Ledningsskjulere til udendørs brug.

Her kan du altid skrive hvis du er i tvivle om hvilke forum du skal skrive i.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3544
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 2.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Ledningsskjulere til udendørs brug.

Ulæst indlæg af Jps »

Lando. Vi bliver aldrig enige tror jeg :(. Jeg holder IKKE ud for min indkørsel, men ud for min hoveddør. Du kan se hvor rampen til indkørslen, starter i venstre side af billedet. Og jeg har nu skrevet til færdselsstyrelsen, angående ledningsskjuleren. Så må jeg se hvad de finder ud af.
Brugeravatar
Landbo
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1364
Tilmeldt: 14. april 2021 05:56
Scootere: GEV1000 45 Km/h
Geografisk sted: Thy

Re: Ledningsskjulere til udendørs brug.

Ulæst indlæg af Landbo »

Cis skrev: 11. april 2023 21:49 Det er op til den kommune du bor i, om det er lovligt med en ledningsskinne som den du bruger, i nogle kommuner er det påbudt ved opladninger via ledning over fortovet, i andre ikke, og i nogle er det helt forbudt at trække en ledning hen over fortovet, skinne eller ej..

Det kan en henvendelse til din kommune indformere dig om . . .
Ja det er korrekt, det er kommunen der er vejmyndighed på de kommunale veje/fortove og private fællesveje i kommunen.

Hilsen Leif.
Brugeravatar
Cis
7. Rang
7. Rang
Indlæg: 165
Tilmeldt: 4. januar 2022 00:13

Re: Ledningsskjulere til udendørs brug.

Ulæst indlæg af Cis »

Jps skrev: 11. april 2023 22:11 Lando. Vi bliver aldrig enige tror jeg :(. Jeg holder IKKE ud for min indkørsel, men ud for min hoveddør. Du kan se hvor rampen til indkørslen, starter i venstre side af billedet. Og jeg har nu skrevet til færdselsstyrelsen, angående ledningsskjuleren. Så må jeg se hvad de finder ud af.
Det kan færdselsstyrelsen ikke svare dig på, det er din kommune der har ret og råderet over sådanne regler, ikke færdselsstyrelsen...
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3544
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 2.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Ledningsskjulere til udendørs brug.

Ulæst indlæg af Jps »

Så der også sendt en forespørgsel til kommunen, angående den skinne.
Brugeravatar
Landbo
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1364
Tilmeldt: 14. april 2021 05:56
Scootere: GEV1000 45 Km/h
Geografisk sted: Thy

Re: Ledningsskjulere til udendørs brug.

Ulæst indlæg af Landbo »

Jps skrev: 11. april 2023 22:11 Lando. Vi bliver aldrig enige tror jeg :(. Jeg holder IKKE ud for min indkørsel, men ud for min hoveddør. Du kan se hvor rampen til indkørslen, starter i venstre side af billedet. Og jeg har nu skrevet til færdselsstyrelsen, angående ledningsskjuleren. Så må jeg se hvad de finder ud af.
Der er heller ingen der siger vi skal være enige.

Færdselsstyrelsen bestemmer faktisk ikke over din kommunes fortov, så der er du på afveje.

Og i sidste ende er det stadig din husforsikring der bestemmer om den vil yde erstatning, hvis en snubler og kommer til skade.

Hilsen Leif.
Besvar