Spam i forummet

Her kan du skrive om hjemmesiden og forummet.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Spam i forummet

Ulæst indlæg af scootergrisen »

På grund af phpBB3's ikke særlig gode beskyttelse mod automatiske spambots er der af og til spam i forummet.

Hvis jeg har et spørgsmål man skal besvarer under tilmeldingen og det lykkedes for spambots at finde svaret så kan det ske at der bliver oprettet adskillige konti over en periode også ligger nogen af dem i dvale uden at skrive noget.

Også lidt efter lidt kan de begynde at spamme med noget tids mellemrum.

Så det er lidt irriterende.

phpBB3 har desværre ikke så gode muligheder på området som standard i hvert fald og dem de laver de får jo sikkert en masse opmærksomhed fra dem der vil bryde dem.

Det er ikke fordi jeg ikke gør noget ved det jeg prøver bare at finde en smart måde at gøre det uden at tilmelding bliver unødvendig svær.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3542
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Geografisk sted: Lolland

Re: Spam i forummet

Ulæst indlæg af Jps »

Hvad med Akismet/Captcha (ved ikke, om det er et og samme program). Det bruger jeg på Scootertossen. Det burde da kunne bruges i phpBB3.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Spam i forummet

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Kender ikke Akismet.
Det CAPTCHA der følger med i phpBB3 er blevet brudt skriver de i https://www.phpbb.com/community/viewtop ... &t=2371051 og de anbefaler ikke at man bruger det.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3542
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Geografisk sted: Lolland

Re: Spam i forummet

Ulæst indlæg af Jps »

Nu har jeg så også lukket af for at man kan skrive på siderne, måske derfor jeg ikke oplever spam, på min side.
Besvar