Så har man også oplevet det.

Her kan du altid skrive hvis du er i tvivle om hvilke forum du skal skrive i.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3542
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Geografisk sted: Lolland

Så har man også oplevet det.

Ulæst indlæg af Jps »

Idag fik jeg et chok af de lidt større, end jeg plejer at få ude i trafikken. På vej igennem en lille by, på vej hjem fra min far passere jeg en sidevej, hvor der stortset aldrig kommer biler fra. Men i dag, gjorde der så. Og det viste sig, at være et sindssygt kvindemenneske, der ikke så jeg kom forbi. Hun var et mulehår fra at ramme mig i højre side. Og først der så hun mig. Og hun skulle jo holde tilbage ved hajtænderne, men gjorde det så ikke.

Så hun måtte klodse bremsen, for at lade mig passere. Jeg kan forsikre jer om, at det danske sprogs værste gloser, fløj ud af munden på mig. Nu siger en kabinescooter jo ikke meget, men man har da lov til at være opmærksom i trafikken.

Billedet viser, hvor det skete.
Vedhæftede filer
Græshavevej 1.jpg
Brugeravatar
rjskib
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 246
Tilmeldt: 30. januar 2020 13:20
Scootere: Fønix City Cabino2
Dream Bike (Bilka model)
Knallert Yingang LM50 Little Monster
Geografisk sted: Herning

Re: Så har man også oplevet det.

Ulæst indlæg af rjskib »

Hej.

Et DashCam vil kunne dokumentere hændelsen. Det forhindrer ikke uheldet, men filmen er god at have, når der skal udbetales erstatning.
Vi har en enkelt gang været meget tæt på en skraldebil, der kørte ud fra en privat indkørsel. Der skete heldigvis ikke noget, men det var tæt på.

Vi har altid tændt vores DashCam, også selv om det kun er en tur til bageren.

//Jørgen
Brugeravatar
Landbo
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1342
Tilmeldt: 14. april 2021 05:56
Scootere: GEV1000 45 Km/h
Geografisk sted: Thy

Re: Så har man også oplevet det.

Ulæst indlæg af Landbo »

Jps skrev: 23. marts 2023 17:18 Idag fik jeg et chok af de lidt større, end jeg plejer at få ude i trafikken. På vej igennem en lille by, på vej hjem fra min far passere jeg en sidevej, hvor der stortset aldrig kommer biler fra. Men i dag, gjorde der så. Og det viste sig, at være et sindssygt kvindemenneske, der ikke så jeg kom forbi. Hun var et mulehår fra at ramme mig i højre side. Og først der så hun mig. Og hun skulle jo holde tilbage ved hajtænderne, men gjorde det så ikke.

Så hun måtte klodse bremsen, for at lade mig passere. Jeg kan forsikre jer om, at det danske sprogs værste gloser, fløj ud af munden på mig. Nu siger en kabinescooter jo ikke meget, men man har da lov til at være opmærksom i trafikken.

Billedet viser, hvor det skete.
Hvis du nu var kommet kørende i en stor lastbil plejer folk af en eller underlig grund pænt at kunne overholde deres ubetingede vigepligt. :mrgreen: Det var så godt hun alligevel fik set sig for i sidste yweblik. :)

Hilsen Leif.
Brugeravatar
kokken
6. Rang
6. Rang
Indlæg: 83
Tilmeldt: 15. august 2021 22:39
Scootere: Adly Thunderbike - 1998
Benelli 491 LC - 1999
Benelli 491 LC - 1999
Aprilia Amico - 1994
Adly jet 100 - 1997
Adly pista - 1997
Geografisk sted: København

Re: Så har man også oplevet det.

Ulæst indlæg af kokken »

Godt der stadig er liv i dig Jps.
Jeg har et hjelm kamera på min styrthjelm,når jeg kaster mig ud i trafikken.Den fanger det meste incl. lyd.
Der hører også et "ur " med til håndledet.Her kan jeg tage foto "oven i videoen" så der både er video og foto.
Jeg har dog aldrig brugt det.
Min min Aprilia Mc har jeg et kamera foran og bagpå.De starter automatisk når der er gang i motoren.
Jeg vedhæfter fotos af herligheden
Peter
Vedhæftede filer
MC cam
MC cam
MC cam
MC cam
Styrthjelm
Styrthjelm
Styrthjelm
Styrthjelm
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Så har man også oplevet det.

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Kan være hun har siddet og kigget helt til højre og så helt til venstre og så kørt frem uden at se hvad der er lige foran hende.

Der er også noget psykologisk med at f.eks. en bilist der ikke kigger efter f.eks. motorcykler ikke kan se dem.
Altså hvis bilisten kun forventer at se bilister så bliver de åbenbart blind for andet der måtte komme fordi de kigger ikke efter dem.

Jeg har sat ekstra reflekser på min. Ikke sikkert det ville have hjulpet der men du kan da prøve og gøre et eller andet for at blive mere synlig hvis du vil.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3542
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Geografisk sted: Lolland

Re: Så har man også oplevet det.

Ulæst indlæg af Jps »

scootergrisen skrev: 25. marts 2023 15:32 Kan være hun har siddet og kigget helt til højre og så helt til venstre og så kørt frem uden at se hvad der er lige foran hende.

Der er også noget psykologisk med at f.eks. en bilist der ikke kigger efter f.eks. motorcykler ikke kan se dem.
Altså hvis bilisten kun forventer at se bilister så bliver de åbenbart blind for andet der måtte komme fordi de kigger ikke efter dem.

Jeg har sat ekstra reflekser på min. Ikke sikkert det ville have hjulpet der men du kan da prøve og gøre et eller andet for at blive mere synlig hvis du vil.
Det var omkring ved 14 tiden, så der har været lyst nok til, at hun har kunnet se mig. Så ekstra reflekser hjælper ikke her. Det bliver jo desværre aldrig opklaret, hvad hun tænkte eller så lige inden hun var på vej til at ramme mig. Kørte forbi i dag, uden der kom biler fra sidevejen.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3542
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Geografisk sted: Lolland

Re: Så har man også oplevet det.

Ulæst indlæg af Jps »

kokken skrev: 24. marts 2023 15:02 Godt der stadig er liv i dig Jps.
Jeg har et hjelm kamera på min styrthjelm,når jeg kaster mig ud i trafikken.Den fanger det meste incl. lyd.
Der hører også et "ur " med til håndledet.Her kan jeg tage foto "oven i videoen" så der både er video og foto.
Jeg har dog aldrig brugt det.
Min min Aprilia Mc har jeg et kamera foran og bagpå.De starter automatisk når der er gang i motoren.
Jeg vedhæfter fotos af herligheden
Peter
Ku' godt være, man skulle investerer i et go-pro cam.
Brugeravatar
rjskib
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 246
Tilmeldt: 30. januar 2020 13:20
Scootere: Fønix City Cabino2
Dream Bike (Bilka model)
Knallert Yingang LM50 Little Monster
Geografisk sted: Herning

Re: Så har man også oplevet det.

Ulæst indlæg af rjskib »

Hej.

Et GoPro kamera er ikke særlig god som DashCam. Vores model slettede ikke ældste filer, så det skulle man gøre manuelt. Det værste var dog, at GoPro kameraerne er meget dårlige i svag belysning.

Så det endte med at vi købte et "rigtigt" DashCam, af et lidt ubestemmeligt mærke. Hvis jeg skulle købe nyt, ville jeg nok købe Garmin. De overfører vistnok filmen til mobiltelefonen, og det synes jeg er træls. Jeg har det fint med, at kameraet skal tilsluttes PC'en, hvis der er optaget noget af interesse.

GoPro kameraerne har en imponerende billedstabilisering, men kun i dagslys. Et år ville jeg filme julebelysningen i gågaden, men optagelsen var ubrugelig.

//Jørgen
Besvar