542
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Geografisk sted: Lolland

Re: scootergrisen.dk lukker

Ulæst indlæg af Jps »

Ja det er da fuldkommen idiotisk alt det der volapyk fra Hostmaster. Nem-Id er ikke 100% sikkert at bruge, ligesom alt andet digitalt lort, man er blevet tvangsindlagt til at bruge.
Brugeravatar
IPA
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 1
Tilmeldt: 26. januar 2019 18:49

Re: scootergrisen.dk lukker

Ulæst indlæg af IPA »

1. Hvordan ser status så ud ang. scootergrisen.dk?

2. Kommer siden igen eller lukkes der permanent?


Jeg syntes det er en skam at siden lukker, og som jeg forstår det, så har indehaveren af siden jo en mulighed for at betale hvis man vil.
At sætte hele scootergrisen.dk over styr og dermed brugerne af siden, pga. Nem-Id, syntes jeg virker lidt skidt for at sige det pænt.
Dog ved jeg godt at vi som bruger siden jo ikke bliver påkrævet betaling af brugen deraf og derfor intet har at skulle have sagt.

Igen syntes jeg blot at det er spild af mange års god information som evt. går tabt.
Dette er jo ikke en side på Tor-net (Dark Web) som kræver stor anonymitet.
Besvar